Rangonderscheiding op uitrukkleding

Auteur Topic: Rangonderscheiding op uitrukkleding  (gelezen 8277 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

RalfW

• Senior gebruiker
Reactie #10 Gepost op: 22 februari 2009, 19:11:04
Als de brandweer ze niet meer op de uitrukkleding voert kan je je afvragen waarom wel/niet, en gaat de politie ook zo een beleid voeren?

De politie gebruikt ze ook niet als men beschermende kleding aan heeft (ME, TR etc..)
De brandweer gebruikt ze nog wel op kazerne kleding en Uniform etc

HOFD798

• Gast
Reactie #11 Gepost op: 23 februari 2009, 15:41:33
Nee ok maar 9 van de 10 keer dat men (lees burger) een brandweerman/vrouw ziet zijn ze in een uitrukpak...

Ik denk ook dat dit een verschil is tussen beroeps en vrijwilligers. Bij onze beroepsposten Haarlem/Hoofdorp zie je bijna geen rangen meer op de pakken maar bij de meeste vrijwilligerskorpsen nog wel.

Bij de politie zit bijna overal nog een rang op, behalve idd als ze een wit pak aantrekken maar de rest heeft het zeker wel. Zelfs de motoragent of beredenpolitie.

RalfW

• Senior gebruiker
Reactie #12 Gepost op: 24 februari 2009, 22:19:17
Nee ok maar 9 van de 10 keer dat men (lees burger) een brandweerman/vrouw ziet zijn ze in een uitrukpak...

Ik denk ook dat dit een verschil is tussen beroeps en vrijwilligers. Bij onze beroepsposten Haarlem/Hoofdorp zie je bijna geen rangen meer op de pakken maar bij de meeste vrijwilligerskorpsen nog wel.

Bij de politie zit bijna overal nog een rang op, behalve idd als ze een wit pak aantrekken maar de rest heeft het zeker wel. Zelfs de motoragent of beredenpolitie.

tja maar goed... wat het nut van een rang is, kan een mooie discussie zijn maar niet hier...

Coen

• Forum gebruiker
  • Brandweer 4 Life
Reactie #13 Gepost op: 12 maart 2009, 08:01:32
De rangen zijn totaal niet van toepassing bij een repressieve inzet. Functies zijn op dat moment van toepassing en die worden aangeduid met de schouderstukken/hesjes.
Voor de inzet maakt het niet uit of er nu een brandwacht als nummer 1 loopt gevolgd door een onderbrandmeester als nummer 2.
Het gaat er niet om wat je op je schouders hebt zitten, maar welke kennis je tussen je oren hebt zitten........
Een domme leert van zijn eigen fouten, een slimme van de fouten van een ander. Deel daarom de kennis die je hebt!

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Reactie #14 Gepost op: 10 april 2009, 13:25:16
tja maar goed... wat het nut van een rang is, kan een mooie discussie zijn maar niet hier...

Volgens mij is dit nog altijd een forum waar WEL gediscussieerd kan worden  ::)