AED nu ook in noodhulpauto's politie

Auteur Topic: AED nu ook in noodhulpauto's politie  (gelezen 69927 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

jelte

• Forum gebruiker
Reactie #50 Gepost op: 18 april 2015, 20:01:53
Ik weet niet wat voor aed de politie heeft maar de accu kan 300 schokken geven maar hij monitort ook dus dat zal je niet halen. Maar goed bij elkaar is het toch een aardig bedrag en daar kijken de heren managers na. En zolang het meerwaarde heeft kunnen ze het niet maken om deze kosten te schrappen maar met een goed georganiseerd oproep netwerk is dat er niet. Ik hoop dat het niet afgeschaft wordt want vaak, en vooral in de nacht is de politie wel vaak het eerste met een aed.

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #51 Gepost op: 18 april 2015, 20:10:12
Citaat van: jelte link=msg=1344570 date=1429380113
Ik weet niet wat voor aed de politie heeft maar de accu kan 300 schokken geven maar hij monitort ook dus dat zal je niet halen.

De politie werkt met de Lifepak 1000. En zoals ik al aangaf, de AED batterij gaat 5 jaar of 300 schokken mee. Hoe meer schokken, hoe sneller hij leeg is dat is logisch, maar het monitoren is gewoon in die berekeningen mee genomen.

Overigens blijkt bij ons in de praktijk dat je (als de AED uberhaupt al een schok adviseert) met 1 a 3 schokken wel wordt overgenomen door de ambulancedienst. In buitenregio's zal dat misschien vaker het geval zijn, maar dan gaat de batterij nog steeds heel wat reanimaties mee.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

Hammie

• Senior gebruiker
Reactie #52 Gepost op: 18 april 2015, 20:10:31
Overdag ook, maandje geleden een 60+ het leven gered met de AED van de baas. 5 min. voor ambulance als eerste TP. AED alert mensen met AED ook 5+ min.
"Waakzaam en dienstbaar"  Uitspraken op dit forum zijn

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #53 Gepost op: 19 april 2015, 11:08:32
Mensen we zijn allemaal wel overtuigd van het nut van de AED, ook ik heb hem al meerdere malen moeten gebruiken.
Een deel van ons gebied is stedelijk, ander gedeelte is echt buitengebied. Op beide plaatsen is de ambulance zeer snel aanwezig, vaak vrijwel tegelijk met of iets na ons.

Bij de AED moeten er niet alleen pads worden vervangen, hij moet worden nagekeken door iemand die hiervoor is gecertificeerd (uitgelezen, getest) en de kosten lopen idd wel op tot meer dan alleen die pads. Geeft niet wat mij betreft, want het gaat om een mensenleven.
Doch, de politie maakt die kosten terwijl dit eigenlijk iets is voor de ambulancedienst (die dit overigens keurig in rekening brengen bij de zorgverzekering, politie niet!!!). In die redenering kan ik me wel vinden, maar dat wil niet zeggen dat ik het er mee eens ben.

Het is wel vaker gebeurd dat ik de pads opplak en vervolgens alles door de ambu wordt overgenomen, AED weer weg voor een servicebeurt.

Of het echt waar is dat de AED uit de auto's gaat verdwijnen weet ik niet, maar de bron is wel geloofwaardig. Ik geloof dus wel dat er daadwerkelijk een discussie over plaatsvindt.

Dit zal te maken hebben met a) GELD en b) taakstelling politie; medisch is voor de ambu. Als de ambu in veel gevallen kort na de politie arriveert, moeten we als politie dan wel een AED bij hebben? dan komen we vanzelf weer bij punt A terecht.
Ik denk dat wat RemRoof zegt niet eens zo onrealistisch is.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #54 Gepost op: 19 april 2015, 16:04:14
Citaat van: silque link=msg=1344664 date=1429434512
Het is wel vaker gebeurd dat ik de pads opplak en vervolgens alles door de ambu wordt overgenomen, AED weer weg voor een servicebeurt.
Bij ons worden ze wel uitgelezen, maar voor een servicebeurt heb ik ze nog nooit weg zien gaan.

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #55 Gepost op: 19 april 2015, 17:04:56
Nee ze gaan ook niet weg, dit gebeurt op locatie. Het uitlezen wordt gezien als servicebeurt, defecte/gebruikte onderdelen worden vervangen enz.
Maar in de tijd tussen het gebruik en de 'servicebeurt' kun je hem niet gebruiken, dat bedoel ik met 'weg'.

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #56 Gepost op: 19 april 2015, 17:08:55
Hmm, wij vervangen zelf de pats, verder gebruiken we eigenlijk niets van het apparaat. Zolang de AED nog "ok" aangeeft werkt hij prima en hoeft hij echt niet meteen voor controle weg. Bij ons wordt hij gewoon nog gebruikt in ieder geval.

We laten hem wel uitlezen, maar dat is meer voor de cijfers en statistieken.

Red Cross Medic

• Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #57 Gepost op: 19 april 2015, 17:12:34
Binnenkort dus ook geen rode kruis, medische teams en ehbo teams meer een AED laten aanschaffen omdat de kosten daar ook gewoon door de organisatie betaald moeten worden...  :-\

Door 1 simpele post met onzin krijgen we een nutteloze discussie.

Maar om er op in te gaan...Eigenlijk moet de verzekering van het SO die kosten gewoon dokken. Ik weet dat bedrijven vaak de AED niet willen uitlenen ivm na gebruik de kosten voor hun zijn.
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #58 Gepost op: 19 april 2015, 17:38:16
Bijzonder die verschillen Red! Wij mogen de AED niet nogmaals gebruiken na gebruik, we leggen em weg en dan komt er iemand langs om de AED na te kijken en nieuwe pads erbij te doen. Pas daarna komt ie weer terug in de auto, in de tussentijd gaat er een 'reserve AED' in. Of het iemand vanuit de organisatie is of extern dat weet ik niet, iig niet iemand van het bureau.

Citaat van: Red Cross Medic link=msg=1344724 date=1429456354
Door 1 simpele post met onzin krijgen we een nutteloze discussie.

Schijnbaar heb jij alle wijsheid in pacht, ik vind het belangrijk genoeg om te delen. Maar reageer dan ook niet op deze onzin post en de nutteloze discussie.  :(

Nachtbroeder

• Senior gebruiker
Reactie #59 Gepost op: 19 april 2015, 17:42:18
Citaat van: Red link=msg=1344722 date=1429456135
We laten hem wel uitlezen, maar dat is meer voor de cijfers en statistieken.

Worden die gegevens niet gebruikt in het ARREST onderzoek van het AMC?