Politieagenten kunnen kompas dragen

Auteur Topic: Politieagenten kunnen kompas dragen  (gelezen 4169 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Frank Lingen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 533
Gepost op: 23 april 2009, 18:47:03
Politieagenten kunnen een klein eenvoudig kompasje dragen aan hun horlogebandje. Daarmee kan de plaats en route van een (vluchtende) verdachte nauwkeuriger worden bepaald en doorgegeven, ook in de bebouwde kom.

Deze maatregel kost bijna niets en maakt politiewerk volgens mij efficiënter.


Ik stem links.


weetje_hgl

  • geen hulpverlenings achtergrond, puur interresse.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 456
  • Aub, gebruik geen vaktaal, denk aan mij...;-)
Reactie #1 Gepost op: 23 april 2009, 18:53:14
Wat is het voordeel van een richting aanduiding in de vorm van: hij is richting zuidoost gegaan, of hij is richting 180' gegaan?
geen hulpverlenings achtergrond, puur interresse.


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #2 Gepost op: 23 april 2009, 19:10:10
Haha, niet lullig bedoeld maar daar heb ik helemaal niets aan :)

Tijdens 't rennen werkt t ook niet eens met zo'n kompas pielen.. Nee, dat wordt 'm niet.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #3 Gepost op: 23 april 2009, 19:25:54
Ach, als je nou ergens in de woestijn op de grens Amerika-Mexico bent gestationeerd.....Of in een hutje ergens op de hei, strafpost o.i.d... ::)


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #4 Gepost op: 23 april 2009, 19:28:40
Je hebt inderdaad meer aan lokale bekendheid.

Verdachte is vanaf de stadhouderskade richting de weteringschans gelopen. Dan weet ik veel meer dan dat je zegt, verdachte is vanaf stadhouderskade in noordelijke richting gelopen.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #5 Gepost op: 23 april 2009, 19:50:48
Politieagenten kunnen een klein eenvoudig kompasje dragen aan hun horlogebandje. Daarmee kan de plaats en route van een (vluchtende) verdachte nauwkeuriger worden bepaald en doorgegeven, ook in de bebouwde kom.

Deze maatregel kost bijna niets en maakt politiewerk volgens mij efficiënter.

Als je de locatie van een verdachte kent, dan ga ik er van uit dat je als diender dus in de achtvolging bent. De agent heeft een porto. rust de porto uit met GPS. Laat dit een continue-signaal uitzenden tijdens de voetachtervolging naar de meldkamer( auto's hebben dit dacht ik al). Dat lijkt mij veel handiger dan dat een agent telkens moet stoppen om zijn kompas te lezen, de richting te duiiden en dat vervolgens via de porto door te geven.


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #6 Gepost op: 23 april 2009, 19:56:51
Als je de locatie van een verdachte kent, dan ga ik er van uit dat je als diender dus in de achtvolging bent. De agent heeft een porto. rust de porto uit met GPS. Laat dit een continue-signaal uitzenden tijdens de voetachtervolging naar de meldkamer( auto's hebben dit dacht ik al). Dat lijkt mij veel handiger dan dat een agent telkens moet stoppen om zijn kompas te lezen, de richting te duiiden en dat vervolgens via de porto door te geven.



Dat mag dus niet, C2000 netwerk mag niet gebruikt worden voor data-diensten als zodanig... Jaja, logisch he! Richtlijn van minBZK, terwijl die zelf die optie gebruikten als promotie / feature bij de introductie van C2000


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #7 Gepost op: 23 april 2009, 20:01:43
Goed, rust je de dienstgsm uit met een GPS-volger. Maak je dus geen gebruik van het C-2000 netwerk.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #8 Gepost op: 23 april 2009, 20:04:10
Dat mag dus niet, C2000 netwerk mag niet gebruikt worden voor data-diensten als zodanig... Jaja, logisch he! Richtlijn van minBZK, terwijl die zelf die optie gebruikten als promotie / feature bij de introductie van C2000

Bericht ingetrokken, Dinges moet beter lezen.  O0


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #9 Gepost op: 23 april 2009, 20:07:31
Dan weet de chef (en al zijn trawanten) toch continu waar je uithangt? Ook als je stilstaat, of weer bij die broodjeszaak zit, of bakkie thuis doet, of tijdens een rustige nacht...noem maar op! Ik weet niet wat er onder het personeel leeft hoor, maar ik kan me voorstellen dat veel mensen niet continu ''gevolgd'' willen worden.

mijn baas weet ook continue waar ik uithang. Weet ook wanneer ik stilsta, een broodje eet. etc.

So what...?

Zolang ik mijn werk goed doe, heb ik niks te mopperen, mijn baas niks te mopperen en iedereen is gelukkig. ::)