0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.
Dag,Ik heb een vraag:Is het beeld wat wordt gecreerd wordt Tauma Centrum, representatief voor het werk op een SEH ?Ik zie (bijna) alleen maar mensen met sneetjes of een beenbreuk. Ik wil heus niet de indruk wekken dat ik kick op trauma ofzo. Maar ik heb zelf op de ambulance gewerkt als chauffeur en tijdens zo`n dienst heb ik regelmatig toch ernstigere dingen naar de SEH gebracht, dan te zien is in dat programma. Ik. vraag me dus af of het een `eerlijk`beeld is wat je zietWat zijn zoal ziektebeelden die je tegen komt tijdens je dienst ?Gr martien
Vaak zie je in Traumacentrum ook de wat kleinere ziekenhuizen in het noorden en oosten, wat vaak geen traumacentra is en de ernstige(re) gevallen hier niet vaak komen.Er zullen gerust een aantal gevallen zijn wat niet uitgezonden word. Bedenk ook dat niet elk slachtoffer in beeld gebracht wilt worden.
Een SEH Stop! Je werkt toch wel in een grote stad, merk ik. Een SEH stop kan formeel niet eens, het is puur goedwil van de CPA dat ze geen ambulances sturen.
Jeroen maakt een goed punt dat mensen niet altijd in beeld willen. Bij Ingang Oost geldt de regel dat niet alleen de pt. toestemming moet geven maar ook de ambulancebemanning. Voor mij hoeft het niet, bijvoorbeeld!
Waar ik het absoluut niet mee eens bent is zijn opmerking over kleine ziekenhuizen in het oosten en noorden. Hier zie je juist een verscheidenheid aan trauma gevallen omdat ze vaak toch een regio functie hebben. Het aantal patiënten dat vanuit de periferie naar een traumacentrum wordt gebracht is relatief heel klein. Een voorbeeld uit mijn eigen praktijk: mijn laatste transport naar een Level I (traumacentrum) is 3 maanden geleden. En ik ben altijd laagdrempelig! Vergeet niet dat een Level II ook veel slachtoffers kan behandelen.