Beginnend bestuurder.

Auteur Topic: Beginnend bestuurder.  (gelezen 6552 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Gast48368

• Gast
Reactie #20 Gepost op: 29 mei 2009, 00:32:50
Ik zie wel eens mensen die al 100 jaar hun rijbewijs hebben, maar in mijn ogen nog steeds beginnend bestuurder zijn.

Wel eens? Maak ze nagenoeg dagelijks mee....... :-X 8) ;D

Ron-Almere

• Gast
Reactie #21 Gepost op: 29 mei 2009, 20:45:22
Las trouwens laatst ergens een verhaal (uit een klacht cq. bezwaarschrift) dat die test de betrokkene 900 euro kostte  ???
Leek mij wat apart eigenlijk  ::)

Ach bij het CBR hebben ze ook nog zo'n kostbarecursus, kost iets van 750 euro. En wel komen anders ben je je rijbewijs kwijt.

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #22 Gepost op: 29 mei 2009, 20:46:46
Ach bij het CBR hebben ze ook nog zo'n kostbarecursus, kost iets van 750 euro. En wel komen anders ben je je rijbewijs kwijt.

O, ja....  ::)

http://www.nos.nl/nos/artikelen/2009/05/art000001C9E07145CFF613.html

17:35 29 Mei 2009
Eurlings grijpt in bij het CBR

Minister Eurlings grijpt in bij het CBR, dat de rijbewijzen uitgeeft. Het CBR moet de procedures rond onder meer het innemen van rijbewijzen aanscherpen.

Eurlings reageert op klachten van de Ondernemingsraad van het CBR over een administratieve chaos. Volgens Eurlings klopt 80 procent van de beschuldigingen niet, maar is het wel waar dat er soms geen rijbewijzen zijn ingenomen, terwijl dat wel had gemoeten. Het gaat dan vaak over drankrijders, die door nalatigheid van het CBR de dans ontspringen.

;)

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #23 Gepost op: 10 juni 2009, 10:54:22
'Rijbewijs jonge automobilist sneller afpakken'
Uitgegeven: 10 juni 2009 06:42
Laatst gewijzigd: 10 juni 2009 07:43

DEN HAAG - Verkeersminister Camiel Eurlings wil beginnende, vaak jonge automobilisten die zwaar in de fout gaan, harder aanpakken. Nu raken zij na drie ernstige overtredingen binnen vijf jaar hun rijbewijs kwijt.

Eurlings wil dat dit al na twee overtredingen mogelijk wordt.
Het is de bedoeling dat voor alle andere automobiliisten het principe ''twee keer geel is rood'' gaat gelden.

Eurlings zei dinsdag in de Tweede Kamer dat wordt bekeken of de twee regelingen in elkaar kunnen worden geschoven. Begin 2010 zal het kabinet zijn conclusies presenteren.

Hirsch Ballin

De Kamer had op initiatief van het CDA Eurlings en collegaminister Ernst Hirsch Ballin van Justitie opgetrommeld voor een debat over het puntenrijbewijs. Onlangs bleek dat dit in 2002 ingevoerde strafpuntenstelsel voor beginnende automobilisten niet goed werkt.

Slechts een van de vijf uitgedeelde strafpunten belandt bij het Openbaar Ministerie. ''Tachtig procent van de overtreders ontspringt de dans'', concludeerde CDA-Kamerlid Sander de Rouwe.
Lek

Volgens hem is het systeem ''zo lek als een mandje''. De Rouwe pleitte daarom ervoor om jonge bestuurders na twee overtredingen het rijbewijs te laten inleveren. Eurlings voelt daar ook veel voor, omdat de pakkans niet groot is. Hij wacht wel het onderzoek af of deze aanpak handhaafbaar is.

Hirsch Ballin zegde de Kamer toe op korte termijn duidelijkheid te verschaffen of niet goed verwerkte strafpunten uit het verleden kunnen worden geregistreerd, en zo deze notoire overtreders alsnog hun straf kunnen ondergaan.

Hij zei wel dat het heel moeilijk wordt. De huidige regeling is dat binnen een half jaar na de laatste veroordeling gevolg moet worden gegeven aan de straf.

© ANP  

nu.nl

Ijs_Duivel

• Gast
Reactie #24 Gepost op: 10 juni 2009, 11:47:38
Ik vraag me eerlijk gezegd wel of het haalbaar is..

"Hirsch Ballin zegde de Kamer toe op korte termijn duidelijkheid te verschaffen of niet goed verwerkte strafpunten uit het verleden kunnen worden geregistreerd, en zo deze notoire overtreders alsnog hun straf kunnen ondergaan"

Als de zaken het OM niet halen, hoe kan je dan wel zorgen dat na 2x al een RBW kan worden ingenomen? Vraag ik mij af..

security88

• Hoofdbeveiliger, manager en centralist
  • Forum gebruiker
  • EHBO-er, BHV-er, Hoofdbeveiliger en ex-NRK
Reactie #25 Gepost op: 19 juni 2009, 14:53:24

als het goed is bedoel je de educatieve maatregel verkeer??
Leef in het hier en nu, alles kan zomaar anders zijn!