Verboden politieapparatuur gevonden na woningbrand

Auteur Topic: Verboden politieapparatuur gevonden na woningbrand  (gelezen 8742 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #30 Gepost op: 23 april 2009, 16:35:17
Gevonden...?


Michelle1983

  • Gast
Reactie #31 Gepost op: 23 april 2009, 18:11:55
Ontrekken aan het verkeer is ook niet van toepassing. Dat gaat alleen op bij drugs en wapens(dingen die niet wenselijk zijn in de samenleving kort door de bocht)

mvg
Mike

Het is nu offtopic geworden, omdat het niet gaat om C2000-apparatuur, maar ik denk dat onttrekken aan het verkeer wel degelijk relevant zou zijn. Onttrekken doe je niet alleen van drugs en wapens, maar (volgens de wet) van zaken waarvan het ongecontroleerde bezit in strijd is met de wet of met het algemeen belang. Ik denk dat te betogen valt dat dit bij een C2000-portofoon wel degelijk het geval zou zijn.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #32 Gepost op: 23 april 2009, 18:29:42
Het is nu offtopic geworden, omdat het niet gaat om C2000-apparatuur, maar ik denk dat onttrekken aan het verkeer wel degelijk relevant zou zijn. Onttrekken doe je niet alleen van drugs en wapens, maar (volgens de wet) van zaken waarvan het ongecontroleerde bezit in strijd is met de wet of met het algemeen belang. Ik denk dat te betogen valt dat dit bij een C2000-portofoon wel degelijk het geval zou zijn.

Een Tetra portofoon is op zich niet illegaal. Pas wanneer het een gestolen exemplaar is of een waar de sleutel voor C2000 is in geprogrammeerd zit je fout.

Wat nu als je legaal een porto koopt en geheel toevallig de juiste sleutel programmeerd? Waar staat in de wet dat dit strafbaar is?  :)


Martijn de Vries

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,163
Reactie #33 Gepost op: 23 april 2009, 18:50:27
Ja dat is heel leuk maar dan kan je er nog niets mee. Hij moet op de AC geaccepteerd worden. Ahoewel je daar ook nog wel wat op kan vinden.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #34 Gepost op: 23 april 2009, 19:35:43
het gaat om het feit, niet over de technische uitvoering ;)


GMX

  • Brigadier VP Den Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #35 Gepost op: 24 april 2009, 09:23:15
Een Tetra portofoon is op zich niet illegaal. Pas wanneer het een gestolen exemplaar is of een waar de sleutel voor C2000 is in geprogrammeerd zit je fout.

Wat nu als je legaal een porto koopt en geheel toevallig de juiste sleutel programmeerd? Waar staat in de wet dat dit strafbaar is?  :)

Dat kan, maar volgens mij breek je in op een netwerk....zelfde als met war-driven (inbreken op een onbeveiligd Wifi netwerk). Volgens mij staat dit sinds kort in artikel 138 Strafrecht...


Michelle1983

  • Gast
Reactie #36 Gepost op: 25 april 2009, 10:44:41
Een Tetra portofoon is op zich niet illegaal. Pas wanneer het een gestolen exemplaar is of een waar de sleutel voor C2000 is in geprogrammeerd zit je fout.

Wat nu als je legaal een porto koopt en geheel toevallig de juiste sleutel programmeerd? Waar staat in de wet dat dit strafbaar is?  :)

Het is helemaal niet nodig voor onttrekking aan het verkeer dat het bezit van iets strafbaar is. Nergens staat dat het bezit van bijvoorbeeld een bivakmuts of van assimilatielampen, afzuiginstallaties, ventilatoren, plantenpotten en koolstoffilters strafbaar is. Toch kunnen die zaken allemaal worden onttrokken aan het verkeer. Ik denk dat valt te betogen dat een Tetra portofoon waarin de sleutel voor C2000 is geprogrammeerd, een voorwerp is waarvan het ongecontroleerd bezit in strijd is met het algemeen belang.


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #37 Gepost op: 25 april 2009, 19:22:07
Het is helemaal niet nodig voor onttrekking aan het verkeer dat het bezit van iets strafbaar is. Nergens staat dat het bezit van bijvoorbeeld een bivakmuts of van assimilatielampen, afzuiginstallaties, ventilatoren, plantenpotten en koolstoffilters strafbaar is. Toch kunnen die zaken allemaal worden onttrokken aan het verkeer. Ik denk dat valt te betogen dat een Tetra portofoon waarin de sleutel voor C2000 is geprogrammeerd, een voorwerp is waarvan het ongecontroleerd bezit in strijd is met het algemeen belang.

En toch denk ik eerder dat zo'n portofoon verbeurt word verklaard en dan bv via die dienst der domeinen weer word verkocht aan een andere overheids instelling.

Maar ja zoalng we de echte casus niet weten zal het moeilijk blijven om er iets van te zeggen.

mvg
Mike