0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.
Het was mij niet eerder opgevallen dat deze vaartuigen ook een groene lamp in de mast hebben. Is dat t.b.v. de functie van OSC bij SAR acties?De camera in de mast zag ik ook voor het eerst
Op onze schepen hebben we boven op de mast ook warmtebeeldcamera's. Ideaal voor het opsporen van diverse zaken alswel drenkelingen en verdachten die zich in of nabij het (grote) water bevinden.
Ik begreep een 'vaste' wbc op de OVD-voertuigen en losse in de noodhulpvoertuigen (huidige situatie). Dat is mij 3 maanden geleden verteld, maar misschien weet Jeroen iets recenters.
De OvD? Is dat niet een inspecteur die pas op straat te vinden is bij grotere incidenten? En bovendien vaak niet bepaald ten overvloede aanwezig zijn? En waar je dus nog wel even op moet wachten? En daarnaast juist een coördinerende rol moet hebben, in plaats van acterende?
En wat wil je nu precies zeggen?
Dat zo`n WBC op een dergelijk voertuig weinig nut heeft aangezien deze niet " in het heetst van de strijd" op straat te vinden is maar pas later ter plaatse komt en dan alsnog een coordinerende rol heeft. Het nut van een WBC op een dergelijk voertuig trekt hij dus in twijfel.