Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie

Auteur Topic: Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie  (gelezen 789368 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1250 Gepost op: 13 december 2012, 19:10:21
In navolging van de 'wijkagent' als tekst op de rug, kwam ik deze van de week nog tegen op het net:

Ik had dit bij hondengeleiders elders in het land nog niet gezien. Ziet er best netjes uit, als je het mij vraagt.

Inmiddels begrepen dat dit landelijk gaat worden  ;) Zie het in meer regio's verschijnen;

http://www.haarlemsdagblad.nl/regionaal/haarlemeo/article19551523.ece/Twaalf-arrestaties-in-Haarlem-bij-politieactie-tegen-inbraken
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #1251 Gepost op: 13 december 2012, 19:13:41
Mn coach gaf alleen aan dat de voorste flap het beste tussen het elastiek en de achterste flap kan zitten, zo zit hij niet snel te strak. Ik had hem natuurlijk volle bak strak om mn borst zitten. Verder gewoon even zoeken en dan een streepje zetten als hij goed zit. Heb je nog andere hapklare tips? Je weet maar nooit.

Niet te strak doen. Er moet minstens een vuist tussen kunnen zonder enige weerstand.
Houdt het vest op de vitale delen maar kijk uit voor de beweegbare delen zoals de buik/rug. Daar moet het vest niet gaan afknellen.
Trek bij warme dagen het vest regelmatig aan de bovenkant even open zodat je de warmte eruit kan laten.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #1252 Gepost op: 13 december 2012, 19:22:44
Of doe er een koelvest onder. Ik spreek uit ervaring het vest voorkomt erger en ja laat het ding dan maar rot zitten. Deze jonge draagt het vest tot 25 graden op de motor. Als ik auto heb heb ik het vest altijd aan.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #1253 Gepost op: 13 december 2012, 19:38:13
Ik vind persoonlijk de witte sportshirts uit de webwinkel (die van Nike) ook prettiger dan de standaard vochtafvoerende shirts.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #1254 Gepost op: 13 december 2012, 20:04:56
Of doe er een koelvest onder. Ik spreek uit ervaring het vest voorkomt erger en ja laat het ding dan maar rot zitten. Deze jonge draagt het vest tot 25 graden op de motor. Als ik auto heb heb ik het vest altijd aan.

mee eens! Sterker nog ik draag het ding, altijd, met alle temperaturen (ook met 30graden op de mountainbike zoals afgelopen zomer!). punt uit. Beetje zweten is nog nooit iemand van dood gegaan.


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #1255 Gepost op: 13 december 2012, 21:07:48
Moet ik heel eerlijk zijn dat onze afdeling wat geld heeft uitgegeven aan een ander soort onderkleding van een Zweeds of Noors merk. Lekker warm en hoel in de zomer.


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #1256 Gepost op: 13 december 2012, 22:10:26
Waarschijnlijk Odlo.  998765
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


Pepernoot

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 241
Reactie #1257 Gepost op: 13 december 2012, 22:13:32
Inmiddels begrepen dat dit landelijk gaat worden  ;) Zie het in meer regio's verschijnen;

http://www.haarlemsdagblad.nl/regionaal/haarlemeo/article19551523.ece/Twaalf-arrestaties-in-Haarlem-bij-politieactie-tegen-inbraken

Hier zie je toch ook nog een softshell van de politie (agent die de stoel naar voren doet)..

Bij de grotere incidenten vind ik het wel handig als er op de rug staat wat zijn/haar taak is. Maar voor de rest beetje overbodig in mijn ogen. Maar er is geloof ik al een uitgebreide discussie geweest >:D


Solex

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 6
Reactie #1258 Gepost op: 14 december 2012, 10:13:31
Die softshell is denk ik een windstopper voor onder andere de motormuizen.
Vandaag heb ik een nieuwe gekregen, hij is nu van een soort neopreen, hij zit heerlijk.  098uo


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #1259 Gepost op: 14 december 2012, 10:42:40
Vraagje? Moet de academie lockers ter beschikking stellen?

Op de VP opleiding hebben we tot nu toe alleen maar alles in burger gedaan, maar binnenkort willen ze naar uniform overgaan. Aangezien ik les heb in de avonduren en overdag gewoon werk heb, betekent dit dat ik mijn uniform naar mijn werk moet meenemen. Ik reis elke dag met de trein en fiets naar mijn werk en daarnaast moet ik ook veel op locaties zijn, tel daarbij op dat ik geen locker ofzo op mijn werk heb en je komt tot de conclusie dat ik elke keer met een tas met uniform + jas + schoenen + pet + koppel moet gaan rondfietsen, met bijbehorend risico dat een collega op een bepaald moment er met spullen ervandoor gaat!

Ik erger me een beetje aan de 'auto' cultuur die er heerst, even dit ophalen, even dat regelen, allemaal met de auto, maar ik heb geen auto!
Hobby Bobby eenheid Den Haag