Stadswachten / BOA's / toezichthouders meer taken, bevoegdheden en middelen

Auteur Topic: Stadswachten / BOA's / toezichthouders meer taken, bevoegdheden en middelen  (gelezen 179171 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Security guard

• Mobiel surveillant
  • Forum gebruiker
  • Haal het beste uit jezelf. ;-)
Reactie #350 Gepost op: 27 september 2013, 20:57:25
Citaat van: SpaX link=msg=1199267 date=1378489023
Als je wat concretere vragen hebt kan ik je misschien wat beter helpen :)

Ja zeker,  ;)

Voor hoe lang waren de detacheringsopdrachten? 3, 6 maanden of 1 jaar?
Ook een mogelijkheid om in dienst te komen van de gemeente zelf? Dit word door beide detacheringsbureau's verteld dat dit oa mogelijk is bij goed functioneren.
Als je een voorkeur mag geven tussen de 2 bovengenoemde bedrijven, voor welk bedrijf zou je zelf kiezen? Baanzekerheid en vergoedingen ed? (aardig persoonlijke vraag, mag je ook via PB beantwoorden of natuurlijk helemaal niet.  0098)
Verleden: Ex politiemedewerker AA - Surveillant A + B (2010)  - Politiemedewerker (tot mei 2013)

sylvester1986

• Gast
Reactie #351 Gepost op: 1 oktober 2013, 20:42:44
Citaat van: Security guard link=msg=1204976 date=1380307911
Ik begrijp je niet helemaal maar je doelt er op dat fiscalisten (parkeerwachters zonder Boa) wel de straat op gaan met een Boa en hem of haar assisteren?
Ik liep als fiscalist ook altijd met een Boa, puur zodat we alles mee konden nemen in onze ronde.
Ik had toen al wel mijn Boa behaald, maar niet beëdigd.

SpaX

• Handhaver Openbare Ruimte (Domein 1), DHW controleur, Student IV
  • Forum gebruiker
Reactie #352 Gepost op: 8 oktober 2013, 23:08:56
Citaat van: Security guard link=msg=1204977 date=1380308245
Ja zeker,  ;)

Voor hoe lang waren de detacheringsopdrachten? 3, 6 maanden of 1 jaar?
Ook een mogelijkheid om in dienst te komen van de gemeente zelf? Dit word door beide detacheringsbureau's verteld dat dit oa mogelijk is bij goed functioneren.
Als je een voorkeur mag geven tussen de 2 bovengenoemde bedrijven, voor welk bedrijf zou je zelf kiezen? Baanzekerheid en vergoedingen ed? (aardig persoonlijke vraag, mag je ook via PB beantwoorden of natuurlijk helemaal niet.  0098)
Mijn eerste contract was 6 maanden, en die is later verlengd met nog een keer 6 maanden. Na dat jaar in dienst van de gemeente gekomen (tevens mijn eerste opdrachtgever voor het uitzendbureau). Bij mijn vriendin willen ze ook kijken of ze haar na een jaar kunnen overnemen. Dus die mogelijkheden zijn er zeker!

Qua vergoedingen ontlopen ze elkaar niet veel als ik het zo vergelijk met wat ik kreeg en mijn vriendin nu krijgt. Bij beide bedrijven altijd netjes op tijd salaris binnen etc en ook op tijd aanvullende cursussen gehad.

Bij beiden kun je een vast contract krijgen maar 100% zekerheid heb je nooit bij een detacheringsbureau. Immers als een gemeente stopt met inhuren ben jij ook je werk kwijt totdat zij wat anders hebben en dan sturen ze vaak meerdere mensen naar die gemeente toe zodat de gemeente kan kiezen wie ze willen.
Al mijn berichten zijn op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn (vroegere) werkg

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #353 Gepost op: 10 mei 2014, 00:52:38
Toezichthouders zorgen voor veilige Beneluxtunnel

http://www.rijkswaterstaat.nl/actueel/nieuws_en_persberichten/2014/mei2014/toezichthouders_zorgen_voor_veilige_beneluxtunnel.aspx
08-05-2014

Op woensdag 7 mei hebben wethouder Peter Groeneweg van Schiedam en hoofdingenieur-directeur Ineke van der Hee van Rijkswaterstaat het startsein gegeven voor een bijzonder project. Langdurig werklozen worden ingezet als toezichthouders bij de Beneluxtunnel.

Enerzijds wordt hiermee de veiligheid van fietsers en voetgangers bij de fietstunnel gewaarborgd en vandalisme voorkomen. Anderzijds doen langdurig werklozen werkervaring op, waardoor ze meer kans hebben om door te stromen naar een reguliere baan.

Idee
Dit bijzondere project is voortgekomen uit een idee van Tekin Ates, omgevingsmanager bij Rijkswaterstaat. Zijn idee is eerder al gerealiseerd bij de Heinenoordtunnel, waar vanaf begin februari toezichthouders worden ingezet.

Tekin Ates: ‘Hoewel in 2011 alle roltrappen en liftdeuren bij de Beneluxtunnel vernieuwd zijn, bleven we teveel last houden van storingen door vandalisme en verkeerd gebruik van de roltrappen en liften. Vanuit Rijkswaterstaat keken we naar de technische oplossingen: apparatuur die niet functioneert moet je vervangen. Maar hier los je het probleem niet alleen mee op: mentaliteit is het eigenlijke, onderliggende probleem. Dat maatschappelijke probleem konden we alleen oplossen samen met de gemeente.'

Ineke van der Hee: ‘Rijkswaterstaat staat voor een veilige doorstroming van het verkeer. In dit geval gaat het om fietsers en voetgangers. Het mooiste aan dit project vind ik dat we samen met de gemeente Schiedam ook nog bijdragen aan een maatschappelijk belang om mensen werkervaring te bezorgen.’

Peter Groeneweg: ‘Als verkeerswethouder ben ik natuurlijk heel blij met de betere doorstroming van het fietsverkeer want we willen als gemeente fietsen stimuleren als vorm van vervoer. Tegelijkertijd zorgt dit project voor de deelnemers ook nog voor een betere doorstroming op de arbeidsmarkt. Het mes snijdt dus aan twee kanten.’

Wat doen de toezichthouders?
De toezichthouders hebben onder andere tot taak om mensen aan te spreken op ongewenst gedrag. Zij krijgen een korte cursus en zijn door Rijkswaterstaat voorzien van een werkruimte, fietsen, vereiste kleding en mobiele telefoon om contact te kunnen hebben met de meldkamer van Schiedam. Zo kunnen zij eenvoudig de hulp inroepen van bijvoorbeeld de politie. De gemeente Schiedam zorgt voor een coördinator die de toezichthouders begeleidt en voor aanvullende scholing van de toezichthouders.
De toezichthouders gaan aan zowel de noord- als de zuidzijde van de Beneluxtunnel de roltrappen en liften voor fietsers en voetgangers bewaken van 07.00 tot 12.00 uur. Later volgt ook een middagploeg.
Samen sterk in de hulpverlening!

Gadgetman

• Forum gebruiker
  • ...zo niet...dan tóch....
Reactie #354 Gepost op: 11 mei 2014, 10:55:34
Citaat van: Live link=msg=1266217 date=1399675958
Toezichthouders zorgen voor veilige Beneluxtunnel

http://www.rijkswaterstaat.nl/actueel/nieuws_en_persberichten/2014/mei2014/toezichthouders_zorgen_voor_veilige_beneluxtunnel.aspx
08-05-2014

Op woensdag 7 mei hebben wethouder Peter Groeneweg van Schiedam en hoofdingenieur-directeur Ineke van der Hee van Rijkswaterstaat het startsein gegeven voor een bijzonder project. Langdurig werklozen worden ingezet als toezichthouders bij de Beneluxtunnel.

Enerzijds wordt hiermee de veiligheid van fietsers en voetgangers bij de fietstunnel gewaarborgd en vandalisme voorkomen. Anderzijds doen langdurig werklozen werkervaring op, waardoor ze meer kans hebben om door te stromen naar een reguliere baan.

Idee
Dit bijzondere project is voortgekomen uit een idee van Tekin Ates, omgevingsmanager bij Rijkswaterstaat. Zijn idee is eerder al gerealiseerd bij de Heinenoordtunnel, waar vanaf begin februari toezichthouders worden ingezet.

Tekin Ates: ‘Hoewel in 2011 alle roltrappen en liftdeuren bij de Beneluxtunnel vernieuwd zijn, bleven we teveel last houden van storingen door vandalisme en verkeerd gebruik van de roltrappen en liften. Vanuit Rijkswaterstaat keken we naar de technische oplossingen: apparatuur die niet functioneert moet je vervangen. Maar hier los je het probleem niet alleen mee op: mentaliteit is het eigenlijke, onderliggende probleem. Dat maatschappelijke probleem konden we alleen oplossen samen met de gemeente.'

Ineke van der Hee: ‘Rijkswaterstaat staat voor een veilige doorstroming van het verkeer. In dit geval gaat het om fietsers en voetgangers. Het mooiste aan dit project vind ik dat we samen met de gemeente Schiedam ook nog bijdragen aan een maatschappelijk belang om mensen werkervaring te bezorgen.’

Peter Groeneweg: ‘Als verkeerswethouder ben ik natuurlijk heel blij met de betere doorstroming van het fietsverkeer want we willen als gemeente fietsen stimuleren als vorm van vervoer. Tegelijkertijd zorgt dit project voor de deelnemers ook nog voor een betere doorstroming op de arbeidsmarkt. Het mes snijdt dus aan twee kanten.’

Wat doen de toezichthouders?
De toezichthouders hebben onder andere tot taak om mensen aan te spreken op ongewenst gedrag. Zij krijgen een korte cursus en zijn door Rijkswaterstaat voorzien van een werkruimte, fietsen, vereiste kleding en mobiele telefoon om contact te kunnen hebben met de meldkamer van Schiedam. Zo kunnen zij eenvoudig de hulp inroepen van bijvoorbeeld de politie. De gemeente Schiedam zorgt voor een coördinator die de toezichthouders begeleidt en voor aanvullende scholing van de toezichthouders.
De toezichthouders gaan aan zowel de noord- als de zuidzijde van de Beneluxtunnel de roltrappen en liften voor fietsers en voetgangers bewaken van 07.00 tot 12.00 uur. Later volgt ook een middagploeg.

Het zijn dus veiligheidsfunctionarissen en feitelijk geen toezichthouders ( bevoegd volgens de algemen wet betuursrecht ) Jammer dat er ook op ministerieel niveau druk wordt bijgedragen aan de verwarringen in het werkveld. Maar goed, als je met de vinger wil wijzen moet je er toch zelf zéker aan meedoen!  :-X

Thor

• Senior gebruiker
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #355 Gepost op: 8 oktober 2016, 11:27:03
Kampense Naomi (22): Ik werd aangevallen door stadswacht

http://www.destentor.nl/regio/kampen/kampense-naomi-22-ik-werd-aangevallen-door-stadswacht-1.6502120

Opmerkelijk verhaal, Stadswachten,parkeercontroleurs en verkeersregelaars in Kampen e.o. zijn/waren in de regel niet zo agressief.

Bert65

• Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
Ik vind het opmerkelijk dat ze "het maar even moet laten bezinken" eer ze besluit aangifte te doen.

Frank.

• Hoofdagent
  • Senior gebruiker
Ik lees dat zij toegeeft de stadswacht met haar vuist te hebben weggeduwd en vervolgens ook haar nagels in zijn arm gezet, dit alles om zich aan haar staandehouding te onttrekken.

Bert65

• Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
Het laatste deel van je zin is aan aanname.
Als het allemaal niet zo erg zou zijn, waarom dan "een bemiddelend gesprek" op een politiebureau, biedt de BOA zijn excuses aan en wordt de dame geadviseerd het allemaal even te overdenken?

guest15549

• Gast
Wat ik uit haar eigen verhaal begrijp is dat ze haar fiets buiten de stalling neerzette, vervolgens de instructies van de stadswacht niet opvolgde, het vervelend vond dat die stadswachten haar niet direct lieten gaan en ze vervolgens maar met d'r vuist de stadswacht probeerde weg te duwen.

Tja...  ::)