aanpassing sigma aanhanger

Auteur Topic: aanpassing sigma aanhanger  (gelezen 15740 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

GHD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 485
Gepost op: 8 februari 2009, 13:54:42
in het kader dat de bus te vol zat na alle aanpassingen.
hoe is het in den landen geregeld?








Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #1 Gepost op: 8 februari 2009, 14:31:38
Wat is nu precies je vraag ?
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


GHD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 485
Reactie #2 Gepost op: 8 februari 2009, 17:46:16
Wat is nu precies je vraag ?
hoe is het in den landen geregeld?


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #3 Gepost op: 8 februari 2009, 17:53:31
Ik heb de bussen aanhangers en HAB een tijdje terug opnieuw ingericht maar alles past erin.
Alle extra verbandkoffers uit de HAB achterin 2 stapels van 4 en een stapel van 3 er voor, andere losse rommel hier links er rechts naast
Dus ik heb niet zo'n probleem, wel 1 grijze bak die niet goed past in de aanhanger en ongeveer los ligt, maar in de bus geen probleem
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


Matthieu

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 94
Reactie #4 Gepost op: 8 februari 2009, 22:02:47
Zo ziet onze aanhanger er ook uit.
Matthieu Berrevoets Coördinator Verbindingen Rode Kruis Afd. Amstelveen 35-21 EHV-er Rode Kruis Afd. Amstelveen


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #5 Gepost op: 9 februari 2009, 08:39:30
hoe is het in den landen geregeld?

Waar een gemodificeerde HAB is, wordt ook de sigma aanhanger aangepast.
In Hollands Midden heeft de ene GNK de oude HAB en sigma aanhanger.
In de andere regio is de HAB gemodificeerd (met witte tent) en heeft de aanhanger een extra plank.
Dat is landelijk zo.


logistiek

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 117
Reactie #6 Gepost op: 16 april 2009, 12:32:07
Ik heb de bussen aanhangers en HAB een tijdje terug opnieuw ingericht maar alles past erin.
Alle extra verbandkoffers uit de HAB achterin 2 stapels van 4 en een stapel van 3 er voor, andere losse rommel hier links er rechts naast
Dus ik heb niet zo'n probleem, wel 1 grijze bak die niet goed past in de aanhanger en ongeveer los ligt, maar in de bus geen probleem

ik ben wel benieuwd naar de indeling van Jaques,

er horen namelijk geen losse materialen qua dekens e.d. los in de wagen of aanhanger te liggen, zoals Jaques aangeeft.

in dat op zicht klopt de indeling bij Jaques dus niet helemaal. ( niets persoonlijks hoor Jaques )

de materialen herverdelen in de gnk-c is nu eenmaal ook niet makkelijk en er waren menige beheerders die het niet voor elkaar kregen.

BZK heeft zelf moeite om de beheerder uit te leggen hoe het wel hoort te zitten dus in dat opzicht valt Jaques niets te verwijten.

groet

Logistiek 8)


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #7 Gepost op: 20 april 2009, 20:19:31
In Hollands Midden heeft de ene GNK de oude HAB en sigma aanhanger.

RAdeR,

wordt die GNK nog ingeleverd of neemt de regio die eenheid over?

BZK heeft zelf moeite om de beheerder uit te leggen hoe het wel hoort te zitten dus in dat opzicht valt Jaques niets te verwijten.

Logistiek en Jacques,

ik heb de oplossing voor een ieder, want wij hebben dat dillema niet meer. Ook wij zaten te zoeken naar de oplossing, maar na de inzet van de 2 GNK's op 25 februari heeft de firma Acertys de gehele GNK perfect ingericht en alle "problemen" opgelost.

RR (met dank aan Raymond)
Elke hulpverlening start met communicatie.


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #8 Gepost op: 21 april 2009, 07:21:35
Als ik de berichtgeving van GHOR-Nederland wordt er nog even niet ingeleverd. Vorige week zat ik nog een rapportje te lezen waarin staat dat er eerder meer dan minder GNK's nodig zijn. Maar dat is natuurlijk het politiek spelletje tussen GHOR-Nederland en BZK
Gezien de uitgestrektheid van de regio HM wil het GHOR-bureau 2 GNK's handhaven.
Voorlopig staat de ongemodificeerde set (ze zijn namelijk allebei even oud) te wachten tot alle politieke discussie uitgewoed zijn.


ABeens

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 587
  • EHV-er, BHV-er, Lid GE en nog wat benamingen
    • www.sigmadrenthe.nl
Reactie #9 Gepost op: 21 april 2009, 16:32:24
Wat ik heb begrepen is het niet compleet meer uniform in den lande.

We hebben aangegeven als groep(sigma-groep)  dat we een aantal zaken gemist hebben tijdens inzetten in het verleden.
Met name het verzorgingsmateriaal hebben we gemist. De 2 verzorgingsbakken die in eerste instantie in de HAB stonden en na de modificatie compleet uit de combinatie waren verdwenen staan nu in de aanhanger evenals het opklaptoilet.
Niets is vervelender hebben we gemerkt als je dat niet voor elkaar hebt als je een wat langere (preventieve) inzet hebt.

De andere 2 kisten zijn extra dekens (geloof ik ???  :-X)

Arend