Ik ben ook wel benieuwd naar de procedures die binnen deze school gelden. Dat zo'n OOP'er zelf de hulpdiensten waarschuwt in plaats van de officiële weg te bewandelen lijkt me niet echt de bedoeling. De hogere legerleiding van de school wordt hierdoor plotseling geconfronteerd met een acute ontruiming, wat om verschillende redenen niet gewenst is.
En om nou te zeggen dat er sprake was van een acuut gevaarlijke situatie? Dat potje staat er al jaren en al jaren levert dat geen problemen op.
Dus niet zelf de hulpdiensten waarschuwen, maar via het Hoofd BHV / teamleider / coördinator / rector of wie er dan ook verantwoordelijk is voor de veiligheid binnen de school. Dan voorkom je ook miscommunicatie.
Het zou mij niet verbazen als de OOP'er dit ook te horen heeft gekregen.
Onderstaande zin geeft impliciet al een waardeoordeel over zijn optreden...
Het potje dat bij ons werd aangetroffen was al vrij oud en stond op de nominatie om 1 oktober samen met ander chemisch afval te worden afgevoerd. Omdat het aan het kristalliseren was mocht het niet mee met het gewone chemisch afval. De school was bezig om te regelen dat het op een veilige manier afgevoerd zou worden. De Technisch Onderwijsassistent, die niet van de laatste stand van zaken op de hoogte was, heeft vanmorgen op eigen initiatief de hulpdiensten gealarmeerd. Bij een dergelijke alarmering wordt er groot alarm geslagen. (...)