Opleidingseisen en taken Weginspecteur Rijkswaterstaat

Auteur Topic: Opleidingseisen en taken Weginspecteur Rijkswaterstaat  (gelezen 55558 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

sylvester1986

• Gast
Gepost op: 2 maart 2009, 01:30:22
weet iemand wat de eisen zijn om als weginspecteur bij rijkswaterstaat te mogen werken?

Maxx

• Senior GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 2 maart 2009, 19:18:23
Komop, 1 seconde zoekwerk bij google...

http://www.rijkswaterstaat.nl/werkenbijrws/wie_ben_jij/

Heb je verantwoordelijkheidsgevoel, vakkennis en weet je waar je mee bezig bent? Dan krijg je bij Rijkswaterstaat alle ruimte om steeds beter te worden in je werk.

Goed zijn in je vak is belangrijk binnen Rijkswaterstaat, vanwege de maatschappelijke verantwoordelijkheid die de organisatie heeft.

Goed zijn, betekent ook flexibel zijn en breed inzetbaar. Rijkswaterstaat-medewerkers wisselen namelijk regelmatig van functie, locatie en project. Zij worden ingezet waar de nood het hoogst is, zodat met zo min mogelijk mensen zoveel mogelijk werk kan worden verricht. Dus ben jij iemand die dingen zelf actief oppakt, kun je met veel verschillende mensen en teams omgaan en zelfstandig werken? Dan ben je op je plek bij Rijkswaterstaat.

Iemand die ook helemaal op zijn plek is bij Rijkswaterstaat is Bert Keijts, directeur-generaal van deze overheidsdienst. Wat Keijts vindt van Rijkswaterstaat, wat hij zoal doet en hoe hij bij de dienst terecht is gekomen, vertelt hij in het Nederlandse carrièreboek 'Werk! 2007'. Klik rechts op 'Werk!' om te lezen wat hij te vertellen heeft over werken bij Rijkswaterstaat.

sylvester1986

• Gast
Reactie #2 Gepost op: 2 maart 2009, 19:25:54
Ik bedoelde dan ook meer vooropleidingseisen.

WIS

• Junior gebruiker
  • **
  • WIS
Reactie #3 Gepost op: 7 maart 2009, 19:47:46
Hoi,

Minimaal mavo en je moet een assessment ondergaan en een medische keuring. Wel een onwijs leuke baan al zeg ik het zelf. Geen dag hetzelfde en altijd anders.

Groeten,

Richard
Weginspecteur RWS Rijnmond IM+

Blusdebrand

• Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #4 Gepost op: 14 maart 2009, 18:31:37
Hoi,

Als je minimaal mbo niveau heb dan komt alles goed en die assesment is heel leuk.

En zoals mijn collega(richard) al schrijft het is een baan die géén elke dag het zelfde is.

gegroet,rené
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT

V-V

• Forum gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 21 maart 2009, 13:05:11
En zijn er dan regelmatig vacature's ?

Blusdebrand

• Forum gebruiker
Reactie #6 Gepost op: 22 maart 2009, 18:29:16
ligt eraan waar je woont, maar kijk maar eens op www.werkenbijhetrijk.nl daar komen ze regelmatig op.

groeten rené
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT

pompbediende

• Meerdere functies
  • Senior gebruiker
Reactie #7 Gepost op: 14 augustus 2009, 15:37:57
Ik heb horen vertellen dat de weginspecteur ook op de C2000 band gaat  komen, klopt dit verhaal ?  ???
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #8 Gepost op: 14 augustus 2009, 15:40:41
Ik heb horen vertellen dat de weginspecteur ook op de C2000 band gaat  komen, klopt dit verhaal ?  ???

Wat ik gehoord heb is dat ze porto's krijgen die ze alleen na toestemming van de KLPD (gelieerd aan) mogen gebruiken... Je kan je voorstellen hoe goed ze deze dan kunnen gebruiken als ze moeten schakelen naar een groep...  :-X

Blusdebrand

• Forum gebruiker
Reactie #9 Gepost op: 25 augustus 2009, 20:10:33
klopt inderdaad,wij gaan onder het KLPD communiceren.
als het goed is medio 2010 komen ze in de auto,en het worden porto's heb ik gehoord.