verandering inzet criteria (structuur)

Auteur Topic: verandering inzet criteria (structuur)  (gelezen 5641 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

lotus bianca

• Senior gebruiker
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Reactie #10 Gepost op: 3 januari 2004, 15:25:38
Is het nu de bedoeling dat je die ghor basis stof krijgt als je de hoc al hebt of tijdens de opleiding.
Ik ben bezig met de hoc maar heb al genoeg aan deze stof alleen.
En waarom opent mijn compu de link niet???
gr Bianca
GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN

sigmatje

• Junior gebruiker
  • **
  • Operatieafdeling / Rode kruis / Ex-Sigma lid / BHV
Reactie #11 Gepost op: 3 januari 2004, 16:27:00
De basisstof GHOR is een extra opleiding van voor ons (sigma) 3 avonden plus een examen.
De cursus moet door alle bij het GHOR betrokkenen worden gevolgd, en wordt dus afgesloten met een examen.

Het niveau van zowel de cursus als het examen wordt aangepast aan het voor de functie noodzakelijke niveau.
Een RGF moet nu eenmaal ander dingen weten over de organisatie dan een sigma lid.

In de toekomst zal vermoedelijk. de basiscursus GHOR worden opgenomen in het HOC opleidingsboek. Degene die nu de HOC opleiding doen zullen dus n.a.w. ook nog de basisstof GHOR cursus moeten volgen.

Wanneer het nieuwe HOC boek uitkomt is onduidelijk, in onze regio ligt sinds maart de herhalingsavonden stil in afwachting van het nieuwe materiaal >:(.

Maar de basisstof GHOR komt er in ieder geval wel aan!
Ik ben wel benieuwd of hier ook weer herhalingsavonden voor komen, want ook de GHOR organisatie staat niet stil, en vrij droge theorie zakt vrij snel weg den ik! :D

Max2

• Gast
Reactie #12 Gepost op: 3 januari 2004, 18:59:43
In jouw regio liggen de herhalingslessen als sinds maart stil? In welke regio zit jij? En wat doet je hoofd GE daaraan? Het is toch te zot dat er al driekwart jaar niet geschoold wordt..... Jullie docenten moeten toch mans genoeg zijn om zelf een tijdelijk lesprogramma in elkaar te zetten? Op deze manier ben je toch niet meer geloofwaardig als inzetbare SIGMA?

sigmatje

• Junior gebruiker
  • **
  • Operatieafdeling / Rode kruis / Ex-Sigma lid / BHV
Reactie #13 Gepost op: 5 januari 2004, 17:07:45
Woorden uit mijn hart gegerepen, ik heb er niets aan toe te voegen.

Het is te wensen dat in dit nieuwe jaar de betreffende GHOR en anderen hun verantwoordelijkheid nemen.

De bal ligt bij hun!

Michel

• Gast
Reactie #14 Gepost op: 5 januari 2004, 17:28:32
Ik vind eenmaal per maad al weinig. Laat staan dat je al 11 maanden geen les meer hebt gehad. Veel te gek! Wij krijgen dus één keer per maand bijscholing en de andere weken zijn er natuurlijk gewoon activiteiten van de afdeling zelf. Daar worden ook weer thema-avonden georganiseerd. Voor een parate hulpdienst vind ik dat niets teveel.

Groeten van Michel

Christian

• Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #15 Gepost op: 5 januari 2004, 17:42:09
Ik vind eenmaal per maad al weinig. Laat staan dat je al 11 maanden geen les meer hebt gehad. Veel te gek! Wij krijgen dus één keer per maand bijscholing en de andere weken zijn er natuurlijk gewoon activiteiten van de afdeling zelf. Daar worden ook weer thema-avonden georganiseerd. Voor een parate hulpdienst vind ik dat niets teveel.

Wij hebben 2 keer per maand les. De eerste avond cursus (onder begeleiding), de tweede avond cursus zonder begeleiding, de volgende maand (is de derde avond eigenlijk) worden we getoetst op de geleerde vaardigheden en de vierde avond is een vrije avond, waar we zelf iets doen, zoals tent opzetten, met communicatiemiddelen oefenen etc.

Christian

Michel

• Gast
Reactie #16 Gepost op: 5 januari 2004, 17:51:15
Dat lijkt me ook een goed systeem, je kunt in zo'n tweede avond ook veel van elkaar leren.

Michel

Christian

• Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #17 Gepost op: 5 januari 2004, 18:20:56
Dat ligt eraan. Je hebt altijd van die figuren die denken iets te weten. Zo leer je hoe het niet moet. :-\
Maar meestal werkt het wel.

Christian

7194

• Senior gebruiker
Reactie #18 Gepost op: 8 januari 2004, 20:06:39
Ik heb bij de eerste les al de basisstof GHOR ontvangen. Bij ons wordt deze dus gelijk opgenomen net voor de daadwerkelijke HOC cursus. Wij krijgen er dus 3 lessen voor met een totale tijd van een kleine 9 uur. Daarna volgt het Individueel examen. Het is veel tekst en ik ben bang dat het niet blijft lang hangen net als wat sigmatje al zei  :-\

lotus bianca

• Senior gebruiker
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Reactie #19 Gepost op: 8 januari 2004, 20:42:38
Ik heb er bij ons op de les naar geinformeert en ze zijn nog aan het overleggen wat de bedoeling ervan is.
Maar er is grote kans dat wij er niks van moeten leren.
Dus ik ben benieuwd.
GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN