Is de verbindingsdienst een geheime dienst???

Auteur Topic: Is de verbindingsdienst een geheime dienst???  (gelezen 15861 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

urlie

• Gast
Reactie #70 Gepost op: 25 juni 2005, 17:01:02
Is het niet normaal dat mensen die zich voor een hulpverleningsdienst als het RK inzetten gewoon een EHBO diploma geldig houden? Al is het alleen maar om als je niet in je functie aan het werk bent ook gewoon iemand kunt helpen? Zo veel stelt het nu toch allemaal niet voor?

Kees  8)

Een portofoon op de juiste wijze bedienen, stelt nog veel minder voor, maar wil de EHBO'ers ook niet altijd lukken.
Verder kun je helpen op veel manieren, EHBO verlenen is niet de enige wijze om een waardevol lid van onze maatschappij te zijn...

In een organisatie als het NRK zijn veel verschillende functies, ieder met zijn specifieke eisen.
Niet iedereen in een brandweeruniform kan een brandje blussen en niet iedereen in een politieuniform kan met een wapen omgaan...

Wanneer iedere NRK-vrijwilliger zijn primaire taak goed in de vingers heeft, kan het zinvol zijn om wat extra's te leren (geldt voor EHBO'ers, verbindelaars en alle anderen).

By-the-way; wat mij betreft is het belangrijkste voor een verbindingsmedewerker: GOED LUISTEREN en dat is moeilijk genoeg !

Louis.

Pim de Ruijter

• Gast
Reactie #71 Gepost op: 25 juni 2005, 17:29:43
Uitkijk, dat is wat ik bedoel.
Eduard, je slaat de plank mis. Penningmeesters en dergelijke lopen over het algemeen helemaal niet op een evenement rond, laat staan in de werkkleding van het RK.

Het argument: het rode kruis wordt geassocieerd met EHBO op evenementen. Iedereen die in de werkkleding rondloopt van het RK kan dus door bezoekers worden aangeschoten om hulp te verlenen, dat kan een pleistertje plakken zijn, maar ook een reanimatie e.d.

Je kan wel zeggen dat het te ver gaat om iedereen in rode kruis kleding ehbo te laten volgen; maar mensen die de werkkleding dragen (dus niet de promoteams e.d.) zijn in het veld bezig en kunnen dus gevraagd worden. Je zal er maar staan zonder EHBO terwijl er iemand aan je voeten ligt.
Ook chauffeurs en dergelijke komen met mensen in contact. Wanneer zij op weg zijn en komen uitgereden bij een ongeval zal ook van hen verwacht worden dat ze Eerste Hulp kunnen verlenen.

"Een verbindingsman die een plijsterplakt en achter zijn rug roept men door de porto dat er een reanimatie aan de gang is , de verbindingsman is met de pleister bezig de man gaat dood . Leg dat maar eens uit."

Dit is een zwak argument; voor een pleistertje kan de verbindings man met groot gemak iemand naar de post sturen. Maar om die afweging te kunnen maken kan het wel handig zijn dat ie weet wat er aan de hand is; dus met een EHBO diploma. Maar natuurlijk verlaat een verbindinsman zijn post niet!

En voor alle simpelheid; het is al heel wat keren gezegd; een verbindingsman moet wel weten waarover ze het op zijn net hebben.

Zeeuw

• Forum gebruiker
Reactie #72 Gepost op: 25 juni 2005, 20:16:38
pdr  ik nodig je uit voor 5 mei 2006. Je mag dan assisteren in de vc.

Bestuursleden bij ons zitten ook in het promo team dus wel degelijk in PAK. HI

Kijk maar op de 4daagse straks er gaan 350 mensen intern ongeveer. waarvan maar een 200 een medische taak hebben de rest loopt ook in pak maar is administrateur  zaalwacht, chauffeur of weet ik welke functies er allemaal zijn.

Ik denk dat we niet verder komen er is een groep het eens met mijn stellingen en er is een ander front.

Ik hoor graag goede redenen waarom verbindingsmensen op EHBO moeten.

Chopsticks

• Forum gebruiker
Reactie #73 Gepost op: 25 juni 2005, 21:06:29
Pim,
Kijk morgen maar eens bij de hulpverlening en je zult zien dat iedereen in Rode Kruis kleren loopt, maar dat niet iedereen er voor de EHBO is (de collectanten) en dus over een EHBO diploma beschikt.

Zie mijn betoog op de vorige pagina. Ik heb ook nog geen reden gezien waarom verbindelaars een EHV diploma moeten hebben. Ik sluit me dus aan bij Eduard.

PS: De verbindelaars bij de vierdaagse beschikken ook niet allemaal over een EHV diploma...

Pim de Ruijter

• Gast
Reactie #74 Gepost op: 25 juni 2005, 21:31:21
pdr  ik nodig je uit voor 5 mei 2006. Je mag dan assisteren in de vc.

Lijkt me interessant!  :D Ben ten allen tijde bereid om te kijken of ik mijn standpunten kan herzien.

Ik denk dat we niet verder komen er is een groep het eens met mijn stellingen en er is een ander front.

Dat heb je vaker bij een discussie  ;)... En ik denk dat dat het leuk houdt, ieder z´n standpunt, ieder zijn mening   :)

Pim de Ruijter

• Gast
Reactie #75 Gepost op: 25 juni 2005, 21:48:48
Je zult dit wel niet helemaal bedoelen zoals het er staat; PS: De verbindelaars bij de vierdaagse beschikken ook niet alleen over een EHV diploma...  ;)

Naja, na goed doorlezen van je betoog, Chopsticks, kan ik me er opzich invinden dat het voor de verbindingsmannen/vrouwen wenselijk is dat ze over een EHV-diploma beschikken. In principe geld dat ook voor mijn andere voorbeelden, omdat je nou eenmaal het gezicht van het RK bent, en veel mensen het RK associeren met EHBO (en noodhulp int e.d.).

Zeeuw

• Forum gebruiker
Reactie #76 Gepost op: 25 juni 2005, 23:15:00
mischien moeten we het beeld wat de mensen hebben veranderen  ?

Een nieuw programma voor sbs 6?

Rode Kruis en Co ?

Chopsticks

• Forum gebruiker
Reactie #77 Gepost op: 25 juni 2005, 23:36:20
Je zult dit wel niet helemaal bedoelen zoals het er staat; PS: De verbindelaars bij de vierdaagse beschikken ook niet alleen over een EHV diploma...  ;)

Naja, na goed doorlezen van je betoog, Chopsticks, kan ik me er opzich invinden dat het voor de verbindingsmannen/vrouwen wenselijk is dat ze over een EHV-diploma beschikken. In principe geld dat ook voor mijn andere voorbeelden, omdat je nou eenmaal het gezicht van het RK bent, en veel mensen het RK associeren met EHBO (en noodhulp int e.d.).
Foutje, moet zijn niet allemaal over een EHV diploma...

Pim de Ruijter

• Gast
Reactie #78 Gepost op: 26 juni 2005, 07:18:08
mischien moeten we het beeld wat de mensen hebben veranderen  ?

Een nieuw programma voor sbs 6?

Rode Kruis en Co ?

Ik denk opzich dat deze discussie die stelling aardig bevestigd :).

LPD

• Gast
Reactie #79 Gepost op: 7 augustus 2005, 23:10:45
niet idereen hoeft te horen met een scanner wie wij zijn...en persoonlijke gegevens van een slachtoffer worden er ook niet over de porto gezegt...
vanwegen scannerluisteraars

Ik luister nu de politie en brandweer niet meer te horen is regelmatig vanuit Friesland met de scanner naar de Rode Kruis frequenties.
Veel  gedoe vanuit Groningen
En die willen anderen controleren???