Wat ik hiermee bedoel te zeggen is dat we in tijden van kwaliteitsverbetering nog moeten werken met een touwtje om op een dak te komen?
Volgens mij zijn redvoertuigen ondertussen toch wel ingeburgerd binnen de procedures/normen in den lande?
Buitendat, als je bij een dakbrand eerst tien minuten nodig heb om het dak op te kunnen en om dan vervolgens iets uit te kunnen halen dan weet ik niet wat de burger hiervan moet gaan vinden eerlijk gezegd.
Wij hebben in ons verzorgingsgebied,aardig wat woningen staan,waar je heel simpel niet met een redvoertuig bij kan komen.Dus bent aangewezen op de werken op hoogte spullen.Dit is juist ontwikkeld voor dit soort situaties.Ben je bij een
rietenkapbrand,heb je niets aan redvoertuig.Aangezien je op het dak moet werken om de zogehete brandsleuven te maken.Dat gaat niet vanuit de korf van een redvoertuig.De eerste klap mag nog zonder de werken op hoogte middelen.Daarna,zullen de brandweermensen alsnog de vesten aanmoeten.
En dan nog,moeten wij ons wat aantrekken van een burger als het om onze eigen veiligheid gaat?