Als je een langdurige zoekactie onder de wal hebt kan het zeker nut hebben om bemanning te wisselen als deze vermoeid is. Overschat je eigen kunnen niet en het effect van vermoeidheid vooral op het gezichtsvermogen. Er zijn voldoende onderzoeken die dit aantonen. Ook ervaring speelt hierbij een belangrijke rol. En er zit toch niet altijd een even ervaren bemanning op elke boot.
Langs een strand kan soms een reserve bemanning over de wal eenvoudig worden aangevoerd en als er bijgetankt moet worden (of roeit men dan verder ) kan deze gelijk de oude bemanning vervangen. Of je laat een andere boot met verse bemanning overnemen.
Punt is hier wederom dat men iets niet graag uit handen wil geven.
Kees
Ik weet niet hoe het bij anderen is, maar ik wordt pas moe als het achter de rug is. 10 uur komt bij ons niet voor, het langste dat ik mee gemaakt heb is 6 uur en dan moet je toch terug want dan is de benzine op. Het wisselen van bemanning zou kunnen, maar dan moet er sprake zijn van een goede schriftelijke overdracht.
Bovendien moet je dan wel uitleggen op 16 wat je precies gaat doen anders gaan er weer de vreemdste geruchten over internet, zoals toen wij bij de laatste zoekaktie stil gingen liggen om beter door de kijker te kunnen kijken, anderen wisten toen te melden op hun site dat we zonder benzine lagen, midden in een zoekaktie.
Wie weet wat er allemaal gesuggereerd wordt als je het zoekgebied verlaat...
Henk