Ik denk dat het niet alleen de cultuur is, als de KMar meer verschillende soorten kleding had was dit wss ook daar gebeurd. (zonder de discussie over het gvt op te zetten overigens)
Dit is niet geheel waar. Het klopt wel dat we minder verschillende soorten kledingstukken hebben, maar het ligt echt aan de leiding over hoe de kleding gedragen wordt.
Mijn teamleider wordt al boos als ik bijv. geen geel hesje over mijn jas aan heb en mijn collega heeft dit wel. Dan moeten we of allebei het hesje aan of allebei uit.
Bovendien mogen we alleen kleding dragen wat door Defensie verstrekt is (op schoenen gelukkig na, maar dit is ook anders geweest). Je zult zeer waarschijnlijk niet gauw (op een rebel na) een KMar collega zien lopen met een NY muts. Iets wat ik in de wintermaanden wel regelmatig bij de politie zie, doordat zij dan weer geen politiemuts verstrekt hebben gekregen.
Wij hebben ook wel andere kledingstukken dan ons overhemd, maar deze mogen we niet dragen boven onze broek. Ik heb ook meerdere soorten jassen, maar moet toch echt mijn onhandige parka aan. We hebben bijv. ook een fleecejack, maar wij mogen deze in ons district absoluut niet aan boven ons dagelijks tenue, terwijl ze op Schiphol wel met deze fleece boven hun dagelijks tenue lopen.
Maar om terug te komen op Jordi, buiten de kazerne dragen wij ook nooit een pet, wij dragen deze alleen op de kazerne of bij speciale aangelegenheden. Alleen de kleding voorschriften schrijven wel iets anders voor
Ik hoop dat de politie (en wij) een ander tenue krijgen, want het huidige tenue straalt naar mijn mening helemaal niets uit.