Persoon omgekomen na achtervolging gestolen auto, gefilmd door ?? - Dordrecht 13-3-2009

Auteur Topic: Persoon omgekomen na achtervolging gestolen auto, gefilmd door ?? - Dordrecht 13-3-2009  (gelezen 10204 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Glenn2

  • Gast
Natuurlijk. Het was zo'n lieve jongen, hij deed nooit iemand kwaad. Het ging zo goed met hem. Hij kan nooit door onderkoeling overleden zijn (dan vraag ik me toch af waarom Mariniers door onderkoeling om het leven komen, bijvoorbeeld).

Goedemiddag!


Twentsgeluk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,987
'Fatale vlucht tot de bodem uitzoeken'

De nabestaanden willen eerst de politie- en autopsieresultaten afwachten, voordat ze verdere uitspraken doen. "Wij willen ook alle televisiebeelden zien die van de achtervolging zijn gemaakt."

http://www.brabantsdagblad.nl/regios/brabant/4671865/Fatale-vlucht-tot-de-bodem-uitzoeken.ece

Dat hadden ze beter eerst kunnen doen voordat ze nu al gaan praten met de media.


Feder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 854
Natuurlijk. Het was zo'n lieve jongen, hij deed nooit iemand kwaad. Het ging zo goed met hem. Hij kan nooit door onderkoeling overleden zijn (dan vraag ik me toch af waarom Mariniers door onderkoeling om het leven komen, bijvoorbeeld). Goedemiddag!

Tja, waar hebben we zoiets eerder gezien. Nog voordat er een onderzoek was gestart, waren enkele piloten al helden en hadden ze niets verkeerd gedaan. Een kwestie van eer, familienaam, enz. enz., denk ik. Wen er maar aan, want met dit soort goedpraterij zullen we nog veel meer te maken krijgen. Hoe dan ook, het is triest dat deze achtervolging zo is geëindigd. Hopelijk is dit een les voor andere personen die op de vlucht gaan voor de politie.


Glenn2

  • Gast
Dat een familie zwaar in tranen is begrijp ik. Wat ik niet begrijp is dat ze een insinuatie de wereld in helpen dat die man door een andere oorzaak dan onderkoeling om het leven zou zijn gekomen. Ik kan dan maar toch één ding bedenken, en dat is dat de dienders die ze achterna zaten hem iets aangedaan zouden moeten hebben.

Daar word ik een beetje misselijk van. Begrijp me niet verkeerd, dit moet uitgezocht worden, maar om als familie nu al je zoon veilig te stellen  zónder dat je meer weet... en daarbij nog het feit dat de auto gestolen was en met gedoofde lichten op de vlucht sloeg, nou, dan had ik mijn zoon geen 'lieverdje' meer genoemd.


RuudF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
Natuurlijk gaat er geprobeerd worden om de schuld in de schoenen te schuiven van de politie: als die niet met een dergelijk hoge snelheid van 200 km achter de BMW was aan gegaan hadden zij geen botsing gehad en had het lievertje niet in het koude water hoeven te springen om aan die engerds te ontkomen.....wacht maar dat gaat nog komen ergens in de media.

Ik denk dat de betrokken politie-agenten het al zwaar genoeg hebben met dit voorval zonder dat er, geheel onterecht, weer met een beschuldigende vinger in hun richting wordt gewezen..

Sterkte, hulpverlenende collega's!!

Ruud


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
http://www.ad.nl/binnenland/3079288/lsquoAuto_was_niet_bij_te_houdenrsquo.html

maandag 16 maart 2009
‘Auto was niet bij te houden’
Door INGRID DE GROOT

DORDRECHT - De makers van SBS6-programma Wegmisbruikers ontkenden gisteren dat zij vrijdag met de politie een gestolen BMW hebben opgejaagd waardoor die bij een achtervolging tegen de vangrail is gecrasht op de N3 tussen Papendrecht en Dordrecht. Een 24-jarige Tilburger, die in de BMW zat, nam na de botsing de benen en sprong in het water van het Wantij.
 
De BMW botste met veel snelheid op de vangrail, de inzittenden sprongen de Wantij in. FOTO ANP
 Hij raakte onderkoeld en bezweek in het ziekenhuis door nog onbekende oorzaak. De man was een bekende van de politie.

Op internet woedde dit weekend een discussie over de vraag of de politie medeverantwoordelijk is voor het ongeluk vanwege de extreme snelheid. Automobilisten die vrijdag ook op de N3 reden meldden dat er ‘absurd hard’ is gereden. De BMW zou ook met gedoofde lichten hebben gereden.

Joep de Vries, eindredacteur en zegsman van producent Palm Plus dat Wegmisbruikers maakt voor SBS6, bevestigt dat er een snelheid van ‘200 kilometer-plus’ is gemeten met apparatuur in de achtervolgende politiewagen. ,,De BMW werd niet opgejaagd. Ze kwamen niet eens in de buurt,’’ zegt hij. ,,Ik heb van onze verslaggever begrepen dat ze op ruime afstand waren toen de BMW crashte. Ze hebben in de verte eerst een rookpluim gezien. Die wagen was niet bij te houden.’’

Politie en justitie willen niet reageren zolang het onderzoek door de Rijksrecherche loopt. ,,De achtervolging begon toen ze 50 kilometer per uur te hard reden. En ze reden in een gestolen auto. Dat zegt wel iets,’’ stelt een politiewoordvoerder.

Producent Palm Plus noemt het een treurige zaak. ,,Het gebeurt wel vaker dat er tijdens opnames voor Wegmisbruikers heftige dingen gebeuren. Dit is wel de eerste keer dat er een dode is te betreuren.’’

Justitie heeft het lichaam van de overleden Tilburger inmiddels overgedragen aan zijn familie. Die laat het lichaam deze week overvliegen naar Turkije voor de begrafenis.

Op dit moment is nog onbekend of de beelden van Wegmisbruikers ooit worden uitgezonden.


peebee

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 986
Mijn eerste gedachtes in dit soort situaties zijn
- Eerst een auto stelen
- Dan met absurde snelheden gaan rijden, onnodige risico's nemen
- En dan de schuld bij een ander leggen.

.....Stoppen als het bordje "stop politie" gaat branden had ook gekund. Neem je een stuk minder risico.
.....Een auto kopen is ook iets socialer
.....Je aan de snelheden op de borden houden en niet maal het aantal inzittenden zorgt ook voor een veiligere situatie

Misschien ben ik naief

Succes aan de agenten die iedere dag voor een te laag salaris, risico's moeten nemen omdat andere het niet zo nauw nemen.
If it's idiot proof, they invent a better idiot. PEBKAC - Problem exists between keyboard and chair alles is een raadsel maar ik weet nog niet in wat


brimbrammer

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 177
  • BRANDWEER
Er is ook nog niet duidelijk wat de doodsoorzaak is. Gezien de zeer hoge snelheid waarmee de auto, volgens getuigen, de vangrail is ingereden zou het goed kunnen dat er ook nog een andere doodsoorzaak is. Kan een combi van onderkoeling zijn met evt. ander letsel.
Dat zal zeker meegespeeld hebben inderdaad en gezien het wrak is het inderdaad erg hard gegaan.

Citaat
Was trouwens de 3e achtervolging in 3 dagen tijd in Dordrecht....
Waarvan 2 met een gestolen auto.

Klopt.


brimbrammer

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 177
  • BRANDWEER
Het is inderdaad vrij simpel, je zit in een gestolen BMW, veel te hoge snelheid, op de vlucht voor politie.......mijn inziens heeft de politie gewoon hun werk gedaan en precies zoals ze behoren te doen, namelijk een auto proberen staande te houden die op de vlucht gaat voor de politie.
Achteraf bleek de poging tot staande houding ook juist, auto was gestolen, inzittende bekende van politie voor toch wel heftige feiten.

Kortom, er is gedaan wat er gedaan moest worden en het had niet zo af hoeven lopen als de personen van de BMW hadden gedaan wat ze hadden moeten doen.
En wat dat opjagen betref, wie de weg (N3) ter plaatsen kan, met een snelheid van 200 of hoger is het vrijwel onmogelijk om dat stukje N3 te nemen.
De gehele N3 is al tricky met die snelheid omdat die weg niet bepaald recht loopt en redelijk hobbelig is maar als je daar onbekend ben en het stukje van de crash met 200km/u wilt nemen dan is de kans zeer klein dat het goed gaat.
Wat ik bedoel te zeggen, van opjagen hoef inderdaad geen spraken geweest te zijn maar als je op de vlucht gaat vopor de politie begin je bij voorbaat al fout.


Michelle1983

  • Gast
Gevluchte Tilburger (24) overleden door verdrinking

TILBURG - De Tilburger Ugur Soy (24), die vrijdag bij Papendrecht na een vluchtpoging om het leven is gekomen, is zeer waarschijnlijk verdronken. Dat wijst het eerste onderzoek van het Openbaar Ministerie (OM) uit.

De Tilburger is die bewuste avond na een politieachtervolging op de N3 uit een gestolen BMW gevlucht en vervolgens in het ijskoude water van het Wantij terecht gekomen.

Het onderzoek naar de gestolen wagen loopt nog. Soy zat daar samen met een 22-jarige plaatsgenoot in. Het is nog onbekend wie die man is. De jongere Tilburger overleefde de gebeurtenis wel en is opgepakt. Hij is overgedragen aan de politie Midden en West Brabant. Onderzoek heeft uitgewezen dat hij in het verleden een ander misdrijf heeft gepleegd.

http://www.brabantsdagblad.nl/regios/tilburg/4674293/Gevluchte-Tilburger-24-overleden-door-verdrinking.ece