zelfverdediging voor de politie

Auteur Topic: zelfverdediging voor de politie  (gelezen 22574 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #20 Gepost op: 6 januari 2009, 21:35:16
Komt een beetje ''dromerig'' over allemaal. Een hoog ''karate-kid'' gehalte. Oftewel; klinkt leuk, maar in de praktijk..?

Ik heb zelf ook niet stil gezeten; judo, karate (wedstrijden) en thaiboxing. Daarnaast AZV en MZV. (Algemene-en militaire zelfverdediging) Dit hou ik enigzins op peil met IBT.  Mijn conclusie: Al beheers je nog zoveel dromerige techniekjes, meditatie, wierook, discipline, al ben je getraind door Tibetaanse monniken; als je tegenstander groter en agressiever is.....Etcetera. Vul zelf maar in.  ;)

Ook bij ons lopen ''gevechtskunstenaars'' rond, maar de praktijk leert dikwijls dat ik die bij het hoofdje pak en een paar stevige ''okkies'' geef. (= het hoofd vastklemmen en stevig wrijven met de knokkels over het hoofd)  ;D  Altijd leuk...

Echter, ik sta open voor nieuwe dingen en mocht in dit topic ineens een totaal nieuwe, vruchtbare, nog nooit vertoonde zelfverdedigingskunst openbaren, juich ik dat toe.

 O0


kurodaiya

  • Gast
Reactie #21 Gepost op: 7 januari 2009, 23:39:47
Met dromerige technieken bak je er ook niets van in de praktijk. Want dromen zijn bedrog en dat merk je dan ook in de praktijk. Eigenlijk ben je nu dus aan het vooroordelen, want je hebt Kurodaiya nooit ervaren. Hoe kan je dan zeggen dat het allemaal dromerig is.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #22 Gepost op: 7 januari 2009, 23:40:57
Met dromerige technieken bak je er ook niets van in de praktijk. Want dromen zijn bedrog en dat merk je dan ook in de praktijk. Eigenlijk ben je nu dus aan het vooroordelen, want je hebt Kurodaiya nooit ervaren. Hoe kan je dan zeggen dat het allemaal dromerig is.

En jij hebt blijkbaar nog nooit een IBT training gedaan...

(net zoals ik)


kurodaiya

  • Gast
Reactie #23 Gepost op: 7 januari 2009, 23:46:47
Dus wel. En nu is er ook iemand van de IBT voor de Marine die in de Kurodaiya systeem traind. Hij is trainer en examinator bij de marine.

Waarom stellen jullie eigenlijk zoveel vragen als je er toch niet aan wilt geloven dat kurodaiya degelijk een meerwaarde heeft voor de politie. Bij de Opleidingscentrum zeggen ze altijd "wij hebben al iemand die de trainngen verzorgd". Ze staan er niet voor open. k nodig hel;e politie bureau's om GRATIS kennis te komen maken met Kurodaiya, maar ze kunnen/durven/willen niet.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #24 Gepost op: 7 januari 2009, 23:51:27
Dus wel. En nu is er ook iemand van de IBT voor de Marine die in de Kurodaiya systeem traind. Hij is trainer en examinator bij de marine.

Waarom stellen jullie eigenlijk zoveel vragen als je er toch niet aan wilt geloven dat kurodaiya degelijk een meerwaarde heeft voor de politie. Bij de Opleidingscentrum zeggen ze altijd "wij hebben al iemand die de trainngen verzorgd". Ze staan er niet voor open. k nodig hel;e politie bureau's om GRATIS kennis te komen maken met Kurodaiya, maar ze kunnen/durven/willen niet.

Je gaat niet inhoudelijk in op de vragen die je gesteld worden (lees maar enkele reacties terug) van leden die hier gereageerd hebben, leden die in de uitoefening van hun taak geweld mogen uitoefenen. Mensen uit de praktijk dus. Je ontwijkt hun vragen en hemelt alleen je sport op.... vind je het dan raar dat mensen geïrriteerde reacties gaan geven... Je post hier op een discussie platform.. niet in het plaatselijke reclame suffertje...


kurodaiya

  • Gast
Reactie #25 Gepost op: 8 januari 2009, 00:06:54
Als je goed leest en begrijpt wat ik schrijf, dan zie je dat ik mijn systeem niet ophemel, maar juist probeert te motiveren om naar andere stijlen en systemen te kijken. Ik zeg ook niet dat Kurodaiya HET is.
Over technishe vragen kan je heel erg uitgebreid over gan praten, maar een techniek moet je ervaren hebben. En ja... met de kurodaiya technieken kan je ook een groot iemand goed controleren. Ik zeg niet dat het altijd zal lukken, want niets lukt elke keer. Maar meer kans dat het gaat lukken .... JA.!

Ik nodig jullie uit om een keer geheel vrijblijvend een training mee te maken. Daarna kunnen we verder op deze forum erover praten. Want nu praten we over iets waar maar de ene partij (ik ) kennis van heeft en de ander niet. Zo kan je dus niet over iets discusseren.


Gast48368

  • Gast
Reactie #26 Gepost op: 8 januari 2009, 00:19:15
Ik moet nog een forumdag inelkaar frutselen, dus misschien is het wijs om het om te draaien en dat je naar de forumdag komt?   :)


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #27 Gepost op: 8 januari 2009, 11:52:11
Eigenlijk ben je nu dus aan het vooroordelen

Citaat
Echter, ik sta open voor nieuwe dingen  en mocht in dit topic ineens een totaal nieuwe, vruchtbare, nog nooit vertoonde zelfverdedigingskunst openbaren, juich ik dat toe.

 :)

P.s; traint die Marine-instructeur walpersoneel, of vlootpersoneel?


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #28 Gepost op: 8 januari 2009, 17:27:42
Citaat van: Dinges
of vlootpersoneel?

Correctie, vlootbalen ;)


kurodaiya

  • Gast
Reactie #29 Gepost op: 8 januari 2009, 23:00:54
Mariniers die aan land werken. Hoe deze heten weet ik niet.
 vandaag  ben ik er achter gekomen dat geweld voor de politie wat anders betekend dan voor de normale burger.