Ik begrijp dat je hiermee wil aangeven dat er in sommige regios inderdaad met een ts wordt uitgerukt. Er zijn echter zat regios waar dat dat dus niet gebeurd. En die cijfers kan je dus niet 1 op 1 vergelijken.
Nee, wil er alleen mee zeggen dat het niet per definitie zo is wat jij eerder kon bedenken dat men met kleinere snellere voertuigen uitrukt omdat het op YouTube te zien is dat er erg vaak grote brandweerwagens met meerdere mensen uitrukken.
Ik wil best met je meegaan in dat ideale uitrukscenario. De vrijwillige brandweerman uit Nunspeet neemt het kleine snelle voertuig mee naar huis omdat hij AED dienst heeft en zijn collega-vrijwilliger slaapt bij hem op de bank. Ik garandeer je dat het deze mensen alleen lukt om binnen 5 minuten de eerste schok te kunnen toedienen als de melding in dezelfde staat is.
De tijd begint namelijk al te tikken op moment dat iemand in elkaar zakt, als iemand getuige is en 112 belt ben je de eerste minuut al kwijt, vermoedelijk al meer. Daarna moeten beide brandweermannen naar hun uitrukvoertuig en aanrijden, ter plaatse aangekomen naar de patient, bovenlichaam ontkleden, AED aansluiten, AED heeft heel even nodig voor eerste analyse waarna de eerste schok kan volgen.
In het Amsterdamse onderzoek zie je echt mooie resultaten als de AED door omstanders gebruikt wordt (witnessed-arrest + AED direct voorhanden), m.i. lukt je dat alleen als na het ontstaan van VF er binnen 2 - 3 minuten de eerste schok wordt gegeven.