Rode signaalverlichting

Auteur Topic: Rode signaalverlichting  (gelezen 41546 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #90 Gepost op: 7 oktober 2014, 21:38:29
Citaat van: hoefhaan link=msg=1300710 date=1412710569
En wat is dan de functie?? Wanneer worden ze toegepast?

Sjah, functie? Ik heb ze die nu 1x zien gebruiken: ze stonden op de weg nog half vanwege iets en toen had die ze aangezet. Verder sjah, onbekend? En wanneer toegepast? Zoals ik zei: pas 1x in gebruik gezien waarbij ik zoiets heb van wat nutteloos, alarmlichten doen het ook daar....

Ik vind ze overbodig omdat ze totaal geen functie hebben naar mijn idee.....
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


sylvester1986

  • Gast
Reactie #91 Gepost op: 7 oktober 2014, 22:36:10
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1300713 date=1412710709
Sjah, functie? Ik heb ze die nu 1x zien gebruiken: ze stonden op de weg nog half vanwege iets en toen had die ze aangezet.
Als de Rode signalering op de openbare weg aanstond is het ook nog eens verboden.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #92 Gepost op: 7 oktober 2014, 22:39:18
Het mag er toch al niet eens op zitten, dus dat maakt dan ook niet meer uit.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


sylvester1986

  • Gast
Reactie #93 Gepost op: 7 oktober 2014, 22:46:40
Alleen Rode verlichting naar voren/opzij is toch verboden? Als de balk gewoon op het dak zit is het dan ook verboden?


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #94 Gepost op: 7 oktober 2014, 22:54:45
Rood mag ook gebruikt worden als achterste zijmarkeringslicht. Zie je bij Volvo's nog wel. Verder als remlicht, achterlicht etc. Sommige daarvan mag je een extra setje hebben. Rode zwaailampen mogen in zijn geheel niet, is dus extra verlichting en daarmee verboden.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


sylvester1986

  • Gast
Reactie #95 Gepost op: 7 oktober 2014, 23:02:28
Citaat van: DiNozzo link=msg=1300731 date=1412715285
Rood mag ook gebruikt worden als achterste zijmarkeringslicht. Zie je bij Volvo's nog wel. Verder als remlicht, achterlicht etc.
Rode knipperlichten naar achteren toch ook? Dit zie ik wel eens bij geďmporteerde Amerikaanse wagens namelijk.
Hoe hoog is de boete als je met niet werkende Rode lichtbalk rondrijdt en hoe hoog is de boete als je wel met een werkende Rode lichtbalk rondrijdt?


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #96 Gepost op: 7 oktober 2014, 23:06:32
Goh, zowiezo zie ik het hele nut niet van de rode balk op het dak, los of het mag of niet. En daarbij, snap niet dat er niet gehandhaafd wordt op hun wagenpark dan.... Ja, (volgens mij) hebben al hun wagens de rode balk erop liggen....
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,655
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #97 Gepost op: 7 oktober 2014, 23:14:10
het nut lijkt me toch vrij duidelijk. Ze heten " RED security"  lampen in een andere kleur zouden helemaal nergens op slaan.  098uo


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #98 Gepost op: 7 oktober 2014, 23:29:16
Citaat van: ir. Auditor link=msg=1300735 date=1412716450
het nut lijkt me toch vrij duidelijk. Ze heten " RED security"  lampen in een andere kleur zouden helemaal nergens op slaan.  098uo

Zucht, wat moet ik daar nu op zeggen? Nee, ik zeg maar niks, alleen een diepe zucht 98uiye
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Nils

  • Verkeersregelaar, AED & EHBO, verzamelaar ambulancefoto's
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 411
    • AmbuMedia
Reactie #99 Gepost op: 8 oktober 2014, 00:05:54
Citaat van: ir. Auditor link=msg=1300735 date=1412716450
het nut lijkt me toch vrij duidelijk. Ze heten " RED security"  lampen in een andere kleur zouden helemaal nergens op slaan.  098uo

Lach maar, maar toen ik er een keer naar vroeg kreeg ik dat inderdaad letterlijk te horen...