Nieuwe kledinglijn KNBRD

Auteur Topic: Nieuwe kledinglijn KNBRD  (gelezen 55012 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

uitkijk

• Senior gebruiker
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #130 Gepost op: 14 april 2004, 03:49:24
Voordat we over dit soort zaken een zinnige discussie kunnen voeren moeten we eerst maar eens vaststellen wat de criteria zijn waar een goede bewaking aan moet voldoen. Overigens fijn dat men open staat voor elders toegepaste en beproefde systemen.
Blijkbaar ben ik een van de weinigen die het bewakingssysteem in Nederland over het algemeen ver onder de maat vind.

Kees  8)

9910001

• Senior gebruiker
Reactie #131 Gepost op: 14 april 2004, 13:36:53
Het systeem is onder de maat maar of de bewaking dit nu ook is zal ik niet zeggen. Als je de gevaren afweegt tegen de bewaking is het niet super slecht hoe er in nederland bewaakt wordt. De middelen zijn gemiddeld genomen wel goed en kwaliteit ook wel. Echter zit er verschil tussen de plek waar je op het strand zit in nederland hoe de bewaking is geregeld. Dat is wel een minpunt dat gemeenten te veel vrijheid hebben in hoe de bewaking in te vullen. Weet niet of de strandbewaking in andere (europese) landen veel beter is.

9910001
9910001

Rescue Ranger

• Senior gebruiker
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #132 Gepost op: 2 juni 2004, 18:51:47
Back to the topic

Blijf ik toch nog steeds met een voor mij belangrijke vraag zitten.
Die T-shirts zijn die UV werend, graag ook als ze nat zijn?
Ik vind dit als strandwachter véél belangrijker dan reflectiestrepen. Zou ook graag zien dat er voor de bewakingstaak T-shirts met lange mouw beschikbaar zouden zijn.
Mis trouwens beleid van de KNBRD t.a.v. huidkanker en oogbeschadiging (n.a.v. een poll op het andere forum t.a.v. zonnebrillen).
Onderschat dit niet, kijk eens naar de cijfers van het CBS en KWF. (mogelijk aanleiding voor een nieuw topic)

Kees  8)

Kees, heb inderdaad kleding gevonden met een beschermingsfactor van 40 UPF bij UVB en UVA. Zelfs als de kleding nat is . Dillemma van dit gehele verhaal is dat een t-shirt voor een volwassene al snel uitkomt op 13,59 Euro exclusief bedrukking. Zelfs bij grotere afname is er weinig tot geen marge voor prijsverleging.

Het gaat om TRIBORD WS 28 kleding. Kleding speciaal ontworpen voor surfers, kite-ers, body-borders, dus zeker ook voor onze gebruikstoepassingen.
Elke hulpverlening start met communicatie.

uitkijk

• Senior gebruiker
Reactie #133 Gepost op: 4 juni 2004, 19:58:35
Ik heb het idee dat de tribord kleding die je bedoelt in dit geval een streamer is (draag zo'n ding (met korte mouwen overigens dikwijls al onder m'n brigadeshirtje, ook lekker om afkoeling te voorkomen).
Ze hebben trouwens wel meer leuke dingen voor niet te veel geld bij de Decathlon, altijd vaste stop in het Franse.
Maar hartelijk bedankt in ieder geval voor de genomen moeite RR.

Kees  8)

Rescue Ranger

• Senior gebruiker
Reactie #134 Gepost op: 11 juni 2004, 23:37:59
Kees,

dit kan je een dergelijk shirt ook de vervanging laten zijn voor het befaamde windjack.

En inderdaad Decathlon is de "goedkoopste" leverancier, maar ik hoef daar niet voor naar Frankrijk.

Redheadkingpin

• Forum gebruiker
Reactie #135 Gepost op: 19 juni 2004, 11:11:29
amsterdam zuidoost heeft er ook 1 naats de ArenA.

http://www.decathlon.be/nl/magasin/remagasin.asp?mag=256&sl_langue=NL

Rescue Ranger

• Senior gebruiker
Reactie #136 Gepost op: 6 juli 2004, 19:49:55
En dat bedoel ik nu met groot inkopen voor een goede prijzenslag. De oude collectie is/ gaat er uit bij "Decathlon" en dan koop je een shorty voor slechts 15 Euro. Kijk dan kan je zaken doen met zo'n prijs. Direct moet een leverancier van reddingsbrigade kleding daar induiken, zodat die beschikbaar komt voor reddingsbrigades, zodat een ieder die kleding kan aanschaffen.

Tja, of RN KNBRD moet zijn leden een kledingpakket schenken!

SARwacht

• Forum gebruiker
  • Hulpverlening is MIJN ding!
    • Ouddorpse Reddingsbrigade
Reactie #137 Gepost op: 11 juli 2004, 22:45:17
Nog eventjes over dat vlaggensysteem. Zou het niet makkelijker zijn om aan aantal geluidsinstallaties op de stranden te plaatsen. Met om het kwartier een sirene of gesproken boodschap rond te bazijnen over de stranden als er gevaar dreigt?
Zo werkt het shark-alarm in Australie ook.
Of een zwemgebied afbakenen met boeien met daarom een lichtsignaal.

Of zegt ik met deze suggesties nu iets heeeeel vreemds?
Centralist Politie Meldkamer eenheid Rotterdam Verbindings-coördinator Ouddorpse Reddingsbrigade. Strandwacht ORB Ouddorp

uitkijk

• Senior gebruiker
Reactie #138 Gepost op: 12 juli 2004, 00:40:44
Ik vind dat gesproken bericht op bepaalde stranden helemaal niet zo vreemd, ook handig voor zoek geraakte kinders/ouders.
Op het hoofdstrand in Quiberon werkt dat systeem ook uitstekend. Ik zie dit wel in aanvulling op de vlaggen, niet als vervanging (je zult maar doof zijn zeg).
Persoonlijk zou ik die gevaarsaanduiding ook liever aan de waterkant zien i.p.v. op de post tegen duin of boulevard want de ervaring leert, als ik eenmaal op het strand lig kijk ik niet meer zo vaak naar zo'n post als ik die niet nodig heb. En dat nog wel met de eigen strandwachtervaring.
Wie laat er zich trouwens tijdens de vakantie op een vreemd strand door de rode vlag van weerhouden om het water in te gaan (om eens te kijken of het nu echt wel zo hard stroomt)?

Kees  8)

Rescue Ranger

• Senior gebruiker
Reactie #139 Gepost op: 12 juli 2004, 09:22:00
Ik vind dat gesproken bericht op bepaalde stranden helemaal niet zo vreemd, ook handig voor zoek geraakte kinders/ouders.
Op het hoofdstrand in Quiberon werkt dat systeem ook uitstekend. Ik zie dit wel in aanvulling op de vlaggen, niet als vervanging (je zult maar doof zijn zeg).

Ik denk dat dat zeer slecht haalbaar is, omdat alle strandtenten dan hun geluidsinstallatie moeten afstemmen op een dergelijke installatie. Technisch wel haalbaar, maar praktisch????

Je zou een dergelijke luidspreker op alle verdwaalpalen kunnen zetten, ongeveer 75, en dat over het strand laten schalmen. "Vermist, jongetje blond haar, blauwe zwembroek, GSM nummer, vermist vanaf strandtent 26." Gevolgd in de talen duits, engels, frans. Als je dan meer dan 5 vondelingen hebt blijf je door die dingen schreeuwen

???