zelfverdediging voor de politie

Auteur Topic: zelfverdediging voor de politie  (gelezen 22572 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #30 Gepost op: 9 januari 2009, 00:39:54
Mariniers die aan land werken. Hoe deze heten weet ik niet.
 vandaag  ben ik er achter gekomen dat geweld voor de politie wat anders betekend dan voor de normale burger.
 

Mariniers? Ons paradepaardje? Of vlootbalen?

Ik krijg steeds meer m'n twijfels..


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #31 Gepost op: 9 januari 2009, 17:35:49

 vandaag  ben ik er achter gekomen dat geweld voor de politie wat anders betekend dan voor de normale burger.
 

Wat wil je daar mee zeggen dan ? Leg eens uit wat je met deze opmerking bedoelt ?!

Geweld is elke vorm van kracht van meer dan geringe betekenis, ook het dreigen met geweld staat gelijk aan het gebruiken van geweld...kan zo nog wel even doorgaan.
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Bluelady

  • Gast
Reactie #32 Gepost op: 9 januari 2009, 17:47:45
Mariniers die aan land werken. Hoe deze heten weet ik niet.
 vandaag  ben ik er achter gekomen dat geweld voor de politie wat anders betekend dan voor de normale burger.
 

Je bedoeld, dat wij ze niet doodmaken, maar gek van de schijnbewegingen??? Ook ik ben benieuwd naar je uitleg op je reactie..


Big Dutch

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 22
  • MinDef / BHV / EHBO / AED / Gezond Verstand
Reactie #33 Gepost op: 9 januari 2009, 17:49:07
Komt een beetje ''dromerig'' over allemaal. Een hoog ''karate-kid'' gehalte. Oftewel; klinkt leuk, maar in de praktijk..?

Tja, iedereen die enthousiast is over zijn "eigen" vechtkunst zal dit ophemelen. Verschil tussen enthousiastelingen en over-enthousiastelingen is dat over-enthousiastelingen denken dat er echt niks beters in de wereld bestaat, en dan voel je jezelf al snel een "karate-kid", die bij wijze van na 5 lessen de hele wereld aan kan. Ahum...  :D
MinDef / BHV / EHBO / AED / Gezond Verstand


Gast

  • Gast
Reactie #34 Gepost op: 9 januari 2009, 20:08:19
Wel typisch is dat, zonder er ooit maar kennis van de sport zelf genomen te hebben, er al wel de meest uitgemeten oordelen klaarliggen over de sport, en degeen die het plaatst. Een open uitnodiging om eens vrijblijvend te komen kijken wordt gepareerd met ongeloof, aanvallende vragen en een beschermende houding ten opzichte van alles wat zélf al aangeleerd was.

Openstaan voor het nieuwe zie ik in ieder geval níet terug.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #35 Gepost op: 9 januari 2009, 22:33:37
Wel typisch is dat, zonder er ooit maar kennis van de sport zelf genomen te hebben, er al wel de meest uitgemeten oordelen klaarliggen over de sport, en degeen die het plaatst. Een open uitnodiging om eens vrijblijvend te komen kijken wordt gepareerd met ongeloof, aanvallende vragen en een beschermende houding ten opzichte van alles wat zélf al aangeleerd was.

Openstaan voor het nieuwe zie ik in ieder geval níet terug.

Openstaan voor het nieuwe, misschien moet je even naar de eerste post gaan kijken waarin wordt gevraagd naar meer info zonder de reclame praatjes, zoals je zelf ook waarschijnlijk wel weet zijn de meeste politie agenten doeners en dus is er behoefte naar concrete informatie. Als daar naar geinformeerd wordt komt er een geheel nieuw reclame praatje zonder ook maar enige nieuwe informatie, vervolgens worden er verschillende uitingen gedaan zonder die ook maar verder te nuanceren...Zoals ik al eerder zei, de hang en openstaan voor nieuwe dingen= ja. Inspringen op hele goed bedoelde reclame praatjes = nee. Dit heeft dus niets met vooroordelen te maken...maar meer met de manier hoe het gebracht wordt en hoe de verdere informatie verstrekking gaat, om dan nog maar te zwijgen over de onwetendheid over het politievak zelf... en ja daar kan ik best antwoorden op geven zolang er gerichte vragen gesteld worden...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #36 Gepost op: 9 januari 2009, 23:09:35
Mariniers die aan land werken. Hoe deze heten weet ik niet.

Het Korps Mariniers werkt op de rand van water,lucht en zee. Het zijn zeesoldaten en Het Korps is een onderdeel van de Kon.Marine. En Het Korps heeft een afdeling Bijzondere Bijstandseenheid, deze heet tegewoordig Unit Interventie Mariniers, welke binnen de DSI(Dienst Speciale Interventies) een eigentaakstelling heeft.  Daarom staan ze op de derde plaats van de wereldranglijst van CT-teams(Counter Terorism Team).

De vloot heeft zowel varendpersoneel als walpersoneel op kazerne's in Nederland en op de Ned.Antillen. Daar kom je ook Mariniers tegen, want ook die kunnen zowel een wal of varende plaatsing hebben.

Het valt me verder op in diverse postings dat je totaal geen enbkel inzicht hebt over hoe het e.e.a. is geregeld, zowel bij de politie en defensie, over het aanwenden van geweld en de uitvoering van geweld in het algemeen. Waneer ik een budosport in de spotlight wil zetten bij de overheid in het algemeen, dan zal ik zeker zorgen dat ik A.) op de hoogte ben van de geweldsbevoedheid en B.) dat ik weet waar ik over praat.


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #37 Gepost op: 9 januari 2009, 23:20:02
Wel typisch is dat, zonder er ooit maar kennis van de sport zelf genomen te hebben, er al wel de meest uitgemeten oordelen klaarliggen over de sport, en degeen die het plaatst. Een open uitnodiging om eens vrijblijvend te komen kijken wordt gepareerd met ongeloof, aanvallende vragen en een beschermende houding ten opzichte van alles wat zélf al aangeleerd was.

Openstaan voor het nieuwe zie ik in ieder geval níet terug.
Rene, het is geen uitgemeten oordeel wat er word gedaan. Ik heb me zeker wel verdiept in het geen er word uitgedragen over de "sport" en ik durf te zeggen dat ik met 20 jaar budosport ervaring best wel een heel klein beetje kennis heb wbt vechtsport in het algemeen. Er zijn binnen de politie zat mensen die zelf een of andere gevechtssport trainen. En bij het Korps Mariniers heeft enkele jaren geleden het Krav maga haar intreden gedaan. Zelfs bij de Kmar heeft men daar oren naar en ook bij de politie zijn er dienders die dit heel actief trainen, ook IBT docenten. En ik denk dat men binnen nu en een paar jaar de gehele nederlandse politie de training gaat aanbieden. In mijn ogen, en andere hier, doet de "sport"van de topicopener weinig toe aan een verbetering van de weerbaarheid van de dienders in nederland.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #38 Gepost op: 10 januari 2009, 12:20:49
Overigens Ron, even een heel andere zij-stap, volgens mij ben jij het wel met mij eens dat je van vier keer in het jaar een ibt training geen vaardigheden traint... Als je echt vaardigheden wil trainen moet je minimaal wekelijks doen... toch terug richting dienst-sport ?

sorry voor het offtopic
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #39 Gepost op: 10 januari 2009, 19:58:43
Ja 4 keer per jaar is niet veel, als je kijkt naar iedere maand ibt en dan zelf bezig zijn met krav maga. Maar ik heb in het wis gehoord dat daar spoedig verandering in schijnt te komen. Dus begin maar vast met de conditie op te krikken ;D