Het lijkt mij zeer onverstandig om te doen. Het lijkt mij verstandiger om het probleem te zoeken binnen de politiediensten. Het gaat nogal ver als je doctoraalstudenten wilt verbieden onderzoek te doen. Het gaat ook nogal ver om iemand die een winterjas draagt in de zomer als terrorist te beschouwen, een dokter zegt ook niet bij een kuchje dat direct alles uit de kast gehaald moeten worden omdat het longkanker zou kunnen zijn.
Bijna iedereen rijdt dagelijks door de stad met een op explosief lijkend pakketje zonder iemand in te lichten.
Belgen hebben ook al een klein kind (syrische nationaliteit) onder controle gebracht met rubberen kogel.
Iets met appels en peren
Als doctoraatstudent is het namelijk onmogelijk je even bij de politie te melden van "goh ik wil graag een doktorstitel dus ik loop met een dikke winterjas door de stad, just so you know". Dan heeft de politie inderdaad diepgaande problemen in hun organisatie.....
Het is natuurlijk ook ondenkbaar voor een doctoraatstudent dat je in de huidige tijd midden in de zomer in een drukke stad met een winterjas aan niet opvalt en men niet de politie gaat bellen. Vooral als er ook nog eens draden zichtbaar zijn etc.
Gewoon lekker op laten draaien voor de kosten!
Bijna niemand rijdt dagelijks door de stad in het westen met hoge snelheid met een op een explosief lijkend pakketje zonder dat óf de politie ingelicht is óf het duidelijk wordt gemaakt aan omstanders dat het camera-opnames zijn.
Van dat laatste weet ik dan weer niks af.