Tja, en als je dan kijkt naar de specs van de Carbon E7, dan is er zowel in aanschaf als in running cost een enorm bedrag te besparen, waarbij de auto niet alleen speciaal voor de politie is gebouwd, maar ook voldoet aan behoorlijke milieu-eisen, veiligheidseisen (hij kan klappen opvangen van een auto die met 120 km/h achterin naar binnen komt), etc. De schatting is dat ze tussen de $ 40.000,- en $ 60.000,- gaan kosten, dus zéér ruim onder de hier genoemde € 70.000,-
Ik denk dat je je daar vies in vergist, de euro=dollar stand is dan wel leuk, maar de verscheping van ettelijke duizenden auto's kost ook een flinke stuiver. En er moet een type goedkeuring komen, dus even een paar auto's afschrijven svp.
--
Ben 't wel eens dat de afschrijving flink zal meevallen. De Volvo's redden 250.000 km met heel veel moeite. Rotterdam had een Mercedes rond rijden met ik geloof 4 ton op de teller. Maar daar was ook al het een en ander aan vervangen. Dus een levensduur van 450000km is absoluut niet verkeerd. Nog sterker.... t lijkt mij bijna onrealistisch veel, maar alles kan. Een knappe vrachtwagen haalt ook zo een paar miljoen kilometers dus waarom niet?
----
En waarom gebruiken we geen folie? Koop een blauwe auto als die in de mode is, zootje folie erop en je hebt een witte auto. Bij verkoop alles er weer af en je hebt een mooie auto!