De ideale politieauto, wat zit er op/aan in?

Auteur Topic: De ideale politieauto, wat zit er op/aan in?  (gelezen 106443 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #240 Gepost op: 21 januari 2013, 14:01:59
En wat is de inruilwaarde van zo'n Carbon E7 ten opzicht van de inruilwaarde van een Touran? Dat scheelt ook nog in de pecunia namelijk. Lijkt mij dat je zo'n 'custom build' politieauto niet makkelijk als gezinsauto kunt slijten... ::)
Ik gok zo maar dat een iets langere levensduur een inruilwaarde al snel compenseert ;)
Hobby Bobby eenheid Den Haag


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #241 Gepost op: 21 januari 2013, 14:24:00
Ik gok zo maar dat een iets langere levensduur een inruilwaarde al snel compenseert ;)
En wat is de inruilwaarde van zo'n Carbon E7 ten opzicht van de inruilwaarde van een Touran? Dat scheelt ook nog in de pecunia namelijk. Lijkt mij dat je zo'n 'custom build' politieauto niet makkelijk als gezinsauto kunt slijten... ::)

Dat en deze voertuigen zijn denk ik dan net zo gewild in derde wereld landen als onze defensie voertuigen. Ik denk dat qua inruilwaarde deze voertuigen goed in de markt zullen liggen.

Voertuigen gelijk in een andere kleur laten leveren dan het witte van nu. Levert de domeinen direct meer geld op bij verkoop, reden waarom de Oosterburen van groen naar zilver zijn gegaan!

Geloof het of niet het meerendeel van de auto's die nu verkocht worden zijn wit.
Onze oosterburen hadden een standaard groene kleur met wit gespoten/geplakte delen, en die groene voertuigen waren minder goed te verkopen.
Vroeger was het met een witte blijf je zitte, tegenwoordig is het niet zo.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


JBV

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 74
Reactie #242 Gepost op: 21 januari 2013, 14:53:06
En wat is de inruilwaarde van zo'n Carbon E7 ten opzicht van de inruilwaarde van een Touran? Dat scheelt ook nog in de pecunia namelijk. Lijkt mij dat je zo'n 'custom build' politieauto niet makkelijk als gezinsauto kunt slijten... ::)

Misschien als je hele vervelende kinderen hebt!

Maar als je een afspraak maakt met de leverancier over de terugname van de oude voertuigen voor het hergebruiken van onderdelen. En anders verkopen we ze gewoon aan een land in Afrika o.i.d.


HAPRPAA

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
  • Uiteindelijk pakken we je toch wel!
Reactie #243 Gepost op: 21 januari 2013, 14:57:14
Dat en deze voertuigen zijn denk ik dan net zo gewild in derde wereld landen als onze defensie voertuigen. Ik denk dat qua inruilwaarde deze voertuigen goed in de markt zullen liggen.

Geloof het of niet het meerendeel van de auto's die nu verkocht worden zijn wit.
Onze oosterburen hadden een standaard groene kleur met wit gespoten/geplakte delen, en die groene voertuigen waren minder goed te verkopen.
Vroeger was het met een witte blijf je zitte, tegenwoordig is het niet zo.

Wit is ook een mode kleur. Ik denk dat je dan ook naar langere termijn moet kijken! Daarbij zie je op wit elk wissewasje en krasje!


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #244 Gepost op: 21 januari 2013, 16:07:46
Tja, en als je dan kijkt naar de specs van de Carbon E7, dan is er zowel in aanschaf als in running cost een enorm bedrag te besparen, waarbij de auto niet alleen speciaal voor de politie is gebouwd, maar ook voldoet aan behoorlijke milieu-eisen, veiligheidseisen (hij kan klappen opvangen van een auto die met 120 km/h achterin naar binnen komt), etc. De schatting is dat ze tussen de $ 40.000,- en $ 60.000,- gaan kosten, dus zéér ruim onder de hier genoemde € 70.000,-

Ik denk dat je je daar vies in vergist, de euro=dollar stand is dan wel leuk, maar de verscheping van ettelijke duizenden auto's kost ook een flinke stuiver. En er moet een type goedkeuring komen, dus even een paar auto's afschrijven svp.
--

Ben 't wel eens dat de afschrijving flink zal meevallen. De Volvo's redden 250.000 km met heel veel moeite. Rotterdam had een Mercedes rond rijden met ik geloof 4 ton op de teller. Maar daar was ook al het een en ander aan vervangen. Dus een levensduur van 450000km is absoluut niet verkeerd. Nog sterker.... t lijkt mij bijna onrealistisch veel, maar alles kan. Een knappe vrachtwagen haalt ook zo een paar miljoen kilometers dus waarom niet?
----

En waarom gebruiken we geen folie? Koop een blauwe auto als die in de mode is, zootje folie erop en je hebt een witte auto. Bij verkoop alles er weer af en je hebt een mooie auto!
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


HAPRPAA

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
  • Uiteindelijk pakken we je toch wel!
Reactie #245 Gepost op: 21 januari 2013, 17:09:04
Ik denk dat je je daar vies in vergist, de euro=dollar stand is dan wel leuk, maar de verscheping van ettelijke duizenden auto's kost ook een flinke stuiver. En er moet een type goedkeuring komen, dus even een paar auto's afschrijven svp.
--

Ben 't wel eens dat de afschrijving flink zal meevallen. De Volvo's redden 250.000 km met heel veel moeite. Rotterdam had een Mercedes rond rijden met ik geloof 4 ton op de teller. Maar daar was ook al het een en ander aan vervangen. Dus een levensduur van 450000km is absoluut niet verkeerd. Nog sterker.... t lijkt mij bijna onrealistisch veel, maar alles kan. Een knappe vrachtwagen haalt ook zo een paar miljoen kilometers dus waarom niet?
----

En waarom gebruiken we geen folie? Koop een blauwe auto als die in de mode is, zootje folie erop en je hebt een witte auto. Bij verkoop alles er weer af en je hebt een mooie auto!

Mee eens, maar zijn dit soort folies niet erg prijzig? Als je kijkt naar de hype van het mat zwarte folie, dat kost toch serieus geld (ongeveer 1000 euro de auto). En bij schade of vervangen van onderdelen kan men eerst alles weer voorzien van folie! Maar wellicht leuk om te kijken hoeveel meer euro's een auto zonder lakschade oplevert t.o.v. een auto met lakschade!


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #246 Gepost op: 21 januari 2013, 19:50:00
Een LAPV Touran kost geen 70 mille. haal er gerust 20 mille of meer af.

Wat denk je dat Honac vraagt voor alleen al de Freedom op het dak? Ik denk dat je dan al weer een heel eind richting de 70 mille komt..
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #247 Gepost op: 21 januari 2013, 20:12:46
Misschien als je hele vervelende kinderen hebt!

Maar als je een afspraak maakt met de leverancier over de terugname van de oude voertuigen voor het hergebruiken van onderdelen. En anders verkopen we ze gewoon aan een land in Afrika o.i.d.

Aan het einde van zijn/haar "actieve" loopbaan gaat het voertuig retour fabriek en wordt alles wat nog bruikbaar is gerecycled, de rest gaat de shredder in. Voertuig komt dus niet op de twee-hands markt terecht.


Iv0

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 106
  • Monsieur Cannibale
Reactie #248 Gepost op: 21 januari 2013, 23:55:46
In plaats van folie, kan je beter plastidip gebruiken denk ik...gaat er ook makkelijk vanaf maar blijft er verdraait goed opzitten :)
et Voila


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #249 Gepost op: 22 januari 2013, 00:12:27
Wat denk je dat Honac vraagt voor alleen al de Freedom op het dak? Ik denk dat je dan al weer een heel eind richting de 70 mille komt..

+ de bepantsering in de voorportieren, slechtwegdekpakket, alle ingebouwde apparatuur.