Amersfoort Noord draait mee in de pilot voor de 4 man op een TS, dat wil niet zeggen dat er dus altijd alleen maar 4 man op die auto gaan zitten, zijn er 6 man op tijd gaan er 6 of 7 man in.
Wel is het de bedoeling dat er een 2e auto voledig gevuld op standby moet staan bij of eventueel direct er achteraan uitrukt, de exacte detais weet ik verder niet maar wel is zeker dat er niet alleen maar 4 man staan bij die binnenbrand, het is dan gewoon onmogelijk om de veiligheid van 1-2 + BEV te kunnen waarborgen.
Ook wordt er gekeken naar de optie voor een Rapid Intervention Vehicle(RIV), wat zijn de pluspunten en wat zijn de min punten, wel zou dit voertuig voor Amersfoort Centrum een meerwaarde hebben voor de binnenstad(2x TS + RV procedure) die voor een normale TS alleen bereikbaar is via de hoofdwegen, terwijl een personen wagen(RIV) de kazerne uitrijdt en rechtdoor over het fietspad door de tunnel heen kan en zich dan direct in de binnenstad begeeft.
Volgens mij zijn er al korpsen die deze methode gebruiken ik zal wel even rondkijken of ik die nog kan vinden.