Rampbestrijdingsplan Westerschelde

Auteur Topic: Rampbestrijdingsplan Westerschelde  (gelezen 5548 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Koen Wiegman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 813
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #10 Gepost op: 24 april 2009, 14:52:06
De link uit het eerste bericht krijg ik vreemd genoeg niet meer geopend.

Weinig transparant en gebruikersvriendelijk wat mij betreft.

Ik vraag me af hoe het zit met de besluiten van de regio's
Als het verlengd lokaal bestuur is, dan moeten die besluiten toch -net als in iedere gemeente- openbaar zijn?
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #11 Gepost op: 24 april 2009, 15:10:08
De link uit het eerste bericht krijg ik vreemd genoeg niet meer geopend.

Weinig transparant en gebruikersvriendelijk wat mij betreft.

Ik vraag me af hoe het zit met de besluiten van de regio's
Als het verlengd lokaal bestuur is, dan moeten die besluiten toch -net als in iedere gemeente- openbaar zijn?

gelukkig had ik 'm nog Koen:

presentatie Ira Helsloot

Hij is niet zo'n voorstander van marifoongebruik tijdens water-rampen, maar van uitsluitend C2000 dat is wel weer jammer.

edit, je zei "eerste bericht", dus die krijgen we niet meer geopend. Dat is omdat het stuk maar tot 24 maart ter inzage lag.

Henk


Bleij

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 607
Reactie #12 Gepost op: 22 juni 2009, 16:31:21
Veiligheidsregio in zee met KNRM

MIDDELBURG - De Veiligheidsregio Zeeland, kustwacht en reddingsdienst KNRM trekken voortaan standaard samen op bij opsporing en redding (SAR) van in nood verkerende mensen en dieren en de inzet van deze eenheden voor brede martieme hulpverlening.

De drie organisaties ondertekenen daartoe woensdag een convenant. De samenwerkingsovereenkomst regelt de wederzijdse verantwoordelijkheden voor de hulpverlening in de kustzone en op de Zeeuwse binnenwateren.

Bron: PZC


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #13 Gepost op: 23 juni 2009, 00:12:21
Merkwaardig nieuws. Volgens mij waren er al lang afspraken tussen de kustwacht en de KNRM. De veiligheidsregio heeft daar maar zeer beperkte invloed op, in de praktijk verandert er zeer weinig, het c2000 verhaal was er al.

Maar zo kom je wel mooi weer postief in het nieuws.

Het is ook niet zo verwonderlijk dat zoiets gladjes verloopt, de burgemeesters van plaatsen waarin de stations ven de KNRM gevestigd zijn, zijn dezelfde bestuurders die zoiets moeten regelen en zijn toevallig altijd ook de voorzitter van de KNRM, dat scheelt enorm.

Henk


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #14 Gepost op: 23 juni 2009, 15:48:49
het c2000 verhaal was er al.

Misschien nu ook meer regionaal... hier in Haaglanden staat er ook een speciale knrm gespreksgroep in de reddingsbrigade bank(brandweer fleetmap), alleen staat deze groep niet in de fleetmap van de KNRM ::) Zou wel zo handig zijn bij evenementen ect. als hij dan aan een brigade groep kan worden gekoppeld :)

Inmelden bij het RAC gebeurt over RMG-05

Trouwens waarvoor worden de kustwacht-KNRM gespreksgroepen gebruikt? (Dus niet de RMG-05's!)

Joost


Bleij

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 607
Reactie #15 Gepost op: 24 juni 2009, 23:44:03
Wat de Westerschelde zelf betreft ( topic ):

Rijk legt bom onder hulpverlening Westerschelde

MIDDELBURG - De Veiligheidsregio Zeeland (VRZ) heeft de ramkoers ingezet op de ministeries van Binnenlandse Zaken en Verkeer & Waterstaat. Aanleiding is het bericht uit Den Haag dat twee miljoen minder wordt bijgedragen aan de hulpverlening op de Westerschelde.

Daarmee wordt de uitvoering van het zogeheten project Slagkracht op het spel gezet, aldus commissaris van de koningin Karla Peijs. Het VRZ-bestuur eist in een brief dat de betrokken ministers eerdere afspraken nakomen. Gebeurt dat niet, aldus Peijs, dan geeft de provincie de opdracht terug en moet het Rijk zelf de veiligheid op de Westerschelde maar regelen.

Bron: PZC


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #16 Gepost op: 25 juni 2009, 13:36:18
Zou wel zo handig zijn bij evenementen ect. als hij dan aan een brigade groep kan worden gekoppeld :)
Dat is gewoon mogelijk hoor, in principe kunnen twee kanalen altijd gekoppeld worden.

Trouwens waarvoor worden de kustwacht-KNRM gespreksgroepen gebruikt? (Dus niet de RMG-05's!)
Niet alles hoeft door de afluisterbare ether te gaan. ;)
343, never forget.