Categorie 'Voertuigen, materieel, materiaal' beschouwd

Auteur Topic: Categorie 'Voertuigen, materieel, materiaal' beschouwd  (gelezen 12413 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #10 Gepost op: 8 maart 2009, 21:03:07
De poll is sinds gisteren gesloten.

De meningen lopen behoorlijk uiteen, zoals ook in de reacties in dit topic valt te lezen.
Opvallend is dat 'laten zoals het nu is' goed scoort, maar ook het afschaffen van het rijtje met gegevens.

Ik ga er dan wel van uit dat mensen die ervoor stemmen 'het te laten zoals het nu is' niet op zaken stemmen die drastisch moeten veranderen. Dan zou je jezelf immers tegenspreken.

De mensen die niet vinden dat het zo moet blijven, vinden vooral het volgende belangrijk:
- Afschaffen van het rijtje met gegevens. We hebben dit ook in reacties kunnen lezen, dat men liever 'uit de losse pols' gegevens erbij schrijft, dan volgens een bepaald stramien.
- Dit zou goed verband kunnen houden met het minder strak modereren. We kunnen denk ik concluderen dat u leden liever wat meer vrijheid heeft in het posten ;) Dat geldt niet alleen voor het rijtje met gegevens, maar bijvoorbeeld ook voor het openen van nieuwe topics.

- Een ander punt is de onderverdeling in subboards. Niet iedereen is hierover te spreken. Sommigen zijn van mening dat de indeling anders moet. Anderen zijn van mening dat de hele onderverdeling moet komen te vervallen.
Maar er wordt ook aangegeven dat de oude situatie niet optimaal was.

Ik hoor graag of jullie het eens zijn met bovenstaande conclusie. Ten aanzien van onderverdeling in subboards ben ik benieuwd of jullie ideeën en suggesties hebben.

Overigens had ik op wat meer reacties gehoopt, zeker omdat het voertuigenboard altijd een populair board is (of was ???). Zien we misschien iets over het hoofd? Zijn er andere redenen waarop het board minder goed loopt dan voorheen? Laat a.u.b. horen hoe je erover denkt :)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

Enrique

• Senior gebruiker
Reactie #11 Gepost op: 8 maart 2009, 21:25:59
Over het afschaffen van het rijtje: mee eens.
Over het minder strak modereren: geen last van. Moet niet zo worden dat je op punten komma's wordt afgerekend, maar dat heb ik nog niet meegemaakt.
Onderverdeling in subboards: dat blijft altijd een beleidsmatige keuze. Ik heb eigenlijk geen voorkeur of het nou op voertuigsoort, dienst of merk/type voertuig ofzo gedaan wordt. De onderverdeling op zich vind ik prettig. Vind het altijd een beetje suf staan als er een topic "DAF voertuigen" is, een topic "Hoogwerkers/Autoladders", een topic "Nieuwe hoogwerker brandweer xxx", een topic "voertuigen brandweer xxxx", een topic "de mooiste redvoertuigen" en een topic "plaats hier je mooiste foto's". Wie bepaalt immers wat mooi is? Bovendien vind ik een eenduige keuze voor een onderverdeling gewoon fijner dan dat ik een foto in 30 verschillende topics kwijt kan. Helemaal als dan een foto van een "mooie DAF hoogwerker van de brandweer xxxx" die in het topic "hoogwerkers/autoladders" is geplaatst, verplaatst zou worden naar het topic "DAF voertuigen" (hypothetische situatie, overdreven, maar heb wel soortgelijke doch minder extreme situaties meegemaakt". ;)
greetz,  Enrique

MNL-5200

• Senior gebruiker
Reactie #12 Gepost op: 6 april 2009, 11:56:30
De poll is sinds gisteren gesloten.

De meningen lopen behoorlijk uiteen, zoals ook in de reacties in dit topic valt te lezen.
Opvallend is dat 'laten zoals het nu is' goed scoort, maar ook het afschaffen van het rijtje met gegevens.

Ik ga er dan wel van uit dat mensen die ervoor stemmen 'het te laten zoals het nu is' niet op zaken stemmen die drastisch moeten veranderen. Dan zou je jezelf immers tegenspreken.

De mensen die niet vinden dat het zo moet blijven, vinden vooral het volgende belangrijk:
- Afschaffen van het rijtje met gegevens. We hebben dit ook in reacties kunnen lezen, dat men liever 'uit de losse pols' gegevens erbij schrijft, dan volgens een bepaald stramien.
- Dit zou goed verband kunnen houden met het minder strak modereren. We kunnen denk ik concluderen dat u leden liever wat meer vrijheid heeft in het posten ;) Dat geldt niet alleen voor het rijtje met gegevens, maar bijvoorbeeld ook voor het openen van nieuwe topics.

Ik denk dat dit inderdaad een juiste conclusie is.

Een forum is bedoeld voor discussie, reflectie en soms onnozel geneuzel. Hoewel ik zeker de meerwaarde van het rijtje met gegevens zie, is dit geen ideale oplossing voor op een forum. Dit zou echter wel perfect passen in een Hulpverleningsvoertuigen database. Gegevens worden dan een vast stramien ingevoerd en voertuigen kunnen zo véle malen eenvoudiger opgezocht worden. Wellicht dat hier eens naar gekeken kan worden.

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #13 Gepost op: 16 april 2009, 21:01:18
Ik denk dat dit inderdaad een juiste conclusie is.

Een forum is bedoeld voor discussie, reflectie en soms onnozel geneuzel. Hoewel ik zeker de meerwaarde van het rijtje met gegevens zie, is dit geen ideale oplossing voor op een forum. Dit zou echter wel perfect passen in een Hulpverleningsvoertuigen database. Gegevens worden dan een vast stramien ingevoerd en voertuigen kunnen zo véle malen eenvoudiger opgezocht worden. Wellicht dat hier eens naar gekeken kan worden.

Patrick,

Bedankt voor je reactie!
We nemen het mee in de overweging :)

Voorts hoop ik nog steeds op wat meer reacties in dit topic...
Er is best veel gestemd op de poll, maar ik zie hier verder weinig aanmerkingen en suggesties.

Al moet ik wel zeggen dat het aantal posts in dit board de laatste weken weer wat gestegen is.
Zou het voertuigenboard ontwaakt zijn uit een winterslaap? ::) ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #14 Gepost op: 17 mei 2009, 20:20:14
Er zijn een aantal dingen die mij de laatste tijd opvallen:

- Er worden erg weinig foto's geplaatst, terwijl er toch overal erg veel nieuwe voertuigen rond rijden (neem een voorbeeld aan Rotterdam)
- Commentaar cq. aanvullingen op voertuigen (dus niet op de foto's) blijft ook helemaal uit

Ik weet zeker dat er veel meer foto's gemaakt worden dan dat hier verschijnen, er zijn een aantal ''motoren'' waar dit board op draait en verder helemaal niets ...
Er zijn ook een aantal mensen die hier een groot aanbod hebben gehad, maar opeens (om onduidelijke reden) niet meer aanwezig zijn (op het gehele forum).

Ik ben toch benieuwd naar de reden hiervan  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Robinh

• Senior gebruiker
Reactie #15 Gepost op: 17 mei 2009, 21:26:33
Ik denk dat een reden hiervan is dat er eerst zo`n lijstje moet worden gemaakt van gegevens die je eerst moet opzoeken. Dit is iig de hoofdreden dat ik minder foto`s plaats. Misschien ligt het aan mijn luiheid, maar ik upload liever een foto, plaats hem hier en zet er gegevens bij die ik uit mijn blote hoofd weet.
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #16 Gepost op: 17 mei 2009, 21:42:47
Ik denk dat een reden hiervan is dat er eerst zo`n lijstje moet worden gemaakt van gegevens die je eerst moet opzoeken. Dit is iig de hoofdreden dat ik minder foto`s plaats. Misschien ligt het aan mijn luiheid, maar ik upload liever een foto, plaats hem hier en zet er gegevens bij die ik uit mijn blote hoofd weet.

Daarom staat er ook bij dat je zoveel als mogelijk de gegevens moet neerzetten.

Politie Twente
Bureau Koudewater
Opel Vivaro
Noodhulp
Zit een koeienvanger voorop.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #17 Gepost op: 17 mei 2009, 22:54:38
Of moeten we gewoon weer terug naar het oude?

Volkswagen politievoertuigen
Volkswagen brandweervoertuigen
Mercedes brandweervoertuigen

etc ?

Robinh

• Senior gebruiker
Reactie #18 Gepost op: 17 mei 2009, 23:02:33
Dat hoeft van mij nog niet per se...ik vind het makkelijker om gewoon ''iets'' of een voertuig in een zin er neer te zetten.
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!

_ambulancier100_

• Gast
Reactie #19 Gepost op: 26 mei 2009, 10:22:02
Gewoon weer terug zoals het was, de forumindeling.. Maar dan wel met enige informatie over het voertuig zoals nu

hoe kan ik mijn account verwijderen?