HV word na 4 jaar al weer vervangen

Auteur Topic: HV word na 4 jaar al weer vervangen  (gelezen 13275 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #50 Gepost op: 31 mei 2005, 10:06:07
ze hebben daar mooie voertuigen alhoewel ik die hv niet byzonder mooi vind :)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #51 Gepost op: 31 mei 2005, 10:15:06
Jur, ontspan!!!!! Ik durf toe te geven dat ik, Rescue Ranger, de neanderthaler op brandweergebied ben. Ik begin nu het verschil te snappen tussen een HV1 en een HV3. Dat een HV3 bijvoorbeeld veel meer lokaal aangeschaft wordt, terwijl regionaal de mogelijkheden geschapen worden voor de aanschaf van een HV1. Zodat een HV1 een veel groter inzetbereik heeft dan een HV3. En dat de Brandweer in Nederland nogal verschilt betreffende aanschaf en inzet van materiaal. Zijn daar dan geen vaste stelregels voor?

In een geel busje moeten de volgende materialen zitten: . . . . . . . . .  . Maar bij de Brandweer is dat dus anders.

Eén ding hebben ze allemaal gemeen, ze zijn rood  8)

??? Of toch niet  ???
vaak is een HV2 ook een voertuig wat door een korps wordt beheert,maar kan het ook in buurgemeentes worden ingezet.
Bij ons heeft de brandweer Baarn een HV2,en mocht er bij ons  een inzet zijn voor een HV2 komt hij naar ons toe.De HV1 moet voor ons uit Amersfoort komen,en aangezien de HV1 hier een regiovoertuig is zou de mogelijkhied er kunnen zijn dat hij is ingezet als hij elders nodig is.Dus dan is het mooi als je kunt terug vallen op een HV2

Straalpijp Rick

• Senior gebruiker
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #52 Gepost op: 31 mei 2005, 13:56:03
Check de site van Hellevoetsluis  die heeft een "amerikaanse"HV 3

http://www.brandweer-hellevoetsluis.nl/

Niet lang meer helaas :'( Zowel de HV als de AS gaan weg en er komt zeker een nieuwe HV...de AS weet ik niet zeker maar volgens mij komt die niet meer terug!

Straalpijp Rick

• Senior gebruiker
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #53 Gepost op: 31 mei 2005, 14:01:47
*EDIT*  OEPS! Door mijn duffe kop iets te snel gelezen... Maar goed... mijn vraag is dus WAAROM worden de HV-III's in Rotterdam nu weer vervangen door HV-II's?

De ruimte in een HV III is beperkt. In een HV II heb je daarintegen een "zee" van ruimte. Makkelijk, zeker nu er steeds meer zwaar materiaal bijkomt om een autootje open te pellen ed!

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #54 Gepost op: 31 mei 2005, 21:48:07
Niet lang meer helaas :'( Zowel de HV als de AS gaan weg en er komt zeker een nieuwe HV...de AS weet ik niet zeker maar volgens mij komt die niet meer terug!

Gewoon in dat museum stoppen daarzo, kunnen ze m alsnog houden.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #55 Gepost op: 31 mei 2005, 21:49:50
zonde  :'(, alle  aparte voertuigen gaan weg en der komen allemaal van de regionaal aanbestede bende BAH BAH Bah
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !