Onvolledig kenteken op ontvangen recuutje.

Auteur Topic: Onvolledig kenteken op ontvangen recuutje.  (gelezen 3260 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Gepost op: 20 maart 2009, 18:31:24
Recent ben ik -geheel terecht- bekeurd omdat ik geen gordel droeg. Pech, het is niet anders. Echter, toen ik thuis was zag ik dat de laatste combinatie van mijn kenteken niet ingevuld was. Nou begreep ik van een forumlid dat de desbetreffende diender via de adresgegevens later alsnog de ontbrekende gegevens erbij kan zetten, maar die staan dus niet op mijn ontvangen recuutje. In hoeverre is deze bekeuring (waar ik toch enstig rekening mee houd) rechtsgeldig?




7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #1 Gepost op: 20 maart 2009, 18:41:12
Het 'geeltje' wat je hebt ontvangen is een aankondiging van beschikking. Het is niets meer dan een klein bewijsje dat je een bekeuring hebt gehad. Aan dat bewijsje kunnen geen rechten worden ontleend. Foute kleuren, locaties en kentekens kunnen op het bureau gecorrigeerd worden.

Mijn advies. Wacht de post uit Leeuwarden op. Mocht de diender niet meer in staat zijn (om welke reden dan ook) om het juiste kenteken te achterhalen, dan zul je waarschijnlijk geen € 90,- hoeven te betalen.


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #2 Gepost op: 20 maart 2009, 18:47:45
Op jóu advies ga ik de postbode dan maar 's ff bij de deur op staan wachten...   8)


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #3 Gepost op: 20 maart 2009, 19:23:16
Denk eraan; Don't shoot the messenger!


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #4 Gepost op: 20 maart 2009, 19:25:50
Lijkt mij duidelijk, toch...?  :)


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #5 Gepost op: 20 maart 2009, 20:47:16
Je bent staandegehouden neem ik aan. Dus adres gegevens zijn bekend. Kenteken is heel simpel met RDW te achterhalen(neem aan dat het kenteken op jou naam staat).

Kan is bezwaar gaan, maar weinig kans. De officier van justitie kan nl op de zitting nog dingen aan passen in het PVB. En hersteld hij de fout van de verbalisant.

mvg
Mike


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #6 Gepost op: 20 maart 2009, 20:54:55
Dan ga ik -zoals gezegd- de postbode scherp in de gaten houden.  ;)


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #7 Gepost op: 20 maart 2009, 21:00:26
Beroep gaan kan altijd, brief sturen naar de OVJ. Die beslist. Mocht dat beroep niks worden dan heb je pech en moet je gewoon betalen. Ik zou het niet op een zitting van de politierechter laten aakomen(is de mogelijkheid na dat je beroep is afgewezen).

Betalings verplichting word opgeschort op het moment dat je in beroep gaat, beetje geluk kan je het rekken tot je vakantie geld ;) Mocht het beroep afgewezenn worden dan stuurt het CJIB een nieuwe giro op met een nieuwe verval datum.

mvg
Mike


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #8 Gepost op: 20 maart 2009, 21:07:08
Nee hoor, zo ver laat ik het niet komen. Het ging mij er even om in hoeverre ik er vanuit kon gaan dat ik wellicht 90 Euro in mijn zak kon houden. Feit blijft gewoon dat ik geen gordel droeg...  >:(


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #9 Gepost op: 20 maart 2009, 21:09:57
Nee hoor, zo ver laat ik het niet komen. Het ging mij er even om in hoeverre ik er vanuit kon gaan dat ik wellicht 90 Euro in mijn zak kon houden. Feit blijft gewoon dat ik geen gordel droeg...  >:(

Ja, en daar is elke diender tegenwoordig heel scherp op(inclusief ik zelf). Maar bekeuring blijft altijd vervelend.

mvg
Mike