Tips voor procedure

Auteur Topic: Tips voor procedure  (gelezen 5286 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Jeroen64

• Gast
Gepost op: 19 januari 2009, 16:42:23
Goedenmiddag,

Ik ben nieuw op dit forum en heb me erop aangemeld omdat ik werkzaam wil zijn als chauffeur voor HAP. Ik woon zelf in Breda waar medi expresse de dienst verleend maar bv zuid holland of een ander deel van Brabant zou ook geen probleem zijn. Graag zou van mensen hier wat ervaringen willen horen geven en manier waarop de sollicitatie procedure in het werk gaat en of de ene organisatie bv medi expresse beter is of anders dan bv een een ander bv meditaxi. Hoe zijn de werktijden meestal ingedeeld en hoe ziet een dag er ongeveer uit.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Mvgr,

Jeroen van den Berg

Steven78

• Senior gebruiker
  • Terug in de medische research
Reactie #1 Gepost op: 20 januari 2009, 09:30:33
Hoi Jeroen,

De beste manier om te weten hoe het werk is, is denk ik door te vragen op de HAP of je een keer een dienst mee mag draaien. Elke post is weer net anders, zelfs al is het hetzelfde bedrijf,  dus zijn je vragen moeilijk te beantwoorden. Algemeen is het zo dat je alleen maar avond, nacht en weekenddiensten draait, de arts rondrijdt en soms helpt met bijvoorbeeld catheters inbrengen e.d. en dat je op de post wat huishoudelijke taken doet als het rustig is. Een full-timer draait bij ons 7 nachtdiensten per 3 weken dus weet waar je aan begint. Je zal intern 'ehbo' en rij-opleiding krijgen en regelmatig op opfriscursus moeten.

Succes!

EM physician

• AIOS
  • Forum gebruiker
Reactie #2 Gepost op: 20 januari 2009, 17:12:56
Maar daarnaast is chauffeur zijn bij de HAP een ontzettend leuke baan. En de moeite die je in de sollicitatie steekt, plus de bijbehorende cursussen worden dubbel en dwars uitbetaald O0

BRWDChauffeur

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #3 Gepost op: 3 februari 2009, 23:04:23
Lijkt me ook een leuke baan, maar dubbel en dwars uitbetaald zal wel niet in Euro,s zijn.

Jeroen64

• Gast
Reactie #4 Gepost op: 4 februari 2009, 09:34:19
Daar gaat het me in eerste instantie ook niet om. Wel dat ik het leuk werk vind en dat ik er tevreden van en naar toe ga!

Ik kom echter weinig vacatures tegen en/ of formulieren die je kan aanvragen/ Hoe zit jet met het banenaanbod in deze branche?

RuudF

• Senior gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 4 februari 2009, 09:38:05
Op de site www.hapkrant.nl staan vaker vacatures gemeld, verder zou je eens bij je lokale HAP kunnen gaan informeren en een open sollicitatie sturen, dat werkt over het algemeen toch het beste.
Succes

Ruud

Jeroen64

• Gast
Reactie #6 Gepost op: 4 februari 2009, 10:16:25
Thxs!! O0 Is er volgens jullie nog verschil in werkgever? In Breda zit medi Expresse ( daar woon ik) maar eigenlijk wil ik in de randstad iets dus omgeving den haag zoetermeer.

RuudF

• Senior gebruiker
Reactie #7 Gepost op: 4 februari 2009, 10:35:58
De verschillen zitten hem erin dat er taxi-bedrijven zijn die de HAP-contracten uitvoeren, maar ook HAP's die in eigen beheer rijden.
Het werk blijft hetzelfde, alleen de papierwinkel en opleidingseisen verschillen dan enorm omdat je bij de taxi bedrijven als taxi chauffeur in dienst bent anders ben je in dienst van de HAP zelf. Verder scheelt het ook in je salaris of je via de taxi-cao wordt betaald of via de huisartsen-cao.

Kijk nou maar eerst of er een vacante functie is en pas daarna hoe juridisch de vork in de steel zit. Mogelijk is namelijk ook dat je in een regio verderop aan de slag kunt.....pin je dus niet vast op de stad alleen.

Ruud

Jeroen64

• Gast
Reactie #8 Gepost op: 4 februari 2009, 15:36:57
Hoi,

Nee ik pin me niet vast op een bepaalde regio, ben wat dat betreft flexibel. Wat ik wél belangrijk vind is het verhaal dat er verschil bestaat tussen werkzaam zijn voor een taxi bedrijf of in dienst van de HAP zelf. Zijn er andere toelatings eisen dan? En ook verschil in salaris als ik het goed begrijp.?

Groetjes,

Jeroen

RuudF

• Senior gebruiker
Reactie #9 Gepost op: 4 februari 2009, 16:19:19
Functie-eisen zullen inderdaad verschillen omdat de bedrijven verschillen. Over het algemeen zullen ze toch meerdere jaren rij-ervaring eisen, maar nadere medisch assisterende opleidingen zul je overal moeten volgen. Bij de huisartsen-cao ligt het salaris hoger dan bij de taxi-cao. Maar zoals ik al zei: je hebt het niet voor het kiezen, als er vacatures zijn bij een HAP die het vervoer heeft uitbesteed aan een taxi-bedrijf heb je pech. Bij beide werkgevers rijdt je met de huisarts op visite, maar bij een taxi-bedrijf dien je daarvan ritstaten en andere administratie bij te houden enerzijds vanwege de taxi-wet anderzijds voor de rijtijden-wet, bij een HAP-stichting als werkgever vervalt die administratie rompslomp.
Daarnaast is het de arts waar je mee rijdt die bepaald wat er gebeurt: of jij wel mee naar binnen gaat op visite of dat jij in de auto moet blijven wachten totdat hij klaar is.

Ruud