Binnenzijde van politievoertuigen (inrichting)

Auteur Topic: Binnenzijde van politievoertuigen (inrichting)  (gelezen 177250 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #160 Gepost op: 2 oktober 2011, 19:39:34
Ok, duidelijk verhaal! Ik denk dat de meesten hier (ik in ieder geval) graag ook wat foto's van de golfjes zien. Persoonlijk vind ik dat trouwens toch de meest tot de verbeelding sprekende douanevoertuigen!
Senior GGP / Oost-Brabant


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #161 Gepost op: 2 oktober 2011, 19:44:13
Ok, duidelijk verhaal! Ik denk dat de meesten hier (ik in ieder geval) graag ook wat foto's van de golfjes zien. Persoonlijk vind ik dat trouwens toch de meest tot de verbeelding sprekende douanevoertuigen!
Komt wel goed, zal dan wel eventjes duren want komende week nachtdienst dus denk niet dat ik dan de volle bak heb plus
of de foto dan goed uitkomt qua licht. Het grappige is wel dat Schiphol samen met Amsterdam een van de weinige regio's
is die veel gebruikt maar van de golfjes. Het is veelal Skoda (octavia) en Transporters die gebruikt worden. Rijd hier en daar
ook nog wel een verdwaalde renault rond. Ook de Toyota word nog veel ingezet en dan met name voor de kustpatrouille.
Maar ik zou weer zeggen back to topic anders word dit ook een douane topic  :P 098uo
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #162 Gepost op: 2 oktober 2011, 19:48:32
Ik lees dat bij jullie(blauwe kant dus) door de bijrijder de OGS aangezet wordt, terwijl bij ons (rode kant) de OGS de verantwoordelijkheid is van de bestuurder, daar blijft iedereen van af. Is dat bij alle korpsen zo geregeld, of mondeling met je collega besproken? O0
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #163 Gepost op: 2 oktober 2011, 20:19:23
Ik lees dat bij jullie(blauwe kant dus) door de bijrijder de OGS aangezet wordt, terwijl bij ons (rode kant) de OGS de verantwoordelijkheid is van de bestuurder, daar blijft iedereen van af. Is dat bij alle korpsen zo geregeld, of mondeling met je collega besproken? O0

Dat is bij alle korpsen zo geregeld, wordt vanuit de Politieacademie ook zo aangeleerd. De bestuurder doet de bediening van alle voertuig-gerelateerde zaken (en dan puur & alleen de bediening van de auto). De bijrijder doet de communicatie, navigatie, toeters&bellen en andere zaken.

Echter gezien het feit dat EMS (EenMansSurveillance) ook in veel korpsen een bekend fenomeen is (al dan niet als tweede auto) worden veel voertuigen opgebouwd zodat alle zaken door de bestuurder te bedienen zijn, indien noodzakelijk.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #164 Gepost op: 2 oktober 2011, 20:48:50
Dat is bij alle korpsen zo geregeld, wordt vanuit de Politieacademie ook zo aangeleerd. De bestuurder doet de bediening van alle voertuig-gerelateerde zaken (en dan puur & alleen de bediening van de auto). De bijrijder doet de communicatie, navigatie, toeters&bellen en andere zaken.
Dat is bij ons niet anders, al word het bij ons niet geleerd tijdens de opleiding maar door onderlinge afspraken.
Het nadeel is echt bij ons dat we nog wel eens met een onervaren bijrijder op pad zijn (deze heeft dus geen ervaring
met communicatie of balk besturing) dat ik als bestuurder nog het een en ander moet doen. Is dit een probleem? Nee
niet altijd, echter als je BiBeKo rijd en veel moet schakelen en dan ook nog de rest moet doen word je niet echt blij  :-\.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Vroemvroem

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #165 Gepost op: 2 oktober 2011, 21:00:08
Dat is bij ons niet anders, al word het bij ons niet geleerd tijdens de opleiding maar door onderlinge afspraken.
Het nadeel is echt bij ons dat we nog wel eens met een onervaren bijrijder op pad zijn (deze heeft dus geen ervaring
met communicatie of balk besturing) dat ik als bestuurder nog het een en ander moet doen. Is dit een probleem? Nee
niet altijd, echter als je BiBeKo rijd en veel moet schakelen en dan ook nog de rest moet doen word je niet echt blij  :-\.

BiBeKo? ???


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #166 Gepost op: 2 oktober 2011, 21:00:57
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Vroemvroem

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #167 Gepost op: 2 oktober 2011, 21:03:07


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #168 Gepost op: 2 oktober 2011, 21:14:17
Het nadeel is echt bij ons dat we nog wel eens met een onervaren bijrijder op pad zijn (deze heeft dus geen ervaring
met communicatie of balk besturing) dat ik als bestuurder nog het een en ander moet doen. Is dit een probleem? Nee
niet altijd, echter als je BiBeKo rijd en veel moet schakelen en dan ook nog de rest moet doen word je niet echt blij  :-\.

Het viel me al op dat jullie bus niet automatisch geschakeld is. Alle noodhulp bussen in het Rijnmondse zijn dat wel, zodat de bestuurder zich daar niet mee bezig hoeft te houden.

Wellicht zou het een mooie optie zijn om de knop voor O&GS aan / O&GS uit op het stuur in te bouwen, zoals nu de radiobediening ook zit ingebouwd. Dan kun je dat als bestuurder makkelijk in- en uitschakelen schakelen, zodat je daarvoor niet afhankelijk bent van de bijrijder. Alle andere functies (stop / volgen / oranje etc.) houd je dan op het 'grote' bedienpaneel.

In ieder geval komt het op mij onlogisch over dat je de O&GS niet als bestuurder zelf in de hand hebt.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #169 Gepost op: 2 oktober 2011, 21:23:52
Maarten wat jij zegt ben ik het mee eens, echter is het bij ons zo dat wij nooit alleen
op de auto zitten. Dus wat dat betreft heb je altijd een extra man in de auto zitten
die voor de communicatie en balkbesturing gaat. Dit werkt goed in de andere regio's van ons
echter is die functie bij ons pas sinds kort echt van toepassing dus daarom is het voor
veel collega's in mijn regio nog aanpassen (en ja als je jaren lang a hebt gedaan is het lastig
om b te gaan doen)

En daarnaast zal er ook een kostenplaatje aan zitten, anders hadden de poltieregio's ook allemaal
wel voor automaat gekozen. Dus wat jij zegt is het ideaal plaatje echter ziet niet iedere
hogere bureauleiding dat zo.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v