Nogmaals mijn vraag wat er mis is met de politieheli, niemand die daar een zinnig antwoordt op kan geven. Behalve dat men helemaal lyrisch is over een drone, een modern stukje speelgoed een veredelde speelgoed helikopter. Nu een hype onder fotografen en filmers, en een paar kerels bij de brandweer die zo nodig mee moeten doen in die hype.
Brandweer nederland kent inmidels al de nodige innovatieve mislukkelingen, zoals bv de IFEX. Werd jaren geleden ook gebracht als HET blusmiddel, inmiddels een stille dood gestorven. Daar is de moderne variant voor in de plaats gekomen 1-7. Gezien de huidige ontwikkelingen vraag ik me af hoe lang dat stand gaat houden, of dat we kunnen vrezen dat 1-7 dezelfde weg gaat als de IFEX.
COBRA? Moet zich nog steeds bewijzen, wordt inmiddels aan gewerkt.
En ja, ik vindt dat we als brandweer ons eerst een bezig moeten gaan houden met ons feitelijke takenpakket, het redden van mens en dier, het blussen van brand en het bevrijden van personen uit een auto. En zolang de zaken nog steeds niet op orde zijn binnen brandweer nederland, en het al een gedonder is om uberhaupt een fatsoenlijke slagvaardige repressie neer te zetten moeten we ons niet bezig gaan houden met zaken die zich nog steeds niet hebben bewezen. En ons niet laten verblinden door een hype. Nee laten we ons bezig houden met zaken die nu onze aandacht eisen, daar zijn we al druk genoeg mee.