De ideale politieauto, wat zit er op/aan in?

Auteur Topic: De ideale politieauto, wat zit er op/aan in?  (gelezen 105417 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #40 Gepost op: 19 maart 2009, 23:17:43
Misschien een leuk weetje: In Zwitserland is iedere patrouilleauto uitgerust met een MP5 ;)

Onze zuider buren hebben Uzi's in somige auto's

MP5...?
UZI...?

In welk tijdperk zijn jullie blijven hangen?  ???



grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #41 Gepost op: 19 maart 2009, 23:29:00
Achtervolgingen heb ik (nog) niet gehad, wel enkele langere spoedritten (20 / 30 minuten) en ik merk wél dat het voertuig het na verloop van tijd zwaar krijgt, inderdaad het sponzige remmen maar ook de grip op de banden welke beduidend minder word.



goeie genade... een prio 1 rit van 20 a 30 minuten ? Begeleidingen hoop ik dan ? prio 1 betekend ook voor de politie binnen 15 minuten tp zijn... maar goed we gaan offtopic... het glazig worden van de remmen (sponsige gevoel) kan worden voorkomen/verminderd door ervoor te zorgen dat de remmen beter afkoelen... dus toch lm velgen en geventileerde rem schijven (grotere diameter zou ook prettig zijn)
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #42 Gepost op: 19 maart 2009, 23:41:12
goeie genade... een prio 1 rit van 20 a 30 minuten ? Begeleidingen hoop ik dan ? prio 1 betekend ook voor de politie binnen 15 minuten tp zijn... maar goed we gaan offtopic... het glazig worden van de remmen (sponsige gevoel) kan worden voorkomen/verminderd door ervoor te zorgen dat de remmen beter afkoelen... dus toch lm velgen en geventileerde rem schijven (grotere diameter zou ook prettig zijn)

Enkele ritje´s (inter)regionale bijstand en een ritje naar het AMC Amsterdam in de spits  ;)
We hadden daar met de Vectra´s (open stalen wielen) minder last van, doordat die inderdaad beter gekoeld werden ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #43 Gepost op: 20 maart 2009, 05:48:43
Weet je wat ik het ergste vind jerommeke, dat als je dit soort dingen doorgeeft aan degenen die er bij de aanschaf verantwoordelijk voor zijn is de eerste reaktie... ja ach... dat valt wel mee toch... ik heb het een keer meegemaakt na een achtervolging door de binnenstad van A'msterdam dat de remmen bijna niet meer reageerden....  dus dat werd parkeren tegen de auto van de ve;s...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #44 Gepost op: 20 maart 2009, 11:14:10
Veel grote firma's beschikken over een zogenaamd police package. Alleen wordt dit in Nederland, om bepaalde redenen vrijwel niet besteld.

In Nederland heerst de traditie dat voertuigen "kaal" gekocht worden en naderhand worden omgebouwd tot een hulpdienstvoertuig en daarom vaak maar weinig afwijken van de normale serieproductie

In de VS bestaan er originele police uitvoeringen (en sterker nog, specifiek auto's voor de politie markt, zoals de Chevy caprice 9C1, de Dodge Charger Police, de Ford CVPI, de Carbon E7)

Opel, Volkswagen, Mercedes, Landrover en Volvo UK bieden wel een police pack aan.
Dit bestaat veelal uit:

Aangepaste veren en schokdempers (zogenaamd slechtwegenpakket)
Aangepaste fusees (kortere draaicirkel dan standaard)
Dubbel accu systeem met extra verzwaarde en ontstoorde dynamo
Aangepast motormanagement
Afscherming bougiekabels tegen EM pulsen/ ontstoring voor de Mobs
Aangepaste remleidingen
Al dan niet aangepaste remblokken/klauwen/ schijven
Aangepaste ophanging (versterkt)
Extra wapening om de bezinetank
Grotere radiateur (betere stationaire koeling)
Runlock modules/ WMS (motor kan blijven lopen zonder sleutels in contact)
Grotere automaatkoeler
Geïntegreerde "wigwags" in het grootlicht, ingeprogrammeerd in de boordcomputer
Optische en akoestische signaalverlichting met geïntegreerde schakelaars in zelfde design als voertuigschakelaars etc.

Het mooie van zo'n pakket is dat je dan 1 dealer als aanspreekpunt hebt.

Groeten, Ruud


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #45 Gepost op: 20 maart 2009, 11:22:41
tja politie eigen is dat men overal het wiel opnieuw moet uitvinden en dat men persoonlijke voorkeuren laten meewegen...de meest veilige danwel meest geschikte is niet aan de orde volgens mij..
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #46 Gepost op: 20 maart 2009, 17:18:24
goeie genade... een prio 1 rit van 20 a 30 minuten ? Begeleidingen hoop ik dan ? prio 1 betekend ook voor de politie binnen 15 minuten tp zijn... maar goed we gaan offtopic... het glazig worden van de remmen (sponsige gevoel) kan worden voorkomen/verminderd door ervoor te zorgen dat de remmen beter afkoelen... dus toch lm velgen en geventileerde rem schijven (grotere diameter zou ook prettig zijn)

In voorgezetten rijopleidingen(SRO,HRT, RSA enz) word ok aandacht besteed aan het zo weinig mogelijk gerbuik maken van de rem(eerder van het gas, remmen op de motor enz).

mvg
Mike


SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #47 Gepost op: 21 maart 2009, 11:15:32
In Nederland heerst de traditie dat voertuigen "kaal" gekocht worden en naderhand worden omgebouwd tot een hulpdienstvoertuig en daarom vaak maar weinig afwijken van de normale serieproductie

Is dit niet omdat de auto's na afschrijving/diensttijd via dealers aan particulieren worden verkocht?
Zo heb ik naast mijn studie alweer wat jaartjes geleden parttime bij een taxibedrijf gewerkt die vrijwel alleen maar met VW's rijdt. Behalve via de dealer (om dezelfde reden, na afschrijving weer doorverkopen) werden ook wel eens tweedehands aangeschaft. Zoals een VW T4 die van de politie Amsterdam vandaan kwam. Ik hoor de monteur van het taxibedrijf nog klagen over het moeilijke en langdurige afzagen van de tralies achter de voorbank  :D


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #48 Gepost op: 21 maart 2009, 14:12:15
Tralies in een Amsterdamse T4 :o ik ben ze er nog nooit integen gekomen.


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #49 Gepost op: 21 maart 2009, 14:46:26
Dus bij de ideale politieauto zitten er geen tralies achter de voorstoelen/bank?

Back on topic maar weer?
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.