Ben je wel eens opgelicht op internet?

Auteur Topic: Ben je wel eens opgelicht op internet?  (gelezen 2015 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Gepost op: 23 maart 2009, 17:50:11
Het valt mij de laatste tijd op dat er steeds meer mensen worden opgelicht op internet. Om een voorbeeld te geven, het aller bekenst zijn de Nigiriaanse  fraudeurs de zogenaamde 419 fraude(419 staat voor het artikel in het wetboek van strafrecht in Nigiria), in Nigeria is 70 procent van de economie afkomstig uit de winst van fraude en oplichting.

Dus wie is er wel een opgelicht, denk dan vooral aan iets kopen op de diiverse aanbiedings sites zoals Marktplaats en Ebay enz.

Ook mischien leden die hun oplichtings ervaring willen delen.

mvg
Mike




GN-5159

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 355
  • Zie Disclaimer onderaan
Reactie #1 Gepost op: 24 maart 2009, 18:40:13
Ja hoor, vroeger hier wel eens gebeurd via Western Union, ver voordat dit als transactiemethode als algemeen dubieus werd bestempeld. Door een gast uit Londen. Heb zelf via het postagentschap de kopieën uit Londen ontvangen met alle relevante info m.b.t. de tegenpartij. Aangifte bij politie werd een kastje-muur verhaal. Toen postkantoren nederland maar aansprakelijk gesteld op grond van onjuiste informatieverstrekking, welke uiteindelijk is gehonoreerd. Ik schadeloos, maar tegenpartij nooit vervolgd., terwijl alle echte personalia bekend zijn.
DISCLAIMER: Alles is een grote leugen. Het hele leven is een leugen. Ik heb alles verzonnen, niets berust op waarheid. A


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #2 Gepost op: 24 maart 2009, 19:06:36
Ja hoor, vroeger hier wel eens gebeurd via Western Union, ver voordat dit als transactiemethode als algemeen dubieus werd bestempeld. Door een gast uit Londen. Heb zelf via het postagentschap de kopieën uit Londen ontvangen met alle relevante info m.b.t. de tegenpartij. Aangifte bij politie werd een kastje-muur verhaal. Toen postkantoren nederland maar aansprakelijk gesteld op grond van onjuiste informatieverstrekking, welke uiteindelijk is gehonoreerd. Ik schadeloos, maar tegenpartij nooit vervolgd., terwijl alle echte personalia bekend zijn.

Ja western Union, nooit zaken mee doen. PayPal ook niet mee betalen, veel te link als het fout gaat kan je fluiten naar je geld.

mvg
Mike


Sonic

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 277
  • Kmar/Politie geïnteresseerde
Reactie #3 Gepost op: 24 maart 2009, 19:32:14
Moet je eens kijken op de site's, best wel veel gedupeerden.

www.marktplaatsoplichting.nl/
www.internetoplichting.nl


Gr


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #4 Gepost op: 24 maart 2009, 20:04:18
Nee, gelukkig niet.
Ik moest voor een Nokia N95 maar €150 euro overmaken ( toen hij pas uit was ) naar Polen, en dan kreeg ik 100% zeker binnen 2 weken thuis gestuurd.
Ja tuurlijk  ::)


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #5 Gepost op: 25 maart 2009, 07:08:51
tja hoe goedgelovig ben je....
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #6 Gepost op: 25 maart 2009, 18:56:01
tja hoe goedgelovig ben je....




Wat wel grappig is, heb laats een onderzoek gelezen over 419 fraude. Daar uit blijkt dat hoger opgeleiden(HBO, universiteit) na verhouding vaker worden opgelicht dan mensen met een lager inkomen.

Vooral Nigeriaase bendes hebben zeer uitgekookte methodes.

mvg
Mike