Stadswachten worden BOA

Auteur Topic: Stadswachten worden BOA  (gelezen 17065 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Ron-Almere

• Gast
Reactie #30 Gepost op: 18 november 2008, 11:01:40
Met mijn kennis zit het wel snor, snor.

Wat ik aankaart, is uit eigen ervaring. Als ik 2 stadswachten zie lopen en die spreken verveldende, zuipende, blowende schreeuwerige hangjeugd aan, loopt het al vaak uit de klauwen. Laat staan als ze een bonnenboekje tevoorschijn halen. Niet altijd, maar ik heb het zelf gezien. Uiteraard, bij een overtreding van mevrouw Jansen op de hoek, die een vuilniszak te vroeg heeft buiten gezet, gaat het wel gewoon goed. Bij tal van zaken gaat het zoals het hoort. En ik vind het goed dat ze er zijn, want ze nemen veel overbodig werk voor de politie weg. Ik slinger hier alleen de discussie aan: ongewapend. Niets over boa-regelingen, wie loopt met wat, blablabla.
Als iemand weet wie met of zonder wapen mag lopen, ben ik dat o.a. wel.
Mag ik even stellen dat bovenstaande er hoog van de toren blazen is.

Hoe kom jij erbij dat ik geen kennis van zaken heb? Citeer aub een reactie van mij waaruit dat blijkt. V.w.b. boa-regelingen dan. Volgens mij lees jij de laatst geplaatste reacties en vervolgens kom je als een olifant in een porseleinkast je mening ventileren. Oftewel, klepel, klok, luiden, etc.

Afgelopen nacht heb ik trouwens alle topics doorgenomen ''Vragen aan politie KMar en Beveiliging''. Jouw reacties sprongen er daar ook al op dezelfde manier als hier uit.  Lees je reacties zelf eens na. Vooral dat denigrerende gedoe richting beveiligers. Waar komt die aversie vandaan?
Ach als je tijdens je werkzaamheden met enige regelmaat bewakers tegen komt die denken te weten hoe ik mijn werk moet uitvoeren en daarnaast het gevoel hebben dat "zij"het wel kunnen regelen, ja dan krijg je idd zo'n houding. En wat een ander denkt over hou ik dingen schrijf, laat ik vooropstellen dat ik zeg wat ik denk. Want als ik dingen ga zeggen die "men" liever zou willen horen dan neem ik mezelf ik de maling. En dat is iets wat ik zowel in het dagelijkse leven en ook hier te vaak tegen kom.  Men durft de dingen niet te benoemen. En de rest mag je me via een pm vertellen.

stln01

• chemisch analist/ vrijw. bedrijfsbrandweer
  • Forum gebruiker
Reactie #31 Gepost op: 18 november 2008, 11:19:43
Door de stadswachten/ toezichthouders onder de politievlag te laten werken heb in ieder geval het voordeel dat het politie-logo op het uniform komt.
Dat dwingt meestal wél respect af.

Ron-Almere

• Gast
Reactie #32 Gepost op: 18 november 2008, 11:23:21
Door de stadswachten/ toezichthouders onder de politievlag te laten werken heb in ieder geval het voordeel dat het politie-logo op het uniform komt.
Dat dwingt meestal wél respect af.

Vertel? Ik zie namelijk het verband niet.

7194

• Senior gebruiker
Reactie #33 Gepost op: 18 november 2008, 11:35:17
Een aanvulling dan;

Een burger met transportboeien / wapenstok / Glock / typgrage vingers.  Met als hobby discussiëren, mits respect over en weer getoond wordt.  ;D

Geen BOA dus. Doet niet echt ter zake dan.  ;)

stln01

• Forum gebruiker
Reactie #34 Gepost op: 18 november 2008, 11:36:04
Iemand (lees:raddraaiers) die wordt aangesproken door een stadswacht heeft voor deze persoon minder respect dan voor een politie-agent. Zie de eerder genoemde voorbeelden. Alleen het wel of niet BOA zijn is voor het publiek niet duidelijk zichtbaar wanneer er geen politie-logo op het uniform zit.

De gemiddelde Nederlander ziet denk ik maar twee groepen. Politie-agenten; de groep die orde handhaaft, respect afdwingt en bekeurd en de rest (stadswachten, stadstoezicht, particuliere beveiligers). Door een groep 'hulpagenten' aan te stellen heb je meer blauw op straat, waar de burger ook om vraagt.

7194

• Senior gebruiker
Reactie #35 Gepost op: 18 november 2008, 11:39:21
Alleen het wel of niet BOA zijn is voor het publiek niet duidelijk zichtbaar wanneer er geen politie-logo op het uniform zit.

Redelijk zichtbaar lijkt me. Het zal alleen misschien niet overal even bekend zijn.

stln01

• Forum gebruiker
Reactie #36 Gepost op: 18 november 2008, 11:49:21
Als ik het filmpje niet had bekeken, zou ik het niet weten. Net als de rest van Nederland.
Dan is het hopen op een goede campagne wanneer het landelijk wordt.

Ron-Almere

• Gast
Reactie #37 Gepost op: 18 november 2008, 12:02:58
Veel boa,s in nederland dragen of een politieuniform of een gedeelte daarvan, dus voor de burger is het al duidelijk met wie ze te maken hebben. Dit integenstelling met bewakers die er in diverse soorten van kleding rondlopen.

In bijvoorbeeld Amsterdam worden alle toezichthouders en boa,s in hetzelfde uniform gestoken. Dit geldt dan voor het personeel van de dienst stadstoezicht(parkeercontrole, MTV en OV), maar ook voor het handhavingspersoneel van de stadsdelen(milieupolitie, inspectieopenbare ruimte en marktmeesters).
Dan praat je in Amsterdam alleen al over ruim 700 ambtenaren die hetzelfde uniform krijgen, dus ook voor de burger herkenbaar zullen zijn. In feite spreekje dan al over een gemeentelijke opsporings en handhavings"korps". Welke door de gehele stad inzetbaar zullen zijn. Nu word er al op kleine schaal door de stadsdelen samen gewerkt in de opsporing en handhaving. Goedvoorbeeld daarvan is de handhaving "Grootoost"een samenwerking tussen de stadsdelen Zuidoost, Zeeburg en Oost-Watergraafsmeer. Daarnaast word personeel van stadstoezicht in veel stadsdelen ingehuurd als ondersteuning van hun eigen diensten. Verder word in Amsterdam de opleiding van de boa's centraal gedaan door de vorig jaar opgerichte "Handhavingsacademie" deze regelen de boa opleiding, rtgb en biketraining. Verder is het de bedoeling dat alle voertuigen in Amsterdam dezelfde uitstraling gaan krijgen, iets waar de stadsdelen al een begin mee hebben gemaakt.

Dus de stelling dat men onder de vlag van de politie zou moeten werken heeft eigenlijk geen meer waarde. En dan bedoel ik de uitmonstering, voor dat dat weer verkeerd word begrepen.

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #38 Gepost op: 18 november 2008, 12:08:47
Geen BOA dus. Doet niet echt ter zake dan.  ;)

Klopt, maar ik was even op dreef.  ;) Iets met nekharen overeind...  :)

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #39 Gepost op: 18 november 2008, 12:15:35
En dan bedoel ik de uitmonstering, voor dat dat weer verkeerd word begrepen.

Al hebben ze een BOA-logo van 50cm bij 50 cm op de rug geplakt, het maakt voor de burger niets uit.

Treinconducteurs kunnen hierover ook meepraten. Kijk naar het aantal incidenten met dit soort BOA's.