Tweede onofficiële forumdag

Auteur Topic: Tweede onofficiële forumdag  (gelezen 30577 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Bralo20

  • Gast
Reactie #130 Gepost op: 16 januari 2004, 19:49:49
Misschien reed die trein of autobus ook nog langs het water....verschillende gewonden vallen in het water.....heeft de reddingsbrigade en duikers ook nog iets te doen????? ::) ::) ;)

Kan geregeld worden ;)

Bovenstaand scenario (met uitzondering v/d brand) is hier bij ons eens geoefend geweest ;D

Alles is dus mogelijk :D


Mvg,


lotus bianca

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,653
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Reactie #131 Gepost op: 16 januari 2004, 19:52:58
Heb je wel veel mensen voor nodig.
 ;)
Wel een leuk scenario.
GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #132 Gepost op: 16 januari 2004, 22:06:09
Kijk, leuk scenario! Ik ga me zwembroek vast inpakke ;D


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #133 Gepost op: 16 januari 2004, 22:50:17
Laten we even duidelijk zijn, wij gaan geenmulti diciplinaire oefening houden, daar is budget voor nodig wil je het goed doen en dat is er niet. We zullen het zo leuk mogelijk maken, maar meer dan een autootje wordt het niet vrees ik, maar we kunnen altijd fantaseren natuurlijk. ;D

Henk


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #134 Gepost op: 16 januari 2004, 22:55:40
een auto is zo geregeld bij de een of andere sloop


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #135 Gepost op: 16 januari 2004, 23:40:42
Klopt, maar zels die moet speciaal geprepareerd worden, maar daar kan de brandweer voor zorgen of anders Peter.


Bralo20

  • Gast
Reactie #136 Gepost op: 17 januari 2004, 00:00:47
Klopt, maar zels die moet speciaal geprepareerd worden, maar daar kan de brandweer voor zorgen of anders Peter.

Wat moet eraan "geprepareerd" worden?
Bij ons nemen ze gewoon een oude wagen en knippen deze uitelkaar.

Mvg,


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #137 Gepost op: 17 januari 2004, 00:46:08
Ik organiseer regelmatig dit soort oefeningen voor de brandweerkorpsen bij ons in de buurt.. Dan komt het met de veiligheid van de lottussen wel goed... Dat beloof ik...

Als er geknipt gaat worden is dat in een speciaal voor dat doeleinde geprepareerde auto.. Groot gat in de benzine tank en olie reservoiren, schone motor, glas verwijders op de stoelen.

Tijdens de bevrijding lotussen goed afgeschermd met plasic zijl en kunstof platen. bescherm hoezen etcgestabiliseerde auto.. etc.. Duidelijke noplay instructie etc..

Dat is vaak wel kostbaar als je zomaar ergens moet organiseren. (Overal borden brandweer oefening etc, vergunning gemeente etc.., meestal niet zichtbaar van af de openbare weg.. )
Dus volgens mij moeten we brandweer Huizen hiervoor uitnodigen. en anders niet... Multi-disiplinair oefenen is een zinvolle actie en ook erg leuk om mee te doen en zeer leerzaam.  Het is veel geregel.. dus geef ons even tijd om een en ander uit te zoeken..


einde citaat...


firemanr

  • Gast
Reactie #138 Gepost op: 17 januari 2004, 09:41:59
Zo voor maart/april zouden wij (Christiaan gaat mee helpen met de organisatie, dankjewel!!! Christiaan :) )
graag horen wat  je op deze dag graag nog meer zou zou willen zien als:

een auto openknippen volgens de 112 weekend methode
demo  Adema (zuurstof, rescuetechnieken, hoogteredding enz.) en misschien (hopenlijk) rene
demo redding door Seeker/Chester met gewonden (lotus Bianca en Jorrin) verzorging
 
Duiken met ademlucht onder (bege)leiding.
Meevaren (met digitale foto leuk voor thuis) op Seeker.
Brandblussers beoordelen, rooktest in de loods,
vertoning op grootbeeld van hulpverleningsvideo's met Dolby Digital surround geluid.
BBQ, onder back to the seventies disco,
Bezichtigen (als ze willen komen) overige reddingsboten.

Post even wat je leuk vindt, laat je fantasie de vrije loop, maar alsjeblieft geen karaoke, ik heb die dag vrij!!!


Henk

Je einde citaat is nogal kort door de bocht Henk, aangezien deze posting van jezelf....... ::)



  


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #139 Gepost op: 17 januari 2004, 09:54:41
Ik bedoel qua materiaal is de opzet beperkt, een trein kan ik niet regelen  ;D Die hebben we niet in Huizen...

Alles kan en mag als het maar past op terrein, in het budged en te verkrijgen is.

Met multidiciplinaire oefening bedoel ik zo een die regelmatig in het land gehouden wordt met een budged van een paar duizend euro, die kant moet je niet opdenken, dat kan niet. Met wat je nog meer wil bedoel ik niet groter, meer van het zelfde, ik bedoel anders zoals:  misschien wil er iemand zeilen ervaren, er zijn ook Valken te huur, als we er een huren voor die dag kunnen we het allemaal een keer proberen. Of waterskiën achter de Chester... Dan heb je pas fantasie!

Henk

Henk