Nieuwe kledinglijn KNBRD

Auteur Topic: Nieuwe kledinglijn KNBRD  (gelezen 55819 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #60 Gepost op: 6 januari 2004, 15:19:26
Is er een goede site voor VIKING pakken eigenlijk..

De Galjoen levert wat.. Wie levert er eigenlijk nog meer Viking pakken en hebben ze een fatsoenlijke site met info..?

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #61 Gepost op: 6 januari 2004, 16:14:05
Is er een goede site voor VIKING pakken eigenlijk..

De Galjoen levert wat.. Wie levert er eigenlijk nog meer Viking pakken en hebben ze een fatsoenlijke site met info..?

Ja. misschien kunnen we gezamelijk inkopen...

Henk

muistroom

• Senior gebruiker
Reactie #62 Gepost op: 6 januari 2004, 19:08:17
Ik heb zitten zoeken maar ik kan geen site vinden van viking

9910001

• Senior gebruiker
Reactie #64 Gepost op: 6 januari 2004, 20:22:48
Dit zijn dan wel de pakken die verkocht worden maar als je echt interesse hebt dan moet je contact met ze opnemen en kan er het een en ander worden aangepast aan je eigen wensen. Wat ik me afvraag of de pakken van maatschappij ook zo worden verkocht ik begreep dat dit niet zou gebeuren. Zeker met de tekst knrm op de achterkant lijkt me niet mogelijk.

9910001
9910001

K.N.R.Mark.

• Forum gebruiker
  • Ieder mens heeft de plicht een ander te helpen!
    • Ouddorpse Reddingsbrigade
Reactie #65 Gepost op: 7 januari 2004, 08:11:46
Het pak wat hier getoond wordt is een oud pak van de KNRM. De bovenkant ging verkleuren en werd wit. De meeste zijn nu allemaal vervangen.
Zonder redders redden we het niet!!!! http://www.knrm.nl/stations/Stellendam/04Nieuws/

Rescue Ranger

• Senior gebruiker
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #66 Gepost op: 7 januari 2004, 09:51:49
FF een vraagje voor de "hulpverleners" op het binnenwater. Waarom zo'n overlevingspak, waarom geen "zeilpak"?
Ik ben geen voorstander van een overlevingspak voor strand-reddingsbrigades. Te log, te zwaar en te weinig bewegingsvrijheid. Ik gebruik ze eigenlijk alleen bij het "doorduwen" van de boot als ik zelf niet ga.
Geef mij maar een goed wet-suit met een windjack erover.
Elke hulpverlening start met communicatie.

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #67 Gepost op: 7 januari 2004, 09:58:46
Ik denk niet dat Viking pakken verkoopt met de bedrukking KNRM er op, aan andere partijen..

Wel als ik afga op de site van Viking is dit gewoon een standaard pak, wat ze in de US en in Duitsland gewoon verkopen..  Het is dus een standaard pak..

Ze hebben die pakken in heel veel verschillende uitvoeringen.
Met extra drijfvermogen, (droogpakken hebben uit zich zelf ook al drijfvermogen)
Met extra isolatiefunctie tegen de kou.
Met Kap en zonder kap uitvoeringen, vaste handschoenen.

Veel van die optie zijn  bedoeld voor specifieke aanpassingen..

Soms is het slimmer om een duikdroogpak te nemen. Is vaak goedkoper en qua kwaliteit beter. Maar dit heeft ook nadelen. (Duikdroogpakken van Crushed Neopreen zijn er flexibel, en kunnen snel aangetrokken worden.. En heb je in alle denkbare kleuren..)

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #68 Gepost op: 7 januari 2004, 11:01:53
FF een vraagje voor de "hulpverleners" op het binnenwater. Waarom zo'n overlevingspak, waarom geen "zeilpak"?
Ik ben geen voorstander van een overlevingspak voor strand-reddingsbrigades. Te log, te zwaar en te weinig bewegingsvrijheid. Ik gebruik ze eigenlijk alleen bij het "doorduwen" van de boot als ik zelf niet ga.
Geef mij maar een goed wet-suit met een windjack erover.

Fysiek is het door de branding duwen van een boot en het besturen ervan veel zwaarder dan het werk dat wij aan boord doen. Aan de andere kant gaan wij veel harder, over langere afstanden. Vergelijk het maar met een motorpak dat over  drijfvermogen beschikt. Lekker warm, wind en water dicht. Wij dragen zelfs vaak skibrillen en handschoenen. Een duiker van ons gaat ook vaak in een wet-suite, maar die trekt hij na verloop van tijd uit omdat ie te veel gaat zweten.

9910001

• Senior gebruiker
Reactie #69 Gepost op: 7 januari 2004, 11:22:18
In het voorseisoen en in het naseisoen vind ik een overlingspak wel wenselijk op het strand, dit om het gevaar van onderkoeling te verminderen. Het is een nadeel dat je wat minder beweegelijk bent maar niet hinderlijk is mijn ervaring. Het liefst vaar ik met mooi weer geoon in een t-shirt en neem ik een pak mee, bij voorkeur een oud warmteoveral.  

9910001
9910001