GRIP 3 VOS 6 Crash vliegtuig Turkish Airlines (9 overledenen, 86 gewonden) - Schiphol 25-02-2009

Auteur Topic: GRIP 3 VOS 6 Crash vliegtuig Turkish Airlines (9 overledenen, 86 gewonden) - Schiphol 25-02-2009  (gelezen 232822 keer)

0 gebruikers (en 11 gasten bekijken dit topic.

Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Ongelovelijk dat mensen tegenwoordig eerst hun mobiel pakken om foto's/filmpjes te maken i.p.v. hulp te verlenen aan de slachtoffers!!!

"YouTube-generatie"  :'(

Ik verbaas me ook over het aantal "slachtoffers" dat buiten loopt te "niksen" (zoals op het laatst bij de cockpit daar)
uiteraard snap ik dat deze mensen verward dan wel niet in "shock" zijn, maar ik zie bijn niemand écht iets doen?!,
terwijl je van alle kanten schreeuwen om hulp hoort...  :-[


Ton d Breejen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 133
Ik denk dat geen van allen hier, die geen S.O. zijn geweest van deze crash,  hierover een oordeel kunnen geven.

Het is gemakkelijk gezegd "waarom staan ze te niksen". Ik denk dat een ieder die daar rondloopt blij is dattie uberhaupt nog leeft.
Mensen, je vergeet het snel,  maar die lieden die daar lopen hebben WEL een crash van een vliegtuig overleeft. Ik geloof dat hier weinig lezers zijn die dat ook eens mee hebben gemaakt.


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Ik denk dat geen van allen hier, die geen S.O. zijn geweest van deze crash,  hierover een oordeel kunnen geven.

Het is gemakkelijk gezegd "waarom staan ze te niksen". Ik denk dat een ieder die daar rondloopt blij is dattie uberhaupt nog leeft.
Mensen, je vergeet het snel,  maar die lieden die daar lopen hebben WEL een crash van een vliegtuig overleeft. Ik geloof dat hier weinig lezers zijn die dat ook eens mee hebben gemaakt.

Zo negatief bedoelde ik het nou ook weer niet hoor... ik zeg alleen dat ik me erover verbaas... zeg niet dat ze iets verkeers doen...


ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Ik stoor me aan de slachtoffers die in de media roepen dat zij de hulpverlening niet goed vonden functioneren. De slachtoffers, vooral van afkomst uit het land van de vliegtuigmaatschappij, vonden het onbegrijpelijk dat ze zo lang in het loods hebben moeten wachten en dat het een grote chaos leek. Tevens wordt er door hen geroepen dat ze het onbegrijpelijk vinden dat ze niet direct werden geholpen. Ik heb het vooral over de beelden gemaakt in een ziekenhuis waarbij een vrouw de pers in haar moedertaal te woord stond en dat meisje van Halal, gister bij Pauw en Witteman.

Als dit was gebeurd in hun eigen land, lagen ze er waarschijnlijk nu nog (bij wijze van spreken uiteraard) en erger me ook bont en blauw aan hun ondankbaarheid.
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Ik stoor me aan de slachtoffers die in de media roepen dat zij de hulpverlening niet goed vonden functioneren. De slachtoffers, vooral van afkomst uit het land van de vliegtuigmaatschappij, vonden het onbegrijpelijk dat ze zo lang in het loods hebben moeten wachten en dat het een grote chaos leek. Tevens wordt er door hen geroepen dat ze het onbegrijpelijk vinden dat ze niet direct werden geholpen. Ik heb het vooral over de beelden gemaakt in een ziekenhuis waarbij een vrouw de pers in haar moedertaal te woord stond en dat meisje van Halal, gister bij Pauw en Witteman.

Als dit was gebeurd in hun eigen land, lagen ze er waarschijnlijk nu nog (bij wijze van spreken uiteraard) en erger me ook bont en blauw aan hun ondankbaarheid.
Dit soort "ergernissen" mogen wat mij betreft op FOK of andere fora geroepen worden, met een hulpverlening heeft het niks te maken.... verder met nieuws over de gebeurtenissen graag, dit voegt weinig toe......
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Scannernet.nl

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 240
  • Neem ook eens een kijkje op www.scannernet.nl
    • www.scannernet.nl
Ik denk dat geen van allen hier, die geen S.O. zijn geweest van deze crash,  hierover een oordeel kunnen geven.

Het is gemakkelijk gezegd "waarom staan ze te niksen". Ik denk dat een ieder die daar rondloopt blij is dattie uberhaupt nog leeft.
Mensen, je vergeet het snel,  maar die lieden die daar lopen hebben WEL een crash van een vliegtuig overleeft. Ik geloof dat hier weinig lezers zijn die dat ook eens mee hebben gemaakt.

OK, ik heb geen ervaring als overlevende van een vliegtuigcrash, maar als je blij bent dat je het overleeft hebt en dat je in shock verkeerd, maar je hebt wel de tegenwoordigheid van geest om je mobiel te pakken en een filmpje te maken (terwijl er mensen in nood verkeren) en dit vervolgens ook nog op YouTube te zetten.......  :'(
Neem ook eens een kijkje op Scannernet.nl voor Live Scanners, Live AIS, het laatste nieuws en foto's uit de regio


free3

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 447
Ik verbaas me ook over het aantal "slachtoffers" dat buiten loopt te "niksen" (zoals op het laatst bij de cockpit daar)
uiteraard snap ik dat deze mensen verward dan wel niet in "shock" zijn, maar ik zie bijn niemand écht iets doen?!,
terwijl je van alle kanten schreeuwen om hulp hoort...  :-[

ik denk dat je vooral niet moet vergeten dat er 134 inzittende waren en dus ook 134 slachtoffers.
als hulpverlener weet je dat als iemand rondloopt dat de vitale functies(longen hart hersenen) nog werken, als je ter plaatse andere so's bij wie dat niet meer werkt dan zal je toch prioriteiten moeten stellen.
zodra er tijd voor is moeten deze mensen wel zo snel mogelijk aandacht krijgen ivm shock wat ook levensbedreigend kan zijn.

groet free
hoofdbrandwacht/chauffeur rode kruis alkmaar ehbo met AED-bedienaar


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
ik denk dat je vooral niet moet vergeten dat er 134 inzittende waren en dus ook 134 slachtoffers.
als hulpverlener weet je dat als iemand rondloopt dat de vitale functies(longen hart hersenen) nog werken, als je ter plaatse andere so's bij wie dat niet meer werkt dan zal je toch prioriteiten moeten stellen.
zodra er tijd voor is moeten deze mensen wel zo snel mogelijk aandacht krijgen ivm shock wat ook levensbedreigend kan zijn.

groet free

Maar wat is dit voor toegevoegde waarde op mijn reactie?


s@nder

  • chauffeur Hap alkmaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 52
  • Dit forum is het helemaal !
Alle lopende inzittende die later naar de sporthal zijn vervoerd (dus T3 so-ers) zijn vanuit de sporthal weer als T1 en T2 so-ers vervoerd naar diverse ziekenhuizen.
Dit omdat toch veel mensen diverse klachten hadden zoals nek/rug klachten, pijn bij ademhalen, pijn in buik e.d. je weet nooit wat voor inwendig letsel deze mensen allemaal hebben, het kan nu nog goed gaan maar mischien liggen ze s'avonds in bed en raken ze in shock door interne bloedingen en overlijden ze alsnog.
De passagiers hebben toch een vrijeval gemaakt en abrupt tot stilstand gekomen. (zie het maar alsof je met 50 of harder tegen een dikke boom knalt)

groet


free3

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 447
Maar wat is dit voor toegevoegde waarde op mijn reactie?
dat er (nog)niet voldoende hulpverleners waren(waarschijnlijk) om iedereen tegelijk op te vangen dus ga je prioriteiten stellen
dan is het volgens mij logisch dat je degene die nog lopen even laat wachten
dat was eigenlijk mijn toegevoegde waarde

groet free
hoofdbrandwacht/chauffeur rode kruis alkmaar ehbo met AED-bedienaar