Waar studeer je voor? Als je echt ambuchauffeur Wilt worden is brandweer wel een goede vooropleiding. Er zijn genoeg regio's waar ze chauffeurs uitwisselen.
Ik wist niet dat "de brandweer" een opleiding is? En ik weet niet wat je precies bedoeld met "regio's waar ze chauffeurs uitwisselen", maar ik ken ze niet en kan er ook niet echt een beeld bij vormen. Waar komt deze wijsheid vandaan?
Beste RS496,
Bij mij in de lesgroep van de opleiding zitten van de 16 cursisten, slechts 2 bij de brandweer, en hebben er enkele een achtergrond bij defensie. De rest van de groep, het merendeel dus, heeft zeer uiteenlopende achtergronden. Van veiligheidskundigen tot wagenparkbeheerders. Ergo, je achtergrond is niet direct bepalend voor je kansen. Zoals je zelf terecht opmerkt is het juiste rijbewijs dat zeker wel.
Dus ja, als je het juiste rijbewijs haalt, maak je kans om ooit aangenomen te worden als ambulancechauffeur. Die kans is ook redelijk, in de zin dat jouw kans dan gelijk is aan alle anderen die solliciteren. En daarbij moet je wel realistisch zijn dat er erg veel aanbod is, en slechts relatief weinig vraag. Dus ook als je goed gekwalificeerd bent, kan het gewoon voorkomen dat er geen plekje voor je komt. Als dit inderdaad iets is wat je graag wilt, ga er voor! Maar blijf tot die tijd ook om je heen kijken naar alternatieven..