Koelen met water en zo gif van de huid spoelen is een optie. Maar gevaar voor afkoeling en het risico dat patient in een plas met gifwater komt te liggen zijn aanwezig.
De vraag is of het gif via inhalatie of via de huid zijn werk gedaan heeft? Ik kies voor inhalatie en zou niet kiezen voor afspoelen tenzij uit de ongevalssituatie zou blijken dat hij de inhoud van de gifspuit over zich heen heeft gehad.
Volgens mij is de speekselvloed ook een teken dat speekselklieren geprikkeld worden door inhalatie van gif.
Rader
Juist omdat de patient op sandalen aan het sproeien is geweest kan opname via de huid juist voorkomen..
Ik ben met je eens dat er ook inhalatie is geweest. maar gezien de omgevingsvariabelen, schat ik zelf ook oververhitting in.. Dus een combinatie van factoren die aanleiding geven tot het incident. Op dit moment heb je te weinig informatie op een of ander uit te sluiten..
Dus ik houd vooralsnog met alle factoren rekening..
Ik ben het met je eens dat je met koelen rekening houden dat je je slachtoffer niet onderkoeld.. Dus niet langdurig koelen, maar wel zorgen dat de temperatuur weer naar normaal komt..