Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie

Auteur Topic: Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie  (gelezen 793074 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #370 Gepost op: 13 november 2011, 09:06:25
@ jerom,

leer is gewoon nog verkrijgbaar. Alleen het merendeel gaat naar topskin omdat die wel op tijd de spullen kunnen leveren.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #371 Gepost op: 13 november 2011, 14:51:10
Leer was toch al een tijdje niet meer verkrijgbaar ? Daarnaast vind ik het een opvallende move ... Tijdje geleden ''moest'' iedereen in het blauw en werd je (door een leidinggevende bijna) in een blauwe broek geperst. Nu gaat men weer terug naar zwart  ;)
Wel een voordeel voor iedereen die de oude leren zwarte broek nog heeft  e050
Bij ons is het hele korps, lees motorrijders, dit jaar in het zomerleer gestoken. Dit is via Topskin gebeurd.


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #372 Gepost op: 13 november 2011, 22:12:46
Bij ons is het hele korps, lees motorrijders, dit jaar in het zomerleer gestoken. Dit is via Topskin gebeurd.

En de reden om voor Topskin te kiezen: Kwaliteit van het materiaal, pasvorm, leverbaarheid en de prijs... Toch apart dat Topskin de aanbesteding niet gekregen had...


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #373 Gepost op: 13 november 2011, 22:14:51
En de reden om voor Topskin te kiezen: Kwaliteit van het materiaal, pasvorm, leverbaarheid en de prijs... Toch apart dat Topskin de aanbesteding niet gekregen had...

Kan wel een rede verzinnen.






Die heet kostenplaatje.


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #374 Gepost op: 13 november 2011, 22:16:07
En toch was Topskin goedkoper dan de leverancier van VTSPN...


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #375 Gepost op: 13 november 2011, 22:22:28
En toch was Topskin goedkoper dan de leverancier van VTSPN...

Klopt en leverde sneller, had betere aftersales.

Denk dat Richa dan nog goedkoper zal zijn als bv Topskin. Maar datzal voor ons "straatdienders" altijd een groot ? blijven.


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #376 Gepost op: 14 november 2011, 17:02:27
Wij hadden laatst een KMAR wachtmeester meelopen op de afdeling (RPAA) en als ik dan (jaloers) naar dat vest kijk... over het shirt, zakjes erop voor een pennetje en de spreeksleutel ... JALOERS!! Ik zou dan echt veel vaker mijn vest gaan dragen! Nu heb ik na 2 dagen met uren achter elkaar in een auto zitten ***** last van mijn rug. Ik zet dus mijn dienstmobiel aan de kant om het vest aan te trekken ALS het nodig is. Zo zou het niet moeten zijn!

om nog even door te gaan over de veiligheidsvesten...
zo worden ze bij ons gebruikt  ;D


altijd handig dat je tas heel blijft tijdens een schietpartij... O0


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #377 Gepost op: 15 november 2011, 00:58:09
Tja... het ding is steek en (tot op bepaalde hoogte) kogelwerend.... er is geen draagplicht, maar ik denk wel dat de verzekering van het korps lastig gaat doen als je m niet draagt. Daarbij is bewezen dat de vesten een gedeelte van het trauma bij verkeersongevallen, vallen, om nog maar te zwijgen van fysiek geweld meer beperkt als zonder vest. Ja het is warm, ja het zit niet lekker, ja het is een onding... maar ik draag m elke dienst...

Dit vind ik echt zonde van het geld...(doelende op de foto)
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #378 Gepost op: 15 november 2011, 01:05:17
Daarbij is bewezen dat de vesten een gedeelte van het trauma bij verkeersongevallen, vallen, om nog maar te zwijgen van fysiek geweld meer beperkt als zonder vest. Ja het is warm, ja het zit niet lekker, ja het is een onding... maar ik draag m elke dienst...

Toevallig laatst een agent op televisie die (volgens eigen zeggen) zijn leven te danken had aan het kogelwerende vest, of dat nu deze was of de zware versie weet ik niet. Betrof de agent die in Haaglanden opzettelijk aangereden was door een motorscooter en daarbij zwaar ten val kwam.

Persoonlijk denk ik dat je zeker in problemen kunt komen als je het vest niet draagt, buiten alle gevallen die jij noemt om. De werkgever is namelijk volgens de ARBO-wetgeving van alles verplicht, de werknemer heeft ook z'n verplichtingen. Als de baas er alles aan doet om z'n medewerkers veilig op straat te laten lopen en jij beslist om je vest niet te dragen en wordt (bijvoorbeeld) neergestoken, dan ben ik ook benieuwd hoe de verzekering én het korps daar mee om zullen gaan ....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #379 Gepost op: 15 november 2011, 02:14:40
Als de baas er alles aan doet om z'n medewerkers veilig op straat te laten lopen
Was dit maar bij elke baas zo. Ja of ze komen met idiote regels dat je met een helm op moet
lopen als je in een loods loopt, of dat je een beschermend pak aan moet als je een vrachtgedeelte
in moet  98uiye 98uiye. Maar een vestje of een goeie jas zodat jij veilig op straat je werk kan
doen is iets te veel gevraagd blijkbaar want daar is geen budget voor :'(
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v