Verschillen per korps (afgesplitst van welk kentekendeel)

Auteur Topic: Verschillen per korps (afgesplitst van welk kentekendeel)  (gelezen 2713 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Gepost op: 16 december 2008, 12:00:35
Tja Parket Haarlem en Parket Amsterdam... twee verschillende werelden... sommige snap ik nog steeds niet...net zoals dat elk korpsje moet gaan bepalen welke auto's ze rijden...welke software er gebruikt wordt (bps/xpol/ GMS/AVLS/SHERPA) en zo kan ik nog wel ff doorgaan... maar dat is heel erg offtopic... en dan krijg ik op me donder (geheel terrecht....)dus  :-X

Gewoon door BIZA laten bepalen en elk korps gaat DAT gebruiken dan is alles uitwisselbaar, zowel personeel als materieel/materiaal... maar ijdele hoop ennneeee sorry voor het offtopic


Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #1 Gepost op: 16 december 2008, 22:34:47
Nou NPOL komt eraan, in 2039 ofzo ;D Maar met Blueview zijn we al een heel eind op de goede weg.

mvg
Mike

blueview: Met dit systeem kun je in alle bedrijfsproces systemen kijken van alle regio's in nederland.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #2 Gepost op: 17 december 2008, 03:29:02
tja... het mooie is... wij kunnen op de mk en op de werkvloer nog steeds niet in blueview.....alleen de infodienst kan er bij ons in...erg toegankelijk systeem dus... maar het is een stapje...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #3 Gepost op: 17 december 2008, 11:24:16
tja... het mooie is... wij kunnen op de mk en op de werkvloer nog steeds niet in blueview.....alleen de infodienst kan er bij ons in...erg toegankelijk systeem dus... maar het is een stapje...
Bij ons is het zo dat er 3 collega's in blueview kunnen. Over het algemeen is er altijd wel een aanwezig. Super systeem bij somige onderzoeken. Omdat je een bter beeld krijgt van bepaalde verdachte wat ze doen in den landen.

mvg
Mike


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #4 Gepost op: 17 december 2008, 15:14:51
Tja Parket Haarlem en Parket Amsterdam... twee verschillende werelden... sommige snap ik nog steeds niet...net zoals dat elk korpsje moet gaan bepalen welke auto's ze rijden...welke software er gebruikt wordt (bps/xpol/ GMS/AVLS/SHERPA) en zo kan ik nog wel ff doorgaan... maar dat is heel erg offtopic... en dan krijg ik op me donder (geheel terrecht....)dus  :-X

Gewoon door BIZA laten bepalen en elk korps gaat DAT gebruiken dan is alles uitwisselbaar, zowel personeel als materieel/materiaal... maar ijdele hoop ennneeee sorry voor het offtopic



Omdat het gedeelte van het kenteken wel duidelijk is,

Elk korps bepalen welke auto ze gaan rijden, dat is volgens mij al redelijk afgetimmerd door de aanbesteding. Je kunt simpelweg niet verwachten dat ze in een stadscentrum dezelfde auto willen hebben als in het landelijke gebied.

BasisVoorzieningHandhaving gaat als het goed is, per 01.01.09 draaien in Flevoland en dan verder door nederland heen. Evenals BasisVoorzieningCapaciteitsManagement, dit start echt per 01.01.09 landelijk.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #5 Gepost op: 17 december 2008, 15:37:57
Nou Jerommeke.... daar wil ik ook nog wel even op inhaken BVCM... dat wordt echt een groot drama, leuk tool voor de planner en leidinggevenden, maar qua invullen kun je je borst natmaken...wat een dramatisch tijdrovend karwei, verder is het zo dat de auto's van tegenwoordig niet meer slecht zijn en het dus in principe niet meer uitmaakt of het voor de stad of stedelijk gebied is... de landelijk aanbesteding laat hier nog heel veel ruimte in over...waar ik op doel is dat als er ergens een ramp is een andere regio het werk moet kunnen worden overgenomen, dat kan op dit moment niet omdat er nog niet genoeg uniform wordt gewerkt met de diverse systemen... laat ik nog maar zwijgen over de 25 verschillende regio meldkamers die allen hun eigen GMS hebben en dit ook al niet uniform werkt...maar goed ik ben op dat soort dingen misschien wel idealist....lol
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #6 Gepost op: 17 december 2008, 16:42:40
Nou Jerommeke.... daar wil ik ook nog wel even op inhaken BVCM... dat wordt echt een groot drama, leuk tool voor de planner en leidinggevenden, maar qua invullen kun je je borst natmaken...wat een dramatisch tijdrovend karwei, verder is het zo dat de auto's van tegenwoordig niet meer slecht zijn en het dus in principe niet meer uitmaakt of het voor de stad of stedelijk gebied is... de landelijk aanbesteding laat hier nog heel veel ruimte in over...waar ik op doel is dat als er ergens een ramp is een andere regio het werk moet kunnen worden overgenomen, dat kan op dit moment niet omdat er nog niet genoeg uniform wordt gewerkt met de diverse systemen... laat ik nog maar zwijgen over de 25 verschillende regio meldkamers die allen hun eigen GMS hebben en dit ook al niet uniform werkt...maar goed ik ben op dat soort dingen misschien wel idealist....lol

Bvcm word inderdaad een leuk (  :-X ) karwei, vergeet geen tijd in te plannen voor je bvcm  ;D

En dat m.b.t. de voertuigen,

In Amsterdam centrum kun je bewijzen van spreken genoeg hebben aan een golf 1.6 terwijl je in de polder toch graag wat extra vermogen hebt (en dan niet alleen voor de top, maar ook voor inhalen en dergelijke)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #7 Gepost op: 17 december 2008, 19:09:00
Tja maar dan rijden ze in Amsterdam maar wat overbemeten... Maar goed alleen de inleidende cursus moest al 2 uur duren. Terwijl iedereen met een beetje computer gevoel kan met het systeem werken... verder is het inderdaad een tijdrovend systeem, ik weet nu al dat het een vertekend beeld gaat opleveren omdat niet iedereen consequent gaat invoeren wat ze hebben gedaan, maar gewoon 8 uur noodhulp invoeren.. en niet elk burger contact.... zoals ze het dus eigenlijk willen zien...want anders zit je per dienst gewoon een uur je dienst te verantwoorden...onzinnig dus... dat uur kun je beter buiten besteden !
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


mon3aantje

  • Inspecteur, Politie eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
Reactie #8 Gepost op: 17 december 2008, 19:41:55
Cursus BVCM hebben ze bij ons weggezet in een e-learning programma van circa 45 minuten. Iedereen die een klein beetje met computers om kan gaan zou straks overweg moeten kunnen met het nieuwe systeem. De planning was dat het bij ons op 01-01-2009 ingevoerd zou worden echter is dit alweer een maand uitgesteld.


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #9 Gepost op: 18 december 2008, 00:12:03
In Utrecht wordt BVCM per 01-01-2009 ingevoerd. Alle medewerkers zijn ook verplicht de cursus voor die tijd af te ronden, anders komen ze in de problemen met de verantwoording. Ben benieuwd hoe snel ik straks mijn uren kan verantwoorden...  :-X