COH (Commando Haakarmbak) / MCU (Mobiele Commando Unit)

Auteur Topic: COH (Commando Haakarmbak) / MCU (Mobiele Commando Unit)  (gelezen 90371 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Ba(a)s

• Senior gebruiker
Reactie #40 Gepost op: 15 februari 2010, 20:36:40
En jij neemt computeranimaties waar een MD Explorer ipv de EC 135 als traumaheli wordt gebruikt voor zo'n vergelijking serieus?

Moet dit nu altijd weer zo.. Ik word hier soms zo zat van. Heb ik gezegd dat ik de animatie serieus nam? Geloof het niet. Ik wilde alleen zeggen dat het daar anders wordt weergegeven en zat erover te denken om dat te melden aan de maker van de animatie, en uit je reactie denk ik te kunnen opmaken dat je bedoelt dat het niet goed is. Met andere woorden natuurlijk. Ik weet het niet zeker, want enig duidelijk antwoord is er niet te bespeuren.
You flyin' with me? You better wear your seatbelt..

SimonSt

• Senior gebruiker
Reactie #41 Gepost op: 15 februari 2010, 21:07:20
Moet dit nu altijd weer zo.. Ik word hier soms zo zat van.

Het was niet aanvallend bedoeld, hoor. Ik neem alleen foto's serieuzer dan animaties.
Verder weet ik dat het KLPD meerdere soorten vrachtauto's met verblijfsruimten heeft, maar ken zelf alleen opleggers van hen als commandowagens.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #42 Gepost op: 15 februari 2010, 21:29:57
Moet dit nu altijd weer zo.. Ik word hier soms zo zat van. Heb ik gezegd dat ik de animatie serieus nam? Geloof het niet. Ik wilde alleen zeggen dat het daar anders wordt weergegeven en zat erover te denken om dat te melden aan de maker van de animatie, en uit je reactie denk ik te kunnen opmaken dat je bedoelt dat het niet goed is. Met andere woorden natuurlijk. Ik weet het niet zeker, want enig duidelijk antwoord is er niet te bespeuren.

Volgens mij zijn we hier bezig met een sirieus onderwerp en niet met een of ander computerspel  ::)
Meer woorden gaan we er niet aan vuilmaken ... Want daar word ik zat van ....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

SimonSt

• Senior gebruiker
Reactie #43 Gepost op: 15 februari 2010, 21:45:37
Back on topic; onze nieuwe COH is voortgekomen uit het implementatieproject netcentrisch werken.
Ik was, helaas, niet bij de presentatie vanmiddag, zat bij de KMAR op Schiphol te praten over een nieuwe RCC-inrichting aldaar.

Michiel van Bergen was er wel: http://www.abradio.nl/web/show/nieuws/8702/modernste_copi-container_in_gebruik_genomen

Op zijn foto's is niet alleen projectleider Jur van Lieshout te zien (die voor de nieuwe COH alle credits verdient), maar zijn ook de nieuwe schermen geactiveerd.

Delta00

• Forum gebruiker
Reactie #44 Gepost op: 15 februari 2010, 22:03:44
In ieder geval een stuk ruimer, overzichterlijker, frisser en zo te lezen en te zien, technisch een hele verbetering ten opzichte van de oude COH (hoewel ik nog steeds twijfel over de satellietverbinding).
Uiteraard zal de praktijk het moeten uitwijzen of dit het nu is.

Delta 00

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #45 Gepost op: 15 februari 2010, 22:29:10
Het resultaat mag er wezen, ik vooral vooral erg gecharmeerd van de schermen en de werkplek van de plotter en de logger. Ziet er allemaal gelikt uit!

Waar ik wel mijn vraagtekens bij zet, is de tafel.
Het voordeel lijkt mij dat je ruimte hebt om te staan (bijv. om iets op het whiteboard te tekenen) en dat je elkaar kunt passeren (probeer dat in een oude bak maar eens).
Alleen kun je op de tafel zoals die nu is niet veel meer kwijt dat een kop koffie (waarvan het belang ook niet onderschat moet worden ;)). Ik denk dat het schrijven voor de CoPI leden nu wat lastiger is. Ikzelf vind het in ieder geval niet handig om mijn papieren op schoot te hebben, zeker niet als ik moet schrijven.

Een klaptafeltje aan de stoel zou ik wel een handige oplossing vinden.
Dit principe:

Maar nogmaal, schitterend resultaat :)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

pm2008

• BHV / Manschap B / Plotter / chauffeur
  • Forum gebruiker
Reactie #46 Gepost op: 16 februari 2010, 13:53:03
Ziet er mooi uit, oogt een stuk ruimer.

Is alleen we te hopen dat men heeft beseft dat de plotter en informatie manager bij de deur zitten en dus elke keer dat de deur open gaat, ze vrijwel direct bijna buiten zitten.

In de zomer misschien niet zo erg, maar in deze tijd van het jaar zou dat toch nog wel lastig kunnen zijn.

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #47 Gepost op: 17 februari 2010, 09:31:42
Modernste CoPI-container in regio Kennemerland
Kennemerland ontvangt modernste CoPI-container

http://www.webregio.nl/haarlemmermeer/regionaal-nieuws/artikel/574107/kennemerland-ontvangt-modernste-copi-container-kennemerland.aspx?utm_source=laatste%2Bnieuws%20dagelijks&utm_medium=nieuwsbrief&utm_campaign=nieuwsbrief
16 februari 2010

KENNEMERLAND - Het VeiligheidsTeam (VT) van de Veiligheidsregio Kennemerland ontving maandag de nieuwe CoPI-container om in te zetten op het Commando Plaats Incident (CoPI).

De modernste CoPI-container van Nederland met de nieuwste technische functionaliteiten, zoals een gegarandeerd snelle internetverbinding, satellietverbinding en ergonomische werkplekken, wordt ingezet bij grootschalige incidenten in de veiligheidsregio Kennemerland.

Deze op de praktijk afgestemde CoPI-container is het antwoord op belangrijke lessen uit het veld. De lessen zijn opgedaan bij grote incidenten zoals bijvoorbeeld de Poldercrash. De nieuwste CoPI-container is volledig voorbereid op de toekomstige manier van informatiedeling binnen de Veiligheidsregio: het Netcentrisch werken. Het Netcentrisch werken biedt een belangrijke verbetering voor de operationele informatievoorziening tijdens rampen, crisis en (geplande) grootschalige inzetten van de hulpverleningsdiensten.

De directeuren Brandweer en GHOR/GGD, de korpschef van de Politie, de commandant van de Koninklijke Marechaussee en de coördinerend gemeentesecretaris hebben hier maandagmiddag de openingshandeling voor verricht.

Fotograaf: Michel van Bergen
Samen sterk in de hulpverlening!

Delta00

• Forum gebruiker
Reactie #48 Gepost op: 17 februari 2010, 22:06:22
Die klaptafeltjes, zaten/zitten in sommige (oude) COH's nog steeds en zijn inderdaad handig.
Anderzijds, de kleinere tafel geeft je in ieder geval veel meer bewegiingsvrijheid, dan in de oude COH.
Moet zeggen dat dit laatste toch een echte verbetering is.

Delta00

InnerCity

• Junior gebruiker
  • **
  • en uit!
Reactie #49 Gepost op: 24 februari 2010, 23:30:05
Kennemerland ontvangt modernste CoPI-container

* onder de indruk is *
Erg nette afwerking waarbij duidelijk lering is getrokken uit allerhande (onhandige) praktijk dingen in de 'oude' COH's.
Gefeliciteerd met de aanwinst.

Wordt dit een landelijk model vanuit BiZa of hebben regio's eigen inspraak in de configuratie (in later stadium)?
en in hoeverre staat een grootschalige (landelijke) vervanging door een dit of dergelijk model eigenlijk op de rol?