Aanvulling op het bericht over van Ammerongen, Daar rijden een beperkt aantal wagens met OGS. Jah, ook de G van geluids. EN op het moment dat er gereden wordt met OGS zijn ze wel degelijk een voorrangs voertuig geworden. Wel vind ik dat de duikbus (zoals ook die van de firma Houterman) wel herkenbaar zou moeten zijn asl brandweer duikvoertuig, dus Rood. Net als de huisarts auto die met OGS mag rijden geel moet zijn (maar das een heeeeel ander verhaal).
Erg strikt genomen is het zo dat als zou ik met mijn prive wagen met OGS gaan rijden overige weggebruikers mij gewoon als voorrangsvoertuig MOETEN beschouwen, en mij voorrang moeten verlenen. NU is het niet zo dat ik niet strafbaar ben, wel degelijk ben ik strafbaar voor het onrechtmatig voeren van OGS, en waarschijnlijk zal er door de creatieve agent ook een artikkel 5 overtredeing geschreven worden voor me.
Ook worden er tegenwoordig door steeds meer berger witte flitser in de koplampen gemonteerd. Door overige weggebruikers worden deze vaak als blauw ervaren.
Groet, Marco.