Prioriteiten stellen

Auteur Topic: Prioriteiten stellen  (gelezen 5130 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Christian

• Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
Gepost op: 31 december 2003, 22:07:12
Vanavond liep ik over straat, toen een auto mij voorbij kwam, zonder achtervelichting! ::)
Over één licht maak ik me niet druk, maar twee... Dus ik na veel wikken en wegen de politie gebeld (werd snel geholpen ;)). Ik m'n verhaal gedaan, maar helaas meneer, we hebben daarvoor geen auto's beschikbaar!!! Ik zei nog dat het een behoorlijk gevaarlijke situatie was, zonder achterverlichting en met dit weer beslagen autoramen etc., ze was het met me eens, maar ze ging niet overstag.

Een volgende keer weer bellen hoor, zei ze. Ja, wat denk je zelf? :-X

Had ik niet moeten bellen? Was het overdreven?
Ik had m'n scanner aan en het enige wat de mannen en vrouwen deden was naar vuurwerk meldingen rijden. Tja, een rotje is ook veel belangrijker... :-\

Christian

jvo

• ACH
  • Senior gebruiker
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #1 Gepost op: 1 januari 2004, 07:22:03
ehm...lastig...denk wel dat je de volgende keer weer moet bellen, maar het zal ook lastig zijn om die auto weer te vinden als je zelf lopend ben, voordat de politie tp is kan die auto al 10 km weg zijn in allerlei richtingen....als er toevallig een auto in de buurt is kan het wel....blijft lastig....
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-

Lukas074

• Gast
Reactie #2 Gepost op: 1 januari 2004, 11:01:33
Ik heb ook eens zoiets gehad. Bij mijn buren stond er een raam open. Ik merkte dat om 04:00, dus ik heb nog even gewacht tot 8 uur, want het raam was weer dicht gewaaid. Er stond heel wat wind. Dus ik heb om 08:00 de politie gebeld en gemeld dat bij mijn buren de raam stond te klapperen. En weet je wat ze zeggen, wat moeten wij eraan doen??? Wij hebben geen wagen beschikbaar en het is zondag!! Toen wou ik zelf het raam dicht doen door het met iets vast te zetten, en dat mocht ik niet doen, want dan bevind ik mij op iemand eigen terrein en dat is weer strafbaar, nou wat moet je dan???? Toen heb ik gezegd dat ze een *** organisatie is wat betreft de hulpverlening, want een boete uitschrijven kunnen ze wel, nou je bent er lekker meer, en toen maar opgehangen. Maar dat is dus de hulpverlening hier in Nederland, geweldig!!!!

denken we wel aan het taalgebruik!!! peter d

Christian

• Senior gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 1 januari 2004, 11:36:08
Ik begrijp ook wel dat het zoeken wordt naar de bekende speld, maar ik had het kenteken en aan de hand daarvan is het mogelijk om te kijken waar het voertuig thuis hoort en onderweg dus even uitkijken.
Ik heb ook gevraagd of ze niet even naar die mensen thuis wilden bellen, maar daar begonnen ze niet aan. Het was te hopen dat er mensen onderweg met hun lichten knipperden naar die auto.

Christian

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #4 Gepost op: 2 januari 2004, 10:25:47
Ik begrijp ook wel dat het zoeken wordt naar de bekende speld, maar ik had het kenteken en aan de hand daarvan is het mogelijk om te kijken waar het voertuig thuis hoort en onderweg dus even uitkijken.
Ik heb ook gevraagd of ze niet even naar die mensen thuis wilden bellen, maar daar begonnen ze niet aan. Het was te hopen dat er mensen onderweg met hun lichten knipperden naar die auto.

Christian
nou,ik zit elke dag op de weg.Maar als ik naar iedere auto moet gaan seinen waar wat mankeert,dan heb ik daar een dagtaak aan ;)

Christian

• Senior gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 2 januari 2004, 10:41:13
Zo is dat, maar omdat er geen enkel licht brandde aan de achterkant, vind (vond) ik het toch wel de moeite om te ff te bellen.

Christian

GHD

• Forum gebruiker
Reactie #6 Gepost op: 4 januari 2004, 21:27:10
ook even een verhaaltje over achterlichten...
(niet uit de duim gezogen hoor ;D)

ik was een keer onderweg naar een verjaardag van mijn neef...het was donker..en ik reed op de A7 van groningen richting winschoten...
toen er in 1 keer vlak voor mijn neus een wit busje reed zonder verlichting...(voor en achter..)
en hij reed ongeveer een km. of 50/60..
ja...dan bonkt je hart wel even in je keel...(mijn snelheid was 120/130km/h)
na een snelle en gevaarlijke uitwijk maneuvere..
...heb ik toch maar even mijn mobielte gepakt en met de politie gebeld......
wat er bij kwam, het was een busje van OPG...dat bedrijf bevooraad apothekers......
maar niet op zaterdagavond om 20:30...
dus had veel ??????? ??? tekens....
ondertussen had ik de politie aan de lijn...ik had met ze afgesproken dat ik hem op een afstandje ging volgen...dus even bij de benzinepomp er af...
op een gegeven moment ging hij bij afslag hoogezand er af...waar hij door 2 politie wagens werd klemgereden..(beneden aan de afslag...)
dus een super snelle actie van de politie...

achter af bleek het busje gestolen te wezen..die zelfde
avond...
en de dief wist kennelijk niet waar de lichtschakelaar zat.
alles deet het gewoon...

levensgevaarlijk...zulke stunten...
ik bijna in de kreukels...

maar mijn compimenten aan de politie Groningen...

Michel

• Gast
Reactie #7 Gepost op: 5 januari 2004, 17:39:04
Ja, het is jammer dat de politie prioriteiten moet stellen. Zelf woon ik in een gebied waar er in de avond en nacht maar één surveillance-eenheid is. Die heeft een verzorgingsgebied dat 40 dorpen bestrijkt. Er kan wel assistentie komen uit de hoofdstad, maar voor die er is... In de meldkamer moet dan toch de afweging worden gemaakt tussen in dit geval een voertuig dat geen achterverlichting voert, en het risico op een calamiteit die ernstiger is. In zo'n gebied moet je toch een beetje centraal blijven om overal een fatsoenlijke aanrijdtijd te behouden. En de politie wil wel hoor, als ze daarvoor maar mensen kunnen betalen. En voor dat geld zijn anderen verantwoordelijk, niet de politieorganisatie.

Groeten van Michel

GN-5159

• Forum gebruiker
  • Zie Disclaimer onderaan
Reactie #8 Gepost op: 6 januari 2004, 20:12:56
maar mijn compimenten aan de politie Groningen...

Nee, complimenten aan het adequate optreden van de melder, dit was wel de belangrijkste schakel. Nu geen valse bescheidenheid!
DISCLAIMER: Alles is een grote leugen. Het hele leven is een leugen. Ik heb alles verzonnen, niets berust op waarheid. A

Dutch_Police

• Gast
Reactie #9 Gepost op: 12 januari 2004, 17:00:40
Heb je zeker gelijk in Michel.

Zeker in de kleinere regio's in Nederland is het voor sommige burgers moeilijk te begrijpen waarom zij niet binnen 5 minuten politie voor de deur hebben staan (bij wijze van spreke)

Zij realiseren zich echter niet dat er vaak voor meerdere dorpen, maar een surveillancewagen beschikbaar is.

En vaak als mensen juist deze wagen nodig hebben dan is deze wagen bezig met een burenruzie etc.

Christian: Vaak worden de vuurwerkmeldingen afgewerkt door bepaalde projectdiensten. Zij zijn dan speciaal in dienst om de overlast van het vuurwerk te bestrijden. Je kunt niet zomaar van dit project afwijken.....

Het is heel gemakkelijk om op de politieorganisatie af te geven... Ik maak genoeg verjaardagfeestjes mee  ::)
En het is vaak het zelfde liedje.

Tot de mensen horen hoeveel mensen er daadwerkelijk in dienst zijn en welk gebied deze collega's moeten "verzorgen."