GRIP 3 VOS 6 Crash vliegtuig Turkish Airlines (9 overledenen, 86 gewonden) - Schiphol 25-02-2009

Auteur Topic: GRIP 3 VOS 6 Crash vliegtuig Turkish Airlines (9 overledenen, 86 gewonden) - Schiphol 25-02-2009  (gelezen 235942 keer)

0 gebruikers (en 14 gasten bekijken dit topic.

Jaap Goos

  • Gast
voor de landing word altijd brandstof geloost om de kist lichter te maken tijdens de landing

Wat zeg jij nou ::) zal even lekker worden........zeg dan niks :'(


strongbow

  • Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 879
  • Don't worry, be happy!
Daar moet gecrashed komen te staan of weg
die VOS 1 van 12:26 geldt ook voor dit of is dat een nieuwe melding

Betrof een ander incident, KL0561 naar Entebbe.

bron: scramble.nl
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur


guest4965

  • Gast
Het Haarlems Dagblad meldt:

...
Er zijn tien doden gevallen gevallen bij een crash van vliegtuig van Turkish Airlines vanochtend. Dat heeft het hoofd communicatie van het Kennemer Gasthuis gezegd. Ook zijn er volgens de woordvoerder 25 ernstig gewonden en dertig minder ernstige gewonden. Gewonden worden vervoerd naar ziekenhuizen in de regio.
...


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Effe wat van youtube geript:













strongbow

  • Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 879
  • Don't worry, be happy!
Volgens deze site de passagierslijst:

http://www.samanyoluhaber.com/haber-139463.html

bron sramble.nl
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
livep2000
13:47:46   25-02-09I   AMBU   A1 Oude Haarlemmerstraatweg ass. crash
1523104CPA Hollands-Midden ( Katwijk Ambu 16-104 )


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Heeft iemand al een beetje een idee van het totaal aantal ingezette voertuigen?
Veel voertuigen ingezet. Voor juiste aantallen probeer de P2000 meldingen bij elkaar gealarmeerder voertuigen op te tellen of tel de voertuigen op de beelden van de diverse media.

Succes met tellen.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


strongbow

  • Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 879
  • Don't worry, be happy!
Succes met tellen.

Waarom denk je dat ik de vraag stelde  ;) ;D
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur


strongbow

  • Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 879
  • Don't worry, be happy!
livep2000
13:47:46   25-02-09I   AMBU   A1 Oude Haarlemmerstraatweg ass. crash
1523104CPA Hollands-Midden ( Katwijk Ambu 16-104 )

Raar, in Haaglanden is al minimaal één van de ingezette wagens inmiddels alweer retour.
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur


Bralo20

  • Gast
voor de landing word altijd brandstof geloost om de kist lichter te maken tijdens de landing

Niet elk toestel heeft de mogelijkheid tot het dumpen van fuel.  De 737 bvb heeft zo geen systeem aan boord, het kan dus maw geen brandstof dumpen.
Het bepalen of een toestel een fueldump systeem nodig heeft gebeurt aan de hand van FAA regels waarbij de zgn "105%" regel gehanteerd wordt.  Als het toestel bij het opstijgen een gewicht heeft die 105% van het maximum landingsgewicht overschrijdt dan dient men een fueldump systeem aan boord te hebben.

fictief voorbeeldje:

Toestel heeft een maximum startgewicht van 110 ton.  Het maximum landingsgewicht is bepaald op 100 ton.  Op dat moment moet het toestel een fueldump systeem hebben omdat het gewicht van het toestel bij een onmiddelijke terugkeer meer dan 105% van het maximale landingsgewicht bedraagd.  Maar neem nu een toestel met een startgewicht van 104 ton terwijl het maximaal landingsgewicht bepaald is op 100 ton dan hoeft het toestel geen fueldump systeem aan boord te hebben omdat het de 105% regen niet overschrijdt ;)

Maw: er is dus zeker geen fueldump geweest ;)