Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie

Auteur Topic: Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie  (gelezen 793271 keer)

0 gebruikers (en 31 gasten bekijken dit topic.

Jim1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 448
Reactie #160 Gepost op: 14 oktober 2010, 00:07:47
Bij gebrek aan goede spullen waar men ook nog eens mee / in kan werken gaan korpsen zelf maar dingen in elkaar zetten, hier een voorbeeldje van de Hondengeleiders politie Haaglanden  (met als basis een long-sleeve shirt van VtSPN) in combinatie met een (totaal) niet politie-broek
Bij ons dragen de IBT docenten deze broek. Ik vind het een keurige broek. Niks agressief en uiterst geschikt voor ons werk.


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #161 Gepost op: 14 oktober 2010, 00:12:43
Ik zeg: een dergelijke broek in donkerblauwe uitvoering + een biker polo (de variant met emblemen op de mouwen... de burger zal het verschil waarschijnlijk niet zien met het overhemd).

Van de week weer een andere noodhulp variant tegen gekomen: motorbroek + blauwe polo met daaroverheen het veiligheidsvest in donkerblauwe hoes.

Zo moeilijk hoeft het toch allemaal niet te zijn. Kijk is naar defensie, daar lopen zelfs de hoge officieren zo nu en dan buiten de 'vergaderingen' om in BT of GVT. Lijkt me ook wel een leuk idee: in het dagelijks blauw over een stormbaan o.i.d. 0098


sylvester1986

  • Gast
Reactie #162 Gepost op: 14 oktober 2010, 00:15:37
Ik hoop dat de kleding die we krijgen als we naar het DBBO gaan een beetje goed zit.
Zo'n broek als de Hondenbrigade zie ik wel zitten, staat nog mooi ook.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #163 Gepost op: 14 oktober 2010, 00:17:18
Voldoet voor de hondengeleiders de ME broek niet gewoon dan? Lijkt mij dat die Fjallraven broek niet veel meer biedt t.o.v. de ME broek.
Dat je niet in een gewone pantalon gaat lopen spreekt voor zich.

Dat spreekt ook voor zich, alleen is dit een bij elkaar geraapt pakkie, wat dus (officieel gezien) niet mag.
Dat het er (afgezien van die polo) goed uitziet, dat ben ik met je eens !

Er zijn ook regio's waar de hondengeleiders speciale polo's, trui'en en dergelijke heeft met op de achterkant groot en op de voorzijde klein (geborduurd)
Politie
(Speur-)Hondengeleider

Dat ziet er pas netjes uit. In combinatie met de (officiele) ME broek een mooie oplossing  :)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Bozo

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 832
Reactie #164 Gepost op: 14 oktober 2010, 12:27:43
Ik hoop dat de kleding die we krijgen als we naar het DBBO gaan een beetje goed zit.
Zo'n broek als de Hondenbrigade zie ik wel zitten, staat nog mooi ook.

Als je inlogt opde KPU-webwinkel op intranet, kun je het kledingpakket DBBO al bekijken.
Vroeger, toen je koe nog met een korte oe schreef!


sylvester1986

  • Gast
Reactie #165 Gepost op: 14 oktober 2010, 14:52:22
Als je inlogt opde KPU-webwinkel op intranet, kun je het kledingpakket DBBO al bekijken.

Bedankt voor de tip, zal direct kijken O0


sylvester1986

  • Gast
Reactie #166 Gepost op: 14 oktober 2010, 15:47:46
Dbbo kleding lijkt op combi MBK/Kmar.
Ziet er niet gek uit.


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #167 Gepost op: 14 oktober 2010, 22:08:09
Dbbo kleding lijkt op combi MBK/Kmar.
Ziet er niet gek uit.

Heb je ook plaatjes??


sylvester1986

  • Gast
Reactie #168 Gepost op: 14 oktober 2010, 23:29:27
Ik weet zo niet of ik via MinDef intranet die plaatjes kan uploaden.
Ik heb nu geen dienst, maar zal eens kijken en anders even lief kijken naar de andere Mindef leden  e050


sylvester1986

  • Gast
Reactie #169 Gepost op: 14 oktober 2010, 23:41:20
Ik denk dat het linker mannetje wel aardig in de buurt komt qua kleding.
Het rechter mannetje heeft volgens mij ook een jas aan die ik tegenkwam op intranet en ik zag de standaard Blauwe wollen trui, dat veelal terug te vinden is in de particuliere beveiliging.