Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie

Auteur Topic: Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie  (gelezen 793212 keer)

0 gebruikers (en 21 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #240 Gepost op: 6 maart 2011, 23:02:47

Reanimatie? pantalon
anderzins op de knietjes bij een ongeval oid? pantalon
horecadienst met bijbehorende stoeipartijtjes? pantalon
je weg banen door struikgewas/ bossen op zoek naar vermisten/ verdachten? pantalon
klimpartijen overhekwerken schuttingen ed? pantalon.
publieksopvang? pantalon
bruiloft collega? pantalon
hoop dat je het niet meemaakt, maar een brafenis van collega? pantalon.
-15 graden ? pantalon
+ 40 graden? pantalon
losgebroken koeien vangen? pantalon

En bij welke werkzaamheden sneuvelt er geregeld eentje? (en schaaf je de knie'tjes lekker open?)  :P
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Mrcitzen

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 22
Reactie #241 Gepost op: 6 maart 2011, 23:04:35
De hele uitrusting als noodhulper is bagger, alleen de jas geef ik een voldoende.


Ik ben op interne fora's discussies tegengekomen uit 2003 over de nieuwe worker.
Ik heb laatst op de site van klpd gelezen dat het op zijn minst tot eind 2012 duurt voordat er een
proef komt met een nieuwe broek.

Ik weet niet wat er mis is bij inkoop/ of wie er maar over gaat.
Maar dat er iets mis is lijkt me duidelijk. Wie verzint het om VW toerans blue(slow)motions aan te schaffen voor de noodhulp?
Wie verzint het om een systeem als bvh in te voeren?
En zo kan ik nog wel even doorgaan.


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #242 Gepost op: 6 maart 2011, 23:09:10
En bij welke werkzaamheden sneuvelt er geregeld eentje? (en schaaf je de knie'tjes lekker open?)  :P

Nou ik al die jaren zijn er al meerdere broeken kapot gegaan door het knokken met een verdachte. Even een verdachte naar de grond brengen die niet helemaal mee werkt. Afgeboeid en  overgebracht door collega's, denk ik wat voel ik nou voor wind aan mijn knie. A fijn je raad het al de broek ter hoogte van de knieën weer kapot. Ja ik zou graag zien dat ze van het KLPD eens gingen kijken bij de collega's in Zweden of Finland..... 98uiye 98uiye


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #243 Gepost op: 6 maart 2011, 23:12:23
Nou ik al die jaren zijn er al meerdere broeken kapot gegaan door het knokken met een verdachte. Even een verdachte naar de grond brengen die niet helemaal mee werkt. Afgeboeid en  overgebracht door collega's, denk ik wat voel ik nou voor wind aan mijn knie. A fijn je raad het al de broek ter hoogte van de knieën weer kapot. Ja ik zou graag zien dat ze van het KLPD eens gingen kijken bij de collega's in Zweden of Finland..... 98uiye 98uiye
Gaat dit ook weer van je kleding punten af die je 'in bezit' hebt? (door bijv. aanhouding met verzet o.i.d.)
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #244 Gepost op: 6 maart 2011, 23:15:22
Gaat dit ook weer van je kleding punten af die je 'in bezit' hebt? (door bijv. aanhouding met verzet o.i.d.)

Nee, gelukkig niet. Maak je een schaderapport voor op en de punten krijg je dan extra gestort op je totaal van kledingpunten. Zo werkt het in ieder geval bij ons in de regio.


Mrcitzen

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 22
Reactie #245 Gepost op: 6 maart 2011, 23:16:01
Voor mijn tijd bij de politie heb ik bij defensie gewerkt.
Ik kan me nog goed herinneren dat wij regelmatig oefenden met belgische paracommando's.
Die gasten schaften ook zelf van alles aan zoals slaapzakken, opsvesten, kisten, enz  enz.

Wij hadden gewoon goede spulletjes van de baas, ik heb in mij tijd bij defensie nog nooit zelf extra uitrusting gekocht.
En als het kapot was ruilde je het om.

Die belgen zeiden ook, als je met de slaapzak en kisten op oefening of missie gaat die je verstrekt hebt gekregen
heb je het heel slecht.

Nu ik bij de politie werk doe ik het ook (is eigenlijk tegen mijn principes). Spulletjes kopen.
Zoals een mutsje voor de koude nachten, goed schoeisel, en nog een paar dingetjes.

Ik werd een tijdje terug aangesproken door een leidinggevende. Ik droeg een mutje (met opschrift politie)
terwijl ik 's nachts op de snelweg bij een ongeval stond te wachten. Ik zal er verder niet over uitwijden maar
het mutsje bleef op.


Mrcitzen

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 22
Reactie #246 Gepost op: 6 maart 2011, 23:20:01
Is trouwens wel  lekker, even flink zeiken.

is er nog een topic over bvh? kan ik daar ook even stoom afblazen.  >:D >:D >:D


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #247 Gepost op: 6 maart 2011, 23:27:32
Troost je Mrcitizen.

Bij defensie is het geld ook op.
Verleden jaar is door DBBO een aanzienlijk budget overgemaakt aan het KPU bedrijf zodat iedereen met ingang van 2011 volledig in het nieuw vastgestelde tenue gestoken kon worden ... moet ik mijn zin nog verder afmaken?
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #248 Gepost op: 6 maart 2011, 23:44:30
Nou ik al die jaren zijn er al meerdere broeken kapot gegaan door het knokken met een verdachte. Even een verdachte naar de grond brengen die niet helemaal mee werkt. Afgeboeid en  overgebracht door collega's, denk ik wat voel ik nou voor wind aan mijn knie. A fijn je raad het al de broek ter hoogte van de knieën weer kapot. Ja ik zou graag zien dat ze van het KLPD eens gingen kijken bij de collega's in Zweden of Finland..... 98uiye 98uiye

Reanimatie's, even snel over een muurtje heen, nek stabiliseren van een slachtoffer op de grond ... Het heeft mij in een aantal jaren al een broek of 5 gekost ... Om over de aanhoudingen tijdens horecatoezicht nog maar te zwijgen  :-X
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #249 Gepost op: 7 maart 2011, 18:19:36
Maak ik dan zo weinig mee, of ben ik gewoon zuinig op mijn kleding....  :P (Heb nog vrij weinig last van slijtage namelijk).