Hoe zit het nou precies?

Auteur Topic: Hoe zit het nou precies?  (gelezen 6689 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #10 Gepost op: 26 januari 2009, 03:24:00
In Utrecht krijgen studenten in kwartiel 10 (wanneer zij ook noodhulp gaan draaien) een extra rijtrainig mbt het rijden met optische en geluidssignalen. Ze gaan volledig bepakt met een rij-instructeur (tevens agent) meedraaien met de noodhulp en rijden op elke prio 1 melding mee.


Zorbacop

  • Brigadier RR - coach/ANPR/biker/ME
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 132
  • Servo Per Amikeco
    • Zorba-shirts
Reactie #11 Gepost op: 26 januari 2009, 12:53:11
hier de pra 1 en 2 en later de verplichte broa...

Broa is op een lager niveau dan de pra 1 en 2... maar dat is mijn mening... pra cursussen waren mooi rijweken... ;)

Hier PRA 1 en 2 en de slipcursus met diverse dmv.
Waren zeker mooie rijweken en vooral de dijkritten.
Tja die goeie tijd.....
Ach als je er maar wat aan hebt en er ook wat mee doet.
Als je soms ziet hoe ze achter het stuur zitten.....
En dan heb het nog niet eens over het rijden en kijken.  :'(
Crime is a disease  I'm the cure When everythi


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #12 Gepost op: 26 januari 2009, 17:26:17
BROA A (basisrijopleiding basisvaardigheden), straatje keren, inhalen, voertuigbeheersing etc
gewoon hetzelfde als dat je gewoon voor je rijbewijs B opgaat bij het CBR

BROA B (basisrijopleiding politie-rijtechnieken), rijden met ''spoed'' (zonder blauw, met vrijstellingen) en alle overige facetten.
Iets meer uitgebreid dan het CBR maar nog steeds niet er veel voorstellend

je leert pas rijden als je vele jaren langer je rijbewijs hebt en veel km hebt afgelegd dus denk niet ik heb deze lessen gevoligd dus ik KAN auto rijden
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #13 Gepost op: 26 januari 2009, 18:45:33
BROA A (basisrijopleiding basisvaardigheden), straatje keren, inhalen, voertuigbeheersing etc
gewoon hetzelfde als dat je gewoon voor je rijbewijs B opgaat bij het CBR

BROA B (basisrijopleiding politie-rijtechnieken), rijden met ''spoed'' (zonder blauw, met vrijstellingen) en alle overige facetten.
Iets meer uitgebreid dan het CBR maar nog steeds niet er veel voorstellend

je leert pas rijden als je vele jaren langer je rijbewijs hebt en veel km hebt afgelegd dus denk niet ik heb deze lessen gevoligd dus ik KAN auto rijden

Deel A is ook al meer als bij het CBR  ;) Overigens valt het mij op, dat mensen die al járen hun rijbewijs hebben (en / of zelf rij-instructeur zijn geweest) het niet in een keer halen en de jongeren generatie wél ....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #14 Gepost op: 26 januari 2009, 19:20:39
Wil ik wel op inhaken jerom, omdat je na jaren rijervaring je dingen soms zelf hebt aangeleerd die soms wel goed zijn maar ook slechte dingen. Dingen die je hebt aangeleerd zijn moeilijk af te leren...daarom halen mensen die net hun rijbewijs makkelijk de broa 1 en 2 zonder dat ze ook maar het niveau halen van een ervaren diender...

En inderdaad die dijkritten.... 1e keer zeg je nee dit is hard zat, drie dagen later verbaas je je dat je zo langzaam reed lol
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #15 Gepost op: 26 januari 2009, 19:37:00
Dijkritten heb ik ook gehad bij de KMar, heerlijk rijden :D  bij mij heette de rijopleiding VPV-B verkort, en na 2,5 dag mocht ik terrein rijden en met blauw....
Nu vorige week de herhaling gehad in de VVT scholing bijzondere rijvaardigheid bij politieacademie Lelystad, met ABS etc is het toch een stuk beter te doen, zo'n noodstop met uitwijk :D
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #16 Gepost op: 26 januari 2009, 22:40:36
Wil ik wel op inhaken jerom, omdat je na jaren rijervaring je dingen soms zelf hebt aangeleerd die soms wel goed zijn maar ook slechte dingen. Dingen die je hebt aangeleerd zijn moeilijk af te leren...daarom halen mensen die net hun rijbewijs makkelijk de broa 1 en 2 zonder dat ze ook maar het niveau halen van een ervaren diender...

En inderdaad die dijkritten.... 1e keer zeg je nee dit is hard zat, drie dagen later verbaas je je dat je zo langzaam reed lol

Ja, dat ben ik zeer zeker met je eens !
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #17 Gepost op: 26 januari 2009, 22:50:03
Jeetje... er is iemand het met me eens lol
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #18 Gepost op: 26 januari 2009, 23:01:21
Jeetje... er is iemand het met me eens lol

Dat gebeurt niet vaak wilde je zeggen? Ik ben overigens nu een flink aantal keren met mensen ''op de auto'' geweest'' welke onder andere SRO, ROAE etc. etc. hadden gevolgd, mensen die zeggen dat je niet veilig hard kunt rijden, zouden eigenlijk eens een ritje met hen mee moeten rijden
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #19 Gepost op: 26 januari 2009, 23:09:04
Mooie uitdaging voor Koos Spee..... o nee, die is nu medewerker Verkeer en Waterstaat in spé.... ;D (copyright woordgrap Leo de Haas)
greetz,  Enrique